יום הדפוס הדיגיטלי הבינלאומי מצוין ברחבי הרשת

האירוע נמשך 24 שעות ומטרתו להציג את החידושים והערך של הדפוס גם בעידן הדיגיטלי ● הנושא המרכזי השנה הוא "הדפסה חכמה", עם דגש על שימוש בכלי בינה מלאכותית

מצוין ברחבי הרשת. יום הדפוס הבינלאומי.

כבר הוכח מזמן שהשמועות על מותו של הדפוס היו מוקדמות מדי. היום (ה') יצוין, זו הפעם ה-11 ברציפות, יום הדפוס הבינלאומי (International Print Day), והוא מתקיים במרחבי הרשת.

האירועים מוקדשים לעולם הדפוס הגלובלי ומשתתפים בהם יוצרים, בתי דפוס, מעצבים ויוצרים למיניהם. המטרה: להציג את החידושים והערך של הדפוס, גם בעידן הדיגיטלי. האירוע נמשך 24 שעות של פעילות ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה, הרצאות, הצגת פרויקטים, תוכן חינוכי ועוד – בכל העולם.

עידן ההדפסה החכמה והבינה המלאכותית

יוזמת האירוע היא דבורה קורן, פעילה בעולם הדפוס והמדיה. הנושא המרכזי השנה הוא הדפסה חכמה (PrintSmart), כאשר הדגש הוא על האינטגרציה בין טכנולוגיות, המאפשרת לדפוס להיות יעיל ומשמעותי יותר בעידן הנוכחי. באירוע זה חברות ספקיות טכנולוגיה מציגות חידושים כמו אוטומציה, מערכות עבודה מבוססות נתונים, צמצום עלויות, ושימוש בכלים חכמים ובהם כמובן גם הבינה המלאכותית.

את התערוכה מלווה פוסטר רשמי עם קוד QR, המפנה למערכת בשם Cleo AI – כדי להדגים כיצד הדפוס יכול להפוך לחווייה אינטראקטיבית, עם קשר בין הדפוס לעולם הדיגיטלי.

מתגובות ברשת וסיקור בעיתונות המקצועית, ההערכות הן שעד כה נצפו למעלה מ-200 מיליון הופעות דרך האשטגים וקמפיינים שנעשו על ידי מארגני האירוע במדינות שונות. האירוע מעודד כל אחד מהקהילה – מדפסות, מעצבים, לקוחות – לשתף, ולהציג פרויקטים, לשאול שאלות, וליצור שיתופי פעולה.

"דפוס תמיד העביר מסרים, אבל עכשיו הוא יכול להגיב"

לדברי פאולה ריברו, מנכ"לית ומייסדת שותפה של חברת דיגיטל לינק (Digital Link), המפעילה את הפעילות שמאחורי קוד ה-QR: "דפוס תמיד העביר מסרים, אבל עכשיו הוא יכול להגיב". היא הוסיפה: "המשימה שלנו היא לעזור לתעשייה להדפיס בצורה חכמה יותר, על ידי הפיכת חומרים מודפסים לשיחות אינטראקטיביות ומוּנעות נתונים שמספקות מידע, עונות על שאלות, בונות אמון ומספקות מעורבות ונאמנות משמעותיים לעסקים ולמותגים מכל הגדלים".

השוק העולמי של הדפוס הדיגיטלי מוערך כ-167.5 מיליארד דולר בשנת 2025, ועתיד לצמוח לכ-251.1 מיליארד דולר עד 2035. מבחינת נפח פעילות, הדפוס הדיגיטלי צפוי לגדול מ-1.8 טריליון עותקי A4 בשנת 2025 ל-2.8 טריליון ב-2035 – עלייה של כ-54% בנפח.

הדפוס הדיגיטלי צומח בעיקר בתחום הדפסת אריזות דיגיטליות, טקסטיל, כולל עיצוב אופנה. הגידול במגמות דפוס דיגיטלי מתיישב עם כל הטרנד של קיימות, שימוש בדיו ידידותית, נייר ממוחזר והדפסה מדויקת יותר ללא עותקים מיותרים, שקיימים בכל שיטת הדפסה קונבנציונלית. גם בתי הדפוס הדיגיטליים והרגילים מאמצים תהליכי אוטומציה, IT, ניהול זרימה ועבודת תחזוקה חכמה.

יצוין כי גם בישראל מורגשת התאוששות מסוימת בתחום הדפוס הדיגיטלי, ועל פי נתוני הספרייה הלאומית, בשנת 2023 מספר הספרים הדיגיטליים החדשים שנקלטו בספרייה עמד על 1,762, לעומת 1,258 שנה קודם לכן – זינוק של 40 אחוזים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים