מחקר: 50% מבני הנוער והצעירים חוו הטרדות אונליין

מתוצאות מחקר שפורסם בארצות הברית עולה, כי 30% מהם שלחו או קיבלו תמונות פורנוגרפיות באמצעות הטלפון הסלולרי, וכ-10% מהם שלחו תמונות פורנוגרפיות ● 69% מהנשאלים השיבו שהטרדות דיגיטליות הן בעיה רצינית עבור אנשים בגילאים שלהם

מחקר שפורסם בימים אלה מאשש את החששות שלפיהם בני נוער חשופים להטרדות אונליין ומראה, כי כ-50% מבני גילאי 14-24 חוו הטרדות כאלה. עוד מעלה המחקר, כי 30% מהם שלחו או קיבלו תמונות פורנוגרפיות באמצעות הטלפון הסלולרי. כ-10% אף שלחו מסרים פורנוגרפיים.

המחקר, שנערך על ידי רשת MTV וסוכנות הידיעות AP, בוצע באינטרנט בקרב 1,247 נשאלים. החוקרים מסרו, כי מדובר במדגם מייצג של בני גילאים אלה בארצות הברית.

על פי המחקר, הטרדות דיגיטליות לכתוב דברים לא אמיתיים; לחלוק מידע על אדם שאינו רוצה בכך; להפיץ שמועות שקריות; לאיים באלימות פיזית; לפרסם תמונות או וידיאו שעלולים לגרום למבוכה; להיות נתונים ללחץ לפרסם תמונות או קטעי וידיאו פורנוגרפיים; להיות נתונים להקנטות; ולעודד אנשים לפגוע בעצמם.

בפני הנשאלים אף הוצגו שאלות כלליות הנוגעות להטרדות דיגיטליות. כך, 69% מהם הגדירו את ההטרדות הדיגיטליות כבעיה רצינית עבור בני הגילאים שלהם ו-51% סברו, כי דברים שהם מפרסמים ברשת עשויים לפגוע בהם בחזרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים