הממשל האמריקני חוקר את הרכישה של אוטונומי על ידי HP

HP אישרה, כי משרד המשפטים האמריקני החל לחקור את הרכישה של אוטונומי, בעקבות הידיעות על הונאה חשבונאית מצידה של החברה הנרכשת ● החברה הוסיפה, כי היא תשתף פעולה עם החוקרים

הממשל האמריקני פתח בחקירה של רכישת חברת אוטונומי (Autonomy) על ידי HP, בסכום של 11.1 מיליארד דולרים. זאת, בעקבות הידיעות על הונאה חשבונאית ומצג שווא לגבי הביצועים הפיננסיים של החברה הנרכשת.

בדו"ח השנתי שפורסם בסוף השבוע אישרה HP, כי במשרד המשפטים האמריקני "פתחו בחקירה לגבי חברת אוטונומי" והוסיפה, כי תשתף פעולה עם החוקרים. ענקית המיחשוב רכשה את אוטונומי באוגוסט 2011 ובחודש האחרון הודיעה שחשפה "אי סדרים חשבונאיים חמורים, כשלים בדיווח ומצגי שווא" מצידה של החברה הנרכשת.

HP הצביעה על חברים מסוימים בהנהלת אוטונומי כעל אלה שאחראים "למאמץ מכוון להוליך שולל משקיעים ורוכשים פוטנציאליים", דבר שהשפיע על יכולתה להעריך את שוויה של החברה הנרכשת "בצורה הוגנת". בתגובה להאשמות הקים מייק לינץ', לשעבר מנכ"ל אוטונומי ומייסד החברה, אתר מיוחד שבו הוא מנסה להפריך את ההאשמות של HP ואף טוען שהחברה הרוכשת ניהלה את החברה הנרכשת בצורה כושלת לאחר ביצוע העסקה.

בעדכון שפרסם ביום ו' באתר שלו ציין לינץ', כי HP עדיין לא הציגה חישוב מפורט שמסביר את המחיקה בסכום של חמישה מיליארד דולרים בגין רכישת אוטונומי, או את ההאשמות נגד מנהליה לשעבר. "למעשה, עכשיו עוד פחות ברור באיזו מידה המחיקה של חמישה מיליארד דולרים מיוחסת לבעיות החשבונאיות לכאורה ובאיזו מידה לשינויים אחרים בביצועים העסקיים ובתחזיות הרווח. זהו שינוי משמעותי בהאשמות של HP", כתב.

לינץ' שב ודחה טענות כלשהן לגבי אי סדרים והבטיח לשתף פעולה עם החוקרים של משרד המשפטים האמריקני. "אנחנו מוסיפים לדחות האשמות אלה בכל תוקף. החשבונות הכספיים של אוטונומי נוהלו בצורה הולמת ובהתאם לכללים הישימים, עברו ביקורת מלאה על ידי דלויט (Deloitte) ועמדו לרשותה של HP במהלך בדיקת הנאותות".

המנכ"ל לשעבר של HP, ליאו אפותקר, ציין, כי על כל מועצת המנהלים של HP לקבל על עצמה אחריות לרכישה וכי המנכ"ל לבדו אינו יכול להחליט לבדו על עסקה בהיקף כה גדול. אפותקר, שכיהן כמנכ"ל HP בתקופה בה בוצעה העסקה, אמר ש-"מועצת המנהלים, בהנהגת יושב הראש, נועדה פעמים רבות כדי לבחון את העסקה ותמכה בה פה אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים