הטיפ השבועי: איך אפשר להתחיל מספור עמודים מאמצע המסמך

כאשר מעוניינים להתחיל בוורד 2007 (Word 2007) מספור בעמוד 4 והלאה (כלומר שבשלושת העמודים הראשונים לא יהיה מספור), יש לעמוד עם הסמן על עמוד 3, לגשת בסרגל הכלים למעלה לפריסת עמוד (Page Layout) ולאחר מכן להקליק על מעברים (Breaks). מהתפריט נבחר מעבר מקטע מהעמוד הבא (Next Page). בכך יצרנו למעשה מקטע חדש שממנו יתחיל המספור, כלומר שהמקטע החדש מתפקד כעמוד הראשון של המסמך.

בהמשך, נעמוד על העמוד שברצוננו להתחיל למספר ממנו ונקליק עליו פעמיים. יפתח תפריט של כותרת עליונה (מקטע 2) ובעמוד לפני, יפתח תפריט של כותרת תחתונה (מקטע 1). יש לשים לב שבצד ימין רשום "זהה לקודם".

בסרגל הכלים שלמעלה, תחת סרגל עיצוב שכרגע הופיע (תפריט כותרת עליונה חייב להיות פתוח) נבטל את הסימון "קשר לקודם" (Link to Previous) על ידי לחיצה שמאלית עליו (כך גם הסימון של זהה לקודם יעלם).

עכשיו נוכל להוסיף את מספור העמודים מתפריט ההוספה (Insert), תחתיו נלחץ על האייקון של מספר עמוד (Page Number) ומהתפריט נבחר ראש העמוד Top of Page > מספר רגיל 2.

הפעולה האחרונה שנשאר לבצע היא לקבוע את תחילת המספור, כך שיתחיל ממספר 1. ניגש שוב להוספה (Insert), תחתיו נלחץ על האיקון של מספר עמוד (Page Number) ומהתפריט נבחר "עיצוב מספרי עמודים" (Format page Numbers).

מיד יפתח חלון של תבנית מספור עמודים (Page Number Format). מהחלון הנ"ל נסמן בעיגול את "התחל מ:" ונזין 1. עכשיו המספור יתחיל מהעמוד הראשון מאמצע המסמך (המקטע שנבחר)

בהצלחה!

הטיפ נכתב על ידי מורן אטיה, IT Support, קבוצת כלנית.

טיפים נוספים ניתן למצוא באתר קבוצת כלנית.
אתם מוזמנים לבקר בדף הפייסבוק של קבוצת כלנית.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הילה קלדרון

    הי, עשיתי לפי כל ההנחיות, אבל הוא התחיל למספר לי את העמוד הרביעי כמספר 1 (כפי שביקשתי), אך לא המשיך למספר את כל יתר העמודים לאחר מכן כ 2, 3, 4 וכו',......איך אני יכולה לפתור את הבעיה הזו?

  2. לאה קאופמן

    הי, תלחץ על כותרת עליונה ותבטל את קשר לקודם גם.

  3. מאיר לובין

    שלום לכם התחלתי מספור עמוד במקטע שני, ביטלתי קשר לקודם, בחרתי עיצוב א, ב, ג, והוא מתחיל את המיספור עם ב למרות שבחרתי א. ובמקטע הבא סימנתי להתחיל ב-מב והוא מתחיל מ-מג. מה עושים? תודה רבה.

אירועים קרובים