One1 רכשה את השליטה בכלנית כרמון: 48% מהמניות תמורת 20.3 מיליון שקלים

החברה הודיעה על הרכישה הבוקר (א') לבורסה ● עדי איל, מנכ"ל One1, אמר, כי הסיבה העיקרית לרכישה היא הגידול הצפוי בתחום השירותים המנוהלים ומיקור-החוץ של פעילות IT שאינה בליבה הקריטית של ארגונים ● "בחרנו להשקיע בכלנית כרמון, כי היא עונה על שלושה קריטריונים חשובים עבורנו: היא מובילת שוק בתחומה, בעלת מיקוד והתמחות עסקית ברורים ויש לה ניהול מקצועי בעל ניסיון עשיר", הוסיף

One1 הודיעה הבוקר (א') לבורסה, כי רכשה 48% ממניות כלנית כרמון שירותי תוכנה, בסכום כולל של 20.3 מיליון שקלים. בכך הופכת One1 לבעלת השליטה בחברה הנרכשת.

כלנית כרמון הוקמה ב-1995, ומונה כיום כ-700 עובדים. החברה עוסקת באספקת שירותים מנוהלים בסביבת IT לארגונים גדולים ובינוניים. בין השאר, היא מפעילה מרכזי תמיכה טכנולוגיים לתוכנה ולחומרה, מפעילה חדרי מחשב, משדרגת מערכות הפעלה למהדורות מתקדמות ומספקת שירותי תחזוקה למערכות הפעלה ותשתיות. שירותי כלנית כרמון מבוצעים במיקור-חוץ. לאחר הרכישה, תעמוד מצבת העובדים הכוללת של One1 על יותר מ-2,000.

עדי איל, מנכ"ל One1, אמר לאנשים ומחשבים, כי "רכישת השליטה בכלנית כרמון היא המשך טבעי להתרחבות החברה". איל העריך, כי תחום השירותים המנוהלים ומיקור-החוץ של פעילות IT שאינה בליבה הקריטית של ארגונים צפוי לגדול. לדבריו, "זו הסיבה העיקרית לרכישה. כלנית היא פלטפורמה מצוינת לעשות זאת. אנחנו רוצים להרחיב את סל השירותים ואת בסיס הלקוחות של החברה, וזו אחת הדרכים לעשות זאת".

איל הוסיף, כי "One1 ממשיכה לבסס את מעמדה כחברה מובילה בשוק ה-IT בישראל. בחרנו להשקיע בכלנית כרמון, כי היא עונה על שלושה קריטריונים חשובים עבורנו: היא מובילת שוק בתחומה, בעלת מיקוד והתמחות עסקית ברורים ויש לה ניהול מקצועי בעל ניסיון עשיר". הוא ציין, כי בכוונתו לשמר את כוח האדם בחברה, וב-2011 הוא אף מתכנן להגדיל אותו. איל סירב לציין האם בכוונת One1 לבצע רכישות נוספות בהמשך השנה.

לפני ימים אחדים פרסמה קבוצת כלנית את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של 2010. הכנסות החברה הסתכמו בתקופה זו ב-26.3 מיליון שקלים – עליה של 19.24% לעומת 22.33 מיליון ברבעון הראשון אשתקד. למרות זאת, רווחיה של כלנית פחתו ב-6.37% והסתכמו ב-2.66 מיליון שקלים לעומת 2.84 מיליון.

בינואר השנה רכשה קבוצת כלנית את פעילות מרכז התמיכה הבינלאומי של IDT תמורת ארבעה מיליון שקלים. IDT מספקת שירותי תמיכה ומכירה במגוון שפות עבור חברות בינלאומיות. היקף המכירות השנתי של החברה נאמד בכ-14 מיליון שקלים, וכל 80 עובדיה צורפו לכלנית.

בתחילת 2009 רכשו גילי רגב ויובל כרמון את חטיבת פרוסיד מכלנית-כרמון. רגב עמד בראש החטיבה בטרם הפכה לחברה עצמאית. פרוסיד נרכשה תמורת סכום הנע בין מיליון ל-1.5 מיליון שקלים, והיא מונה כ-20 עובדים. בסוף 2008 רכש איש העסקים איציק תורג'מן את השליטה על כלנית כרמון בעסקה של 38% מהמניות תמורת 11.5 מיליון שקלים. עסקה זו הביאה להעברת השליטה בכלנית-כרמון משמיל בן-טוב ואחותו, ויקטוריה בן-טוב, לקבוצת משקיעים בראשותם של תורג'מן ומשה אלון, כיום נשיא החברה.

משה אלון: "הפעילות של כלנית תהיה, ללא ספק, סינרגטית לפעילות של One1"

אלון, שנמנה על מייסדי החברה, אמר בעקבות העסקה, כי "בתור מי שהקים את כלנית ומלווה אותה מיומה הראשון, אני חושב שמכירת השליטה ל-One1 היא מהלך שיבטיח את המשך עתידה של כלנית ואת צמיחתה בשוק ה-IT". אלון החזיק ב-7.5% ממניות כלנית, ובמסגרת העסקה מכר גם הוא את חלקו ל-One1, אולם הוא ימשיך לכהן כנשיא החברה.

לדברי אלון, "One1 פעילה מאוד בענף, והפעילות של כלנית תהיה ללא ספק סינרגטית לפעילות שלה. אחרי העסקה היום אני מרגיש בטוח לגבי עתידה של החברה". הוא ציין, כי נעשו כל הסידורים כדי להבטיח את המשך פעילותה של כלנית כחברה בת בקבוצת One1, ללא שינויים בכוח אדם ובמבנה. להערכת אלון , One1 התעניינה בכלנית בגלל הדומיננטיות שלה בשוק ה-Help Desk – שוק של-One1 לא הייתה נוכחות בו.

אלון היה בין מייסדי כלנית ב-1995, ומאז המשיך להחזיק במניות שלה, למרות שהייתה לחברה ציבורית. כאמור, לפני כשנה וחצי נמכרה כלנית לקבוצה בראשות איציק תורג'מן ושני שותפים נוספים. ההערכה הרווחת בשוק היא, כי ההחלטה של הבעלים הנוכחיים למכור את החברה נבעה מהרצון לנצל הזדמנות עסקית. כלנית נחשבת לחברה יציבה, אשר ממוקדת בשווקים שבהם יש ערך מוסף.

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. John

    Since than, IDT closed, all 80 employees were sent home and the 14,000,000 sales became 0. What did they pay 4,000,00 NIS for.

אירועים קרובים