OpenAI הולכת להוליווד: מעורבת ביצירת Critterz – סרט אנימציית AI

המהלך החדש של החברה שעומדת מאחורי ChatGPT יכול לשנות את תחום האנימציה באופן מוחלט וגם את עולם הקולנוע ● פרויקט האנימציה השאפתני משלב את יכולות הבינה המלאכותית פורצות הדרך עם יצירתיות אנושית

יפותח לפיצ'ר מונע בינה מלאכותית. הסרט הקצר Critterz, שנוצר במקור תוך שימוש ב-DALL-E של OpenAI.

OpenAI, החברה המוכרת העומדת מאחורי פיתוח ChatGPT, נכנסת כעת לתחום חדש – הקולנוע. היא עושה זאת עם פרויקט בדמות סרט אנימציה חדש בשם 'Critterz'. מדובר בסרט הרפתקאות, המציג חיות יער דמיוניות, שנשען על יכולותיה הטכנולוגיות של הבינה המלאכותית. הסרט הוא עדיין בחיתוליו, ואולם הבכורה של Critterz מתוכננת לפסטיבל קאן במאי 2026. לאחר מכן הסרט עתיד להגיע להפצה קולנועית מלאה.

OpenAI, כפי שניתן לנחש, סייעה ביצירת הדמויות והוויזואליות לסרט Critterz, המוגדר ככזה שנוצר בגישה "המובלת ידי אדם בסיוע בינה מלאכותית". אבל המעניין הוא שביצירת הסרט ה-AI מסייעת לאורך כל שלבי ההפקה, במטרה להאיץ ולייעל את זרימת העבודה.

הפרויקט מתבסס על סרט קצר באותו שם משנת 2023, שפותח במקור תוך שימוש ב-DALL-E של OpenAI. צ'אד נלסון, מומחה יצירתי ב-OpenAI, החל לפתח את הרעיון לפני כשלוש שנים ושימש כבמאי וככותב של הסרט הקצר המקורי. נלסון מצטרף להפקת הסרט הארוך גם כן – כיועץ הפקה.

יצוין עם זאת כי הסרט הקצר המקורי של Critterz זכה לתגובות שליליות ביוטיוב. היו משתמשים שהגיבו עליו בכינוי "זבל" והיו מי שציינו "אלו היו 5 הדקות הגרועות ביותר שלעולם לא אקבל בחזרה". מבקרים תיארו את הסרט הקצר יותר כהדגמה טכנולוגית מאשר כיצירת אמנות. 

החברה הבריטית Vertigo Films עומדת מאחורי הפקת הסרט באורך המלא. אלן ניבלו וג'יימס ריצ'רדסון מ-Vertigo Films הפיקו את הסרט יחד עם חברת Native Foreign של הבמאי ניק קלוורוב, שזכה למועמדות ל-אמי על עיצוב כותרות הפתיחה של הסדרה 'נרקוס' בנטפליקס. התסריט נכתב על ידי ג'יימס לאמונט וג'ון פוסטר, שכתבו גם את הסרט 'פדינגטון בפרו'. 

תקציב הסרט עומד על פחות מ-30 מיליון דולר והשלמתו עתידה לארוך עוד תשעה חודשים. מדובר בתקציב הנחשב נמוך משמעותית למשל בהשוואה לסרטי פיקסאר, שעלות הפקתם עומדת בערך על 200 מיליון דולר. עם זאת העלות לא נחשב זולה, במיוחד עבור סרט בייצור בינה מלאכותית, כשקיימים סרטי אנימציה אחרים שהופקו בפחות השקעה.

יוצרי הסרט מתכננים ללהק שחקנים אנושיים לדיבוב הדמויות ולשכור אמנים שייצרו סקיצות ייחוס שישמשו כקלט לכליי ה-AI של OpenAI, כמו GPT-5 ומודלי יצירת תמונות. הדימויים החזותיים, כולל הדמויות והרקעים, בסרט הקצר המקורי נוצרו כאמור באמצעות DALL-E, מה שמאפשר ליצור על בסיסם מאות ויזואליים ביום, ובכך להאיץ את התהליך ביצירת סרט הפיצ'ר העכשווי. לאחר יצירת התמונות הסטילס והדמויות, אנימטורים ומעצבים יהפכו את הסביבות הדו-ממדיות לעולם תלת-ממדי.

בנוסף, Critterz מתוכנן להתרחב למגוון פורמטים, כולל חוויות אינטראקטיביות ומשותפות, וכן לפלטפורמות דיגיטליות כמו הרשתות החברתיות ומשחקים מקוונים.

"רגע מכריע באנימציה"

ניבלו וריצ'רדסון מ-Vertigo רואים בפרויקט "רגע מכריע באנימציה – שבו הטכנולוגיה שוב משנה את האופן שבו סיפורים מסופרים ומוחזרים לחיים. בדיוק כפי שאנימציית מחשב חוללה מהפכה בקולנוע עם 'צעצוע של סיפור', ה-AI פותחת כעת גבולות יצירתיים חדשים עם 'Critterz'". הם הוסיפו כי "אם נוכל להראות שהמודל עובד, זה יאפשר לנו לאשר הרבה יותר סרטים מעולים ולבצע הימורים יצירתיים גדולים יותר עם הטובים ביותר". 

אלא שעם כל ההתלהבות, הכניסה של הבינה המלאכותית לתעשיית הקולנוע מלווה גם בחששות רבים. אחת הדאגות בתעשייה היא מפני פגיעה בשחקנים ובתסריטאים, שאיגודיהם נאבקים על הגנות מפני כלי AI שיכולים, לדאגתם, להחליף אותם. סוגיית זכויות היוצרים על יצירות AI גם היא כבר מסתמנת כבעיה, שכן בתי משפט קבעו עד כה כי לא ניתן לרשום זכויות יוצרים על אמנות שנוצרה כולה בידי הטכנולוגיה החדשנית. במקרה הנוכחי, האולפנים מקווים ששילוב שחקנים אנושיים ואמנים שיצרו סקיצות ייחוס, יספק הגנה על הקניין הרוחני של הסרט.

בנוסף, מי שהוא "קלאסיקן" באופיו, התקשה עם אנימציה ממוחשבת ועדיין מתרפק על סרטי דיסני כמו 'שלגיה ושבעת הגמדים' או 'במבי' – יתקשה כעת שבעתיים מול מה שעלול להיתפש כסרט טכני ללא השפעה של הרגש האנושי עליו. מומחה הקולנוע והבמאי פליקס דובאר, צוטט בדיווח של הרולינג סטון כשהתבטא בנדון ואמר כי "סרטים שנוצרו במלואם על ידי AI נראים ריקים, וקולנוע זקוק לחזון אנושי".

ולבסוף, מסתמן כי ההחלטה להוציא את 'Critterz' להפצה קולנועית רחבה תשמש מבחן משמעותי לקולנוע מוּנע AI, שכן צופים עשויים להיות פחות מוכנים לשלם עבור סרט כזה בקולנוע בהשוואה לצפייה בחינם בפלטפורמת סטרימינג. 

יחד עם זאת, ועל אף הדאגות, איש לא ממתווכח עם העובדה של-AI יש פוטנציאל לפשט משימות חוזרות ומשעממות בהפקת סרטים, ובכך לשפר את העבודה האמנותית של היוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים