יונדאי נכנסת לתחום המחשוב הלביש ומציגה: רובוט שמתחרה ב-ReWalk

החברה הציגה שלושה שלדים חיצוניים: האחד מיועד לנכים המשותקים בחצי הגוף התחתון, השני לסייע לקשישים ששרירי הרגליים שלהם חלשים, והשלישי - חליפה ובה רובוט המאפשר ללובש אותו לשאת משאות כבדים מבלי לפגוע בגב

תמיד בתנועה. יונדאי. צילום: יח"צ

יצרנית הרכב הקוריאנית יונדאי (Hyundai) החליטה שהיא לא מייצרת רק מכוניות אלא גם אמצעי ניידות נוספים.

במסיבת העיתונאים שערכה במסגרת תערוכת CES המתקיימת בימים אלה בלאס וגאס, הציגה החברה את מה שהיא מכנה "פתרונות המייל האחרון", המיועדים לאלו הגרים במרכזי ערים ואינם יכולים לעמוד במחירי החנייה, כדי שיגיעו למכוניתם שחונה בקצה העיר. אחת ההכרזות היתה על קורקינט חשמלי.

ואולם יונדאי לא הסתפקה ביכולות ניידות שאינם כלי רכב לאנשים בריאים, אלא גם נכנסה לתחום המחשוב הלביש לנכים, או שלדים חיצוניים – תחום שנשלט עד כה בשוק האמריקני על ידי ReWalk הישראלית.

החברה הציגה שלושה שלדים חיצוניים כאלה: האחד מיועד לנכים המשותקים בחצי הגוף התחתון, השני לסייע לקשישים ששרירי הרגליים שלהם חלשים, והשלישי – חליפה ובה רובוט המאפשר ללובש אותו לשאת משאות כבדים מבלי לפגוע בגב. רובוט זה, שגם מאפשר ללובש אותו ללכת בלי להתעייף – נועד בעיקר ליישומים צבאיים.

ד"ר יון דונגיג'ין, שלבש את החליפה בעת ההדגמה, אמר כי השלד החיצוני יכול לעשות הבדל גדול לחברה האנושית, כאשר יינתן לצרכנים במחירים סבירים. "מטרתנו לספק חופש אמיתי בניידות לבעלי מוגבלויות או קשישים, כדי שיוכלו להגיע לרכב האוטונומי ולנסוע בו. חלק מהטכנולוגיות המשמשות את הרכב – בעיקר החיישנים, הוסבו לשימוש בחליפות הללו".

יעד: השוק הצבאי

החברה טוענת כי השלד החיצוני הרפואי שלה נותן לאנשים את הכוח לעמוד ממצב של ישיבה ולטפס במדרגות. ניתן לשלוט בקצב ההליכה, אורך הצעדים וזווית הגוף באמצעות אפליקציה בטלפון החכם.

בביתן החברה שאלנו את ד"ר ג'אנג קיונגמו, מי שהיה אחראי על פיתוח האלגוריתמים המפעילים את הרובוטים, מה לחברת רכב ולמחשוב לביש לנכים. לדבריו, "יונדאי מייצרת מכוניות, ומכוניות הם אמצעי ניידות. עכשיו הרחבנו את מושג הניידות. שלד חיצוני גם הוא סוג של התקן המיועד לניידות".

מי המתחרים שלכם?
"באמריקה המתחרה הגדולה ביותר היא ReWalk שמייצרת שלד חיצוני לצרכים רפואיים, ואפילו מתחרה שלנו בתחום הרכב, הונדה (Honda), הכריזה על מערכות דומות".

מה ההבדל ביניכם לבין ReWalk?
"לנו יש שלושה סוגי רובוטים לעומת אחד שלהם. האלגוריתמים שלנו משוכללים ומאפשרים לחליפה ללכת במקום הלובש אותה, וכפי שכבר נאמר – המחיר יהיה כך שכל מי שצריך את המערכות הללו יוכל לשלם עליהם. אחד מהמכשירים הללו בכלל מיועד לשוק הצבאי".

תגובת ReWalk לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים