דו"ח: גידול קל בנתח השוק של בינג ביוני על חשבון יאהו! וגוגל

מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט החזיק ביוני בנתח של 8.4% משוק החיפוש בארה"ב ● עיקר הגידול בא על חשבונה של יאהו!, שנתח השוק שלה ירד ל-19.6% ● מרק מהני, אנליסט ב-Citi: "העליה בנתח השוק של בינג הייתה צפויה. עדיין מוקדם לקבוע אם מדובר במגמה"

הנתח של מיקרוסופט (Microsoft) בשוק החיפוש באינטרנט בארה"ב גדל מעט ביוני – החודש הראשון בו הפעילה החברה את מנוע החיפוש החדש בינג (Bing); כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המדידה ComScore.

ביוני הגיע הנתח של מיקרוסופט ל-8.4% משוק החיפוש באינטרנט בארה"ב – בהשוואה ל-8% בחודש הקודם. העלייה בנתח השוק של הענקית מרדמונד הגיעה ברובה על חשבון יאהו! (!Yahoo), שנתח השוק שלה ירד ביוני ל-19.6%, בהשוואה ל-20.1% במאי. נתח השוק של גוגל (Google) נותר ללא שינוי – כ-65%.

"נוכח הפרסום הרב לו זכה בניג, אפשר היה לצפות לעלייה", כתב מרק מהני, אנליסט של Citi, בדו"ח שפרסם בנושא. "אולם, מוקדם עדיין לקבוע אם מדובר במגמה – לשם כך נחוצים עוד שלושה או ארבעה חודשים. השינוי ביוני לא היה מספיק גדול בכדי לקבוע באופן חד משמעי אם בינג חולל שינויים של ממש בשוק החיפוש. אנו ממשיכים לראות בבינג מוצר חשוב, אבל מיקרוסופט עדיין צריכה לנהל קרבות קשים מאוד".

במיקרוסופט השקיעו סכומים רבים בחטיבה לשירותים מקוונים, בניסיון לערער את הדומיננטיות של גוגל בשוק. כמו כן, עדיין לא נסתם הגולל על האפשרות שמיקרוסופט תכונן שיתוף פעולה עם יאהו! בניסיון לשלב בין היתרונות שיכולות השתיים להציע למפרסמים – למרות כשלון המגעים שנוהלו בשנה שעברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים