"הענן הוא תוצר אבולוציוני על פי עקרון מיקור-החוץ"

"הענן מנפיק לארגון זמן ומשאבים להגיע לשוק עם מוצרים ושירותים בצורה מהירה יותר, כי הארגון ואנשי ה-IT שלו אינם עוסקים בתשתיות תוכנה ובתשתיות אפליקטיביות", כך אמר מני מלר, CTO ומנהל קבוצת יועצי הטכנולוגיה באורקל ישראל

מני מלר, טכנולוג ראשי באורקל ישראל. צילום: יח"צ

"בעבר ארגונים פיתחו מערכות, תוכנות ואפליקציות בעצמם. אז החלה מגמת מיקור החוץ, עם המשפט 'Do what you do best – Outsource the rest' – עשה מה שאתה עושה הכי טוב, ואת השאר העבר למיקור-חוץ. במובנים רבים, הענן מקיים את אותו העיקרון לתשתיות IT ותשתיות אפליקטיביות", כך אמר מני מלר, CTO ומנהל קבוצת יועצי הטכנולוגיה, אורקל (Oracle) ישראל.

מלר אמר את הדברים לאנשים ומחשבים במסגרת כנס Oracle OpenWorld 2017. הכנס התקיים לפני ימים אחדים בסן פרנסיסקו, בהשתתפות 62 אלפי מקצועני IT, לקוחות ענקית ה-IT ושותפיה, ביניהם יותר מ-100 לקוחות ישראלים.

הענן, אמר מלר, "מנפיק לארגון זמן ומשאבים להגיע לשוק עם מוצרים ושירותים בצורה מהירה יותר, כי הארגון ואנשי ה-IT שלו אינם עוסקים בתשתיות תוכנה ובתשתיות אפליקטיביות. ככל שהתשתיות שעליהם מערכות הארגון ירוצו יהיו חכמות יותר, ויספקו יותר ערך – ככה הפתרונות של הארגון יגיעו מהר יותר לשוק, יהיו עשירים, בשלים יותר, ויספקו לו את היכולת להיות תחרותי יותר מול המתחרים. הקשר העמוק שנוצר בין מערכות התוכנה לבין התשתיות ברמת ה-API, פותח שפע של דלתות לכיוונים חדשים".

"התחלתי את עבודתי בסאן (Sun) בשנת 2008", אמר מלר, "הייתי ארכיטקט פתרונות תוכנה. עם הרכישה שלה על ידי אורקל בשנת 2010, מאוד שמחתי, כי עבדתי כארכיטקט תוכנה בחברת חומרה, ועברתי להיות איש פריסייל בחברה, שתוכנה היא העסק העיקרי שלה".

"כטכנולוג בסאן למדתי הרבה על הקשר בין תוכנה לחומרה – הקשר שהופך לסימביוזה בענן כיום, פגשתי לקוחות רבים ומגוונים. ערכתי תהליכי מכירה מעניינים ומאתגרים טכנולוגית. וכיום, שבע שנים לאחר מכן, אני מנהל את צוות הפריסיילים באורקל ישראל ומשמש כטכנולוג ראשי של הקבוצה. ברמה האישית עשיתי טרנספורמציה וכעת – ניתן לראות באורקל טרנספורמציה גם כן".

"לראות חברה של 140 אלף עובדים משנה כיוון בצורה כה מסיבית – זה מרתק", אמר מלר. "כמות המוצרים החדשים המפותחים, הגרסאות המשוחררות לעתים כל שבועיים, והכל על בסיס טכנולוגיות חדשות – הקצב וההיקף בלתי נתפסים".

בהרבה מקרים, ציין, "בענן יש מגוון נרחב של פתרונות מתוחכמים, חזקים וייעודיים שמוכוונים לסוגי משתמשים שונים. לדוגמה, שכבת האפליקציה, שמיועדת לעולם תוכן עסקי שגם אותה אנו מספקים, עם היצע של יותר מ-30 אפליקציות SaaS, שרצות בתוך אותו הדטה סנטר, יחד עם שכבת התשתיות האפליקטיביות (PaaS), כגון בסיס הנתונים שהפך לאוטונומי, טכנולוגיות דוגמת בלוקצ'יין שהוכרזה בכנס, אינטרנט של הדברים, מובייל, צ'ט בוט, מערכות BI, מערכות לניהול תשתיות IT, מערכות לאבטחת המידע בענן ועוד.

לייצר פרוייקט מוצלח

"שכבות ה-SaaS וה-PaaS יושבות על שכבת תשתיות החומרה החדשה – שכבת ה-IaaS", אמר. "שכבה זו תוכננה על ידי אורקל מהיסוד. בכנס הכרזנו על שלושה דטה סנטרים חדשים בפרנקפורט, שכעת גם מהם ניתן לצרוך את שירותי הענן שלנו".

"הצוות שלי ואני נמצאים בקשר עם המו"פ של אורקל בעולם וגם בארץ", ציין מלר. "הקשר הישיר מולם מאפשר לנו לספק ללקוחות שלנו פתרונות מהירים לבעיות שתמיד קורות ותמיד יקרו. היכולת להתנהל בצורה זריזה – למרות שאנחנו גוף גדול – היא ייחודית בשוק שלנו, והיא מהווה את תמצית ה-DNA של החברה.

לדבריו, "אנחנו יודעים לספק פתרון ארכיטקטוני, היברידי, כולל מפת דרכים לשימוש מיטבי. זאת, לצד הגירה רב-שלבית לענן, על מנת לייצר פרויקט מוצלח".

הענן של אורקל, סיכם, "יכול למלא כל צורך. אנו יכולים לפתור כל בעיה, בין אם זה פיתוח Cloud Native, הטמעת מוצר חדש בענן ו/או הגירה של עומס עבודת מחשובי לענן. אני עומד בראש צוות מומחים שגדל לאחרונה. החברים לצוות ואני מסייעים ללקוחות לספק מענה לצרכים טכניים וארגוניים משלהם. אנו מגדירים ומציגים ללקוחות כיצד ארכיטקטורות על הענן שלנו מספקות את המענה הנדרש והמיטבי. נפתיע את השוק הישראלי בשנה הקרובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים