סוכנות ביון אמריקנית פיתחה משחק שנועד לשתף האקרים מתחילים במלחמות סייבר

הסוכנות חשפה את פרויקט Plan X, שמטרתו היא להביא לכך שהמשתתפים במלחמה המקוונת יהיו גם משתמשי רשת פשוטים יחסית - האקרים מתחילים או חסרי ניסיון תקיפה כלל ● בסוכנות מגדירים את המשתתפים אותם הם מבקשים לגייס כ-"כאלה שיוכלו להתבונן על דרכים לנהל את שדה הקרב המקוון באופן אינטואיטיבי כאילו הם משחקים באנגרי בירדס"

מתקפות גאות בטוויטר. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

DARPA, הסוכנות של משרד ההגנה האמריקני למחקרים מתקדמים (ר"ת Defense Advanced Research Projects Agency), הודיעה לפני כשנה וחצי שהיא מתכוונת להגביר את הפיתוח של אמצעים מתקדמים ללוחמה מקוונת. באחרונה חשפה הסוכנות, שהינה מהשותפות ליצירת רשת האינטרנט, בפני המגזין המקוון Wired את פרויקט Plan X. מטרת הפרויקט היא להביא לכך שהמשתתפים במלחמה המקוונת יהיו גם משתמשי רשת פשוטים יחסית – האקרים מתחילים או חסרי ניסיון תקיפה כלל, "כאלה שיוכלו להתבונן על דרכים לנהל את שדה הקרב המקוון באופן אינטואיטיבי כאילו הם משחקים באנגרי בירדס (Angry Birds)", הסבירו החוקרים.

חלק מהרעיונות לממשקים נעו בין פריטי מיחשוב שניתן ללבוש אותם, כגון Google Glass, מערכת מבוססת חיישנים הקולטת חיוויי גוף דוגמת קינקט (Kinect) ומסכי מגע מעוצבים באופן מיוחד של סמסונג (Samsung). לדברי החוקרים, המטרה היא ליצור עבור המשתמשים, בפעם הראשונה, ממשק משתמש גרפי למלחמות מקוונות, שיגשר בין שורות הקוד מחד ומערכות ההפעלה והיישומים מאידך, ובכך ישפר את יכולות המתקפה והמגננה הקיברנטיות.

הם ביצעו בפני כתב Wired הדגמה של המערכת וזה תיאר אותה כמשחק אסטרטגי עם פלטפורמה ענקית, יעדי תקיפה מרובים, על פני טופולוגיית רשת מסובכת, שהזכירה לו מפה בין גלקטית.

חוקרי DARPA מבקשים לספק למערכת הלחימה המקוונת ערכה למשתמשים, כאלה המבינים דבר או שניים בתקיפה ובפיתוח ותכנות, על מנת שיוסיפו למערכת Plan X יכולות משלהם – מגננה ומתקפה. ערכת הפיתוח צפויה להגיע לשוק בשנה הבאה.

בסוכנות מתכוונים להגדיל בחמש השנים הקרובות את שיעור ההשקעות בלוחמה מקוונת מ-8% ל-12%, על אף שמתוכננים קיצוצים בתקציב ההגנה הכולל של ארצות הברית.

סוכנות DARPA ידועה בדעות העצמאיות והלא קונפורמיות של אנשיה, ובכך שהעובדים שלה אוהבים לעשות דברים שהם "מחוץ לקופסה". אחד הפרויקטים שלה שפורסמו הוא פיתוח כלי רכב לא מאויש לשדה הקרב. תקציב הסוכנות עתיר משאבים, אך ההיתכנות של הפרויקטים שלה נמוכה ביותר ויש האומדים אותה בפחות מ-10%. ממילא, רוב הפרויקטים שלה חסויים ומכוונים לצאת נגד המגמות העיקריות המדוברות בשדות הטכנולוגיים השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים