גוגל מתכננת לשלב פרסומות בג'מיני וב-AI Mode

אמנם הנושא מצוי עדיין בשלב של ניסויים, אבל הכיוון ברור: המערכת האקולוגית של הבינה המלאכותית של גוגל, כולל ג'מיני, צפויה להפוך לחזית חדשה לפרסום ממוקד

הכסף הגדול הבא של גוגל: פרסום במוצרי הבינה המלאכותית, כמו ג'מיני ו-AI Mode.

דיווחים שונים מספרים, שגוגל בודקת שילוב פרסומות במוצרי ה-AI שלה, כולל צ'אטבוט ג'מיני ו-AI Mode, מה שמעיד כל הכיוון הברור של החברה להפיק רווחים מחבילת כלי הבינה המלאכותית הגדלה שלה.

במשך שנים הסתמכו עסקי החיפוש של גוגל במידה רבה על הכנסות מפרסומות. עם זאת, עליית הבינה המלאכותית היוצרת, מ-ChatGPT ל-ג'מיני, שיבשה את מודל החיפוש המסורתי, ואילצה את גוגל לחשוב מחדש כיצד היא יכולה לשמר את המערכת האקולוגית שלה המונעת על ידי פרסומות, תוך הצעת חוויות משופרות על ידי בינה מלאכותית כמו סקירות בינה מלאכותית וחיפוש בדיבור.

רובי שטיין, סגן נשיא מוצר בגוגל, חשף בפודקאסט Silicon Valley Girl, כי שילוב הפרסומות כבר נמצא בעיצומו. "התחלנו כמה ניסויים על פרסומות בתוך AI Mode ובתוך חוויות הבינה המלאכותית של גוגל", אמר שטיין. "התמקדנו באמת בבניית מוצרי צריכה נהדרים בראש ובראשונה. אבל אני חושב שמשתמשים מתחילים לראות שם גם כמה ניסויים בפרסומות".

הוא הוסיף, כי החברה בוחנת "פורמטים חדשים וחדשניים של פרסום", מה שמרמז כי פרסום יכול להתפתח כך שירגיש יותר אישי ופחות משבש בממשקי שיחה. "אני חושב שזו הזדמנות לעתיד – להיות אפילו יותר מועיל עבורכם, במיוחד בהקשר של פרסום", אמר שטיין.

אמנם כרגע גוגל עדיין רק עורכת ניסויים, אבל הכיוון ברור: המערכת האקולוגית של בינה מלאכותית, כולל ג'מיני, צפויה להפוך לחזית חדשה לפרסום ממוקד.

ועניין זה, גוגל לא לבד. על פי דיווחים, OpenAI, יצרנית ChatGPT, שוקלת אסטרטגיה  דומה. על פי The Information, החברה בוחנת דרכים להציג מודעות המבוססות על נתוני הזיכרון של המשתמשים – מידע שהצ'אטבוט שומר כדי להתאים אישית תגובות. זה יכול לאלץ את המשתמשים לבחור בין חוויה מותאמת אישית יותר, ללא פרסומות, לבין גרסה חינמית הנתמכת על ידי פרסום.

מנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, הביע בעבר פתיחות לרעיון, וציין את המודל של אינסטגרם כדוגמה לשילוב פרסומות יעיל. "אני לא לגמרי נגד זה", אמר אלטמן מוקדם יותר השנה. "אני חושב שמודעות באינסטגרם הן די מגניבות, קניתי מהם הרבה דברים".

נראה כי גם גוגל וגם OpenAI מתמודדות עם אותו אתגר: מציאת מודל הכנסה בר-קיימא עבור מוצרי הבינה המלאכותית שלהן מבלי לפגוע באמון המשתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים