הממשלה תקים זירת סטארט-אפים לתחום הערים החכמות

המטרה היא לחבר בין ערים ורשויות בישראל לבין חברות הזנק שמפתחות פתרונות לבעיות במרחב העירוני ● חמי פרס: לסטארט-אפים בישראל יש יכולת לשפר את חייהם של מיליוני אנשים בארץ ובעולם

חמי פרס. צילום: יח"צ

משרדי הכלכלה, הפנים, ישראל דיגיטלית ומרכז פרס לשלום הכריזו אתמול (ג') על תכנית לאומית חדשה שבמסגרתה תוקם זירת סטארט-אפים ומטרתה לחבר בין צורכי הרשויות לבין הפתרונות הקיימים כיום. עלות ההשקעה בתוכנית מטעם הממשלה נאמדת ב-2.5 מיליון שקלים.

במסגרת המיזם, הנקרא CITYZOOM, יוקם מאגר מידע של בעיות וצרכים עירוניים אליו תוכל לפנות כל רשות מקומית וליצור קשר עם אחת החברות שתהיינה במאגר. כמו כן יהיו בו פתרונות שקיימים בערים אחרות.

תחום הערים החכמות בישראל עדיין לא מימש את הפוטנציאל הגלום בו

ההערכה בקרב משרדי הממשלה היא שתחום הערים החכמות בישראל עדיין לא מימש את הפוטנציאל הגלום בו. מצד אחד השוק המקומי קטן מדי עבור יזמים בתחום, אולם מצד שני יש 255 רשויות שרוצות להיכנס אליו, אבל יש להם קושי ליישם מדיניות ארוכת טווח בגלל חוסר נגישות ועודף בירוקרטיה בזירת הסטארט-אפים תפעל היוזמה להגדיל את מספר החברות הישראליות בתחומי מערכות ניהול עיר מבוססות ביג דטה, הגנה על תשתיות עירוניות ממתקפות סייבר, תשתיות WIFI, מערכות ניטור לשעת חירום, תחבורה וחניה חכמה ועוד.

בכנס שנערך אתמול בתל אביב אמר בין היתר חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות  כי "מהיכרותי עם הסטארט-אפים הישראלים אני יודע שבידיהם היצירתיות והחזון לשפר חיים של מיליוני תושבים בארץ ובעולם. אני שמח שמרכז פרס לוקח חלק בבניית הגשר החשוב בין הרשויות המקומיות בישראל לקהילת החדשנות".

לדברי גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי, "השלב הבא של המהפכה הדיגיטלית מתחיל להתממש בעת הזו במרחבי הרשויות המקומיות בארץ ובעולם. אנחנו משיקים קהילת חדשנות המיועדת להיות פלטפורמה לשיתוף פעולה בין כל הגורמים הפעילים בתחום".

ערים חכמות. צילום אילוסטרציה: BigStock

ערים חכמות. צילום אילוסטרציה: BigStock

"פתרונות טכנולוגיים לאתגרי הערים"

שי רינסקי, מנכ"ל משרד הכלכלה, אמר כי "קהילת ערים חכמות מצטרפת היום לקהילות חדשנות והן חלק מהאסטרטגיה של משרד הכלכלה והתעשייה לקידום חדשנות בתחומים בעלי פוטנציאל לצמיחה".

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, ברך על התוכנית ואמר כי לאחרונה חנכה האוניברסיטה את יוזמת ערים חכמות בשיתוף אוניברסיטת סטנפורד ואת מכון שמלצר לתחבורה חכמה.

שגיא ניב, מנכ"ל קריית עתידים, הוסיף כי "קריית עתידים שמחה לשתף פעולה ולקדם חברות בתחום הערים החכמות היוצרות פתרונות טכנולוגיים לאתגרי הערים. זוהי מטרה המשתלבת היטב עם האקוסיסטם הייחודי של פרויקט סמארט סיטי עתידים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים