כך שני חובלים לשעבר בונים את עתיד ההדרכות והאימונים
נתי רייכר ורן חייקין שירתו שמונה שנים ביחד, ובתפקידם האחרון היו מדריכי קורס חובלים ● בעקבות מה שראו שם, הם הקימו את In3D - חברה שמבקשת "להביא את המציאות המורחבת לכל ארגון, לטובת חוסן אנושי"
בדרך כלל, כשחושבים על יוצאי צה"ל שהקימו ביחד חברה, האסוציאציה היא יוצאי 8200 (למשל אסף רפפורט וחבריו, שהקימו את אדאלום ומכרו אותה למיקרוסופט, ואחר כך את וויז ומכרו אותה לגוגל), ממר"ם או יחידה טכנולוגית אחרת בצה"ל. לעתים רחוקות פוגשים יוצאי יחידות אחרות שהקימו חברה ביחד, ולעתים נדירות – יוצאי יחידה קרבית.
שניים כאלה הם נתי רייכר ורן חייקין, ששירתו במשך שמונה שנים כחובלים בחיל הים. הרעיון שלהם לחברה נולד כשביצעו ביחד את תפקידם האחרון לפני השחרור – הם היו מדריכי קורס חובלים. "אז הבנו את הצורך של חיל הים בפיתוח סימולטורים, לגישור על הפער בין הספינה המבצעית ליכולות ההדרכה, שצריכות להיות קרובות ככל הניתן למציאות המבצעית. עם השחרור, ב-2017, הקמנו את In3D – בית תוכנה שמתמחה בפתרונות מציאות מורחבת (XR), בינה מלאכותית וסימולציה לארגונים – בעיקר לצרכי הדרכה ואימון, תחזוקה ותפעול, ליווי בביצוע ופתרון תקלות מרחוק", אמר רייכר, המשמש כמנכ"ל החברה.
לדברי רייכר, "ניתן לחלק את עולם המציאות המורחבת לשלושה תחומים: מציאות מדומה, מציאות רבודה ומציאות משולבת (AR, VR ו-MR). הוא כולל את עולמות הסימולטורים, ליווי בעת ביצוע, שיחות מרוחקות ועוד. יש בעולם הזה שפע אתגרים, בכל מגזר פעילות – אימון וסימולציה, הדרכה, תפעול ותחזוקה, ותמיכה מרחוק. בסופו של יום, הטכנולוגיה קיימת, ונותנת מענה למגוון רחב של שימושים ובעלי מקצוע: מרפואה מנתחת ועד לסטי"ל בצבא. בעזרת VR, לדוגמה, הסימולטור מדמה לעובד בניין את התחושה של עבודה בגובה רב ואת סכנת הנפילה ממנו – עוד לפני שהוא עבד בגובה בפועל, וכך ממחיש את הסיכון, מבלי להסתכן באמת".
היתרונות של כל אחת מהמציאויות

נתי רייכר, מייסד משותף ומנכ"ל In3D. צילום: מולי נעים
רייכר ציין כי "יש ל-VR יתרון ב-'ניתוק' מהעולם האמיתי – אבל גם חסרון: לא רואים את סביבת העבודה. המציאות המדומה חדרה לשוק בעיקר בעולם הגיימינג, ואנחנו עושים בה שימוש בסימולטורים, על מנת לדמות מציאות שקשה לתרגל: שריפה ברב קומות, פגיעת רקטה או ניתוח מורכב. הרעיון הוא לדמות את תפקוד המתורגלים במצב הכי קרוב למציאות, גם כשיש עומס קוגניטיבי, תוך שילוב בין כמה מתורגלים".
"ב-AR", הוסיף, "יש יכולת לייצר רובד דיגיטלי על המציאות הפיזית, עם מכשיר בעל מסך ומצלמה. המכשיר יכול לזהות אובייקטים ולהנגיש מידע מורכב בצורה מופשטת, כגון זיהוי של צנרת וקצב זרימת המים בתוכה".
"עולם ה-MR הוא שילוב שני העולמות הללו – ה-VR וה-AR. הוא לוקח את הטוב משני העולמות לטובת חיבור לתהליכים", ציין. רייכר ממליץ לחשוב על המציאות המורחבת כעל "טכנולוגיה דמוית הולוגרמות, שכוללת שימוש במשקף ראייה שקוף. היא 'מלבישה' על העדשות תצוגה תלת ממדית, שמשופעת באינטרקציות של המפעיל. למשל, בסריקת הריון באולטראסאונד עם תלת ממד, הרופא יכול להראות להורים מודל פרופורציונלי של העובר, כאשר ההורים והרופא רואים האחד את השני. עוד אפשר לחבר את המשקף למערכות שיקוף תוך כדי ניתוח אורתופדי – פרויקט שעשינו בבית חולים גדול בארץ".
"לבנות חוסן אנושי בחירום, במצבי קצה"
In3D ערכה במלחמה האחרונה בעזה פרויקטים ביטחוניים. "המטרה של הפרויקטים הללו הייתה לבנות חוסן אנושי בחירום, במצבי קצה, כדי שהמתורגלים ידעו לבצע את הפעולות הנכונות, בשיתוף פעולה וגם בתנאי לחץ, אי ודאות, עם הסחות דעת. כך המתורגלים יוכלו להתמודד טוב יותר במצבי אמת", אמר רייכר.
"ערכנו גם פרויקטים בתעשייה", הוסיף. "בשנתיים האחרונות, בשל המצב, לא מגיעים לארץ טכנאים של מכונות שמיובאות מחו"ל. בעזרת הפתרונות שלנו ניתן לפתור תקלות מרחוק, באמצעות מציאות רבודה".
הוא אמר כי "בעקבות משבר הקורונה ואחרי המגפה, במלחמה, הטמענו מגוון פתרונות מותאמים ללקוח מבחינת ביטחון מידע, עבודה בתנאי שטח ועוד. אלה כוללים תמיכה מרוחקת הולוגרמית, פיתוח לומדות תלת ממדיות וגם חיבור של מומחים לטובת ייעול תהליכי ייצור".
חייקין, שותפו של רייכר עוד מחיל הים, משמש כסמנכ"ל תפעול ב-In3D. החברה לא גייסה מימון מעולם ולדברי רייכר, החברה רווחית מאז 2018.
לסיכום אמר רייכר כי "המטרה שלנו היא הבאת ערך ללקוחות הארגוניים. אנחנו פותרים בעיות ועונים לצרכים, באמצעות XR. אנחנו מאפיינים את הצורך ועל בסיסו מספקים מענה עם חומרה מתאימה, וכך מרחיבים את ארגז הכלים של הארגון".











תגובות
(0)