הערכות: סאפ עומדת לרכוש את Software AG

על פי הדיווחים, ההערכות מתבססות על דברים של ראשי שתי החברות, שלא שללו את האפשרות הזו על הסף ● כך, אמר קרל היינץ, נשיא ויושב ראש Software AG, כי החברה "יכולה להתאים לסאפ, והמחיר שישולם בעבור עסקה זו יכול להיות מצוין" ● מסאפ נמסר, כי היא לא מגיבה לספקולציות, אולם ג'ים הנגמן שנב, אחד משני המנכ"לים החדשים של החברה, אמר, כי היא בהחלט פתוחה להצעות רכישה של חברות גדולות ובינוניות

ההערכות, כי סאפ (SAP) העולמית תרכוש את Software AG התחזקו בסוף השבוע – כך דיווח אתר החדשות CIO של רשת IDG News. הערכות אלה מתבססות על דברים של ראשי שתי החברות, שלא שללו את האפשרות הזו על הסף. כך, אמר קרל היינץ שטרייביך, נשיא ויושב ראש Software AG, בראיון לרשת בלומברג (Bloomberg), כי החברה "יכולה להתאים לסאפ, והמחיר שישולם בעבור עסקה זו יכול להיות מצוין".

דבריו של היינץ נאמרו בשבוע שבו בעלי המניות של סאפ שמעו את המנכ"ל המשותף של החברה, ג'ים הנגמן שנב, אומר, כי היא בהחלט פתוחה להצעות רכישה של חברות גדולות ובינוניות, בנוסף לעסקת הענק שביצעה החברה לרכישת סייבייס (Sybase). יצוין, כי הוא לא נקב בשמה של Software AG, ודובר מטעם סאפ אמר, כי החברה אינה מגיבה לספקולציות.

לעומת זאת, אנליסטים ציינו, כי הפורטפוליו של Software AG מתאים מאוד למוצרים ולאסטרטגיה של סאפ, הרוצה לחזק את עצמה החברות הגדולות והבינוניות, בעיקר בתחום קו המוצרים נטוויבר. לדבריהם, ל-Software AG יש מוצר מצליח בתחום ה-BPM, שנקרא Webmethods, והוא יכול להתממשק עם תוכנות בתחום המשילות וניהול ה-IT. כמו כן, היא משווקת את כלי האריס (ARIS), שנמצאים בשימוש אצל לקוחות סאפ רבים.

ג'ון רייד, אנליסט עצמאי המקורב לסאפ, אמר, כי "יש הגיון במיזוג בין שתי החברות, בגלל המסלול המשותף שעליו הן צועדות לפתרונות בשוק העסקים הגדולים והבינוניים. סאפ, במיצוב החדש שלה, לאחר מינוי שני מנכ"לים חדשים, לא מסתירה את כוונותיה להשיג את הגידול שלה בשוק על ידי רכישת חברות". לדבריו, החברה מעוניינת על ידי כך "להגביר את התחרות מול אורקל (Oracle), שנכנסת בצורה מואצת לתחום שילוב המערכות, בעיקר על רקע רכישת סאן (Sun)". הוא הוסיף, כי "סאפ אמנם ביצעה בשנה האחרונה מספר רכישות אסטרטגיות, בנוסף לזו של סייבייס, אולם אחד ממוצרי התשתיות שלה, נטוויבר, עודו זקוק לשיפורים דחופים, וחברה כמו Software AG יכולה לסייע לה בתחום זה ולחזק את מעמדה של סאפ בעולם ה-Middleware".

יצוין, כי ל-Software AG יש שלוחה בישראל, לאחר שב-2007 רכשה החברה את ספקית הפתרונות הוותיקה שלה SPL. בסניף הישראלי של החברה מועסקים יותר מ-300 עובדים, והוא משרת מעל 100 לקוחות אנטרפרייז בארץ, בהם חברות אשראי, בנקים, חברת החשמל והמוסד לביטוח לאומי. בראש הסניף הישראלי עומד ערן אלרואי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים