בטוויטר עדיין נאבקים במתקפות למניעת שירות

יומיים לאחר ששירות טוויטר הושבת לחלוטין כתוצאה ממתקפה מבוזרת, עדיין מזהים באתר, ובאתרים נוספים של רשתות חברתיות, נפח רב של תעבורה שמיוחסת למתקפה ● מהראיות שנאספו עד כה עולה, כי המתקפה שפגעה בטוויטר ובאתרים נוספים כוונה כנגד פעיל פוליטי מגיאורגיה, אשר מפרסם בלוג בפייסבוק ועדכונים בטוויטר

יומיים תמימים לאחר ששירות טוויטר (Twitter) הושבת לחלוטין כתוצאה ממתקפה מבוזרת למניעת שירות, עדיין מזהים באתר, ובאתרים נוספים של רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק (Facebook), נפח רב של תעבורה שמיוחסת למתקפה. בשירות טוויטר נקטו באמצעים כדי למנוע קריסה נוספת כתוצאה מהעלייה בנפח התעבורה, אך חלק מאמצעים אלה עלולים לפגוע גם בגורמים תמימים מצד שלישי שעושים שימוש בממשקי API כדי להתחבר לאתר. כעת שוקדים בטוויטר על אמצעי הגנה שלא יהיו כרוכים בחסימה של צדדים שלישיים.

מהראיות שנאספו עד כה עולה כי המתקפה שפגעה בטוויטר ובאתרים נוספים נבעה ממניעים פוליטיים וכוונה כנגד פעיל פוליטי מסוים בגיאורגיה אשר מפרסם בלוג בפייסבוק ועדכונים בטוויטר. הפעיל נוהג לפרסם את דעותיו ביחס למתיחות שהתפתחה בין רוסיה לגיאורגיה. על פי מיקו היפונן, מנהל מחקר ראשי בחברת האבטחה F-Secure, "מתקפה מבוזרת למניעת שירות כנגד שירותים דוגמת פייסבוק דומה להפצצה של תחנת טלוויזיה בגלל דבריו של מגיש מסוים".

לאחר שישקע האבק, סביר להניח שבשירות טוויטר יפעלו להרחיב את התשתיות ולהבטיח ייתוריות כשל, על מנת לצמצם את החשש להשבתות נוספות בעתיד. סטיוארט מק'קלר, סגן נשיא לתפעול ואסטרטגיה בחטיבה לסיכונים ועמידה בתקנות של מק'אפי (McAfee) ציין, כי "רבים מהאתרים החדשים של הרשתות החברתיות לא תוכננו מתוך מחשבה על אבטחה ויכולות הרחבה. מנהליהם חייבים לבחון את המצב הקיים אל מול המצב הרצוי ולקבל החלטות קשות על מנת לעבור מיישומים מפיתוח עצמי ליישומים מסחריים שמבטיחים זמינות גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים