דיסקונט הטמיע פלטפורמת יבמ לבנקאות דיגיטלית בפרויקט במיליוני שקלים

לוי הלוי, מנמ''ר דיסקונט: "הפלטפורמה לניהול API מאפשרת ללקוח להצטרף לשירותי פינטק, לפי בחירתו, לכל אחד מחשבונותיו, תוך בחירת רמת הרשאה ספציפית לכל חשבון" ● "אנו מיישמים מודל של בנקאות פתוחה, המאפשרת שימוש בפתרונות צד ג' בצורה מאובטחת ועל בסיס תקנים פתוחים"

לוי הלוי. צילום: ניב קנטור

בנק דיסקונט הטמיע פלטפורמה של יבמ (IBM) לטובת בנקאות דיגיטלית פתוחה. הפרויקט בוצע בלא הסתייעות באינטגרטור חיצוני – על ידי אנשי ה-IT של הבנק, בראשות לוי הלוי, סמנכ"ל טכנולוגיות ותפעול של דיסקונט. הוא נמשך כשנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בענף העריכו אותו במיליוני שקלים.

את הפרויקט ניהלה ז'יז'י (ז'ילברט) אשכנזי, ארכיטקטית מערכות מידע ראשית, מחטיבת טכנולוגיות ותפעול, בשיתוף יעל ויסבורד סוכרי, מנהלת יחידת חדשנות ופינטק, מחטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק.

במסגרת הפרויקט הוטמעה פלטפורמת ניהול API של הענק הכחול – API-Connect. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים ליצור, להרכיב, לנהל, לאבטח ולחבר ממשקי תכנות יישומי אינטרנט (API).

המוצר מיישם את התקן הבינלאומי לתחום, OAuth2.0. תקן זה מיועד ליישום מודלים מתקדמים מבוססי אמון (Trust) בין כמה גופים, דוגמת יישומי B2B2C, ונמצא בשימוש רחב בעולם, לרבות בקרב ענקיות ה-IT גוגל (Google), פייסבוק (Facebook) ואמזון (Amazon), כמו גם בעולם הפיננסי, ביישומי בנקאות פתוחה, אצל CiTi, בקבוצת הבנקאות הספרדית הרב-לאומית BBVA, וב-Societe General הצרפתית.

הפלטפורמה מספקת פורטל מפתחים המיועד להנגשת שירותי הבנק לעולם, ב-REST + Swagger UI וניהול תהליכי הצטרפות השותפים, המיושם בכפוף לסטנדרטים ותהליכי ממשל מחמירים, עם רכיב API-Gateway המשמש לאבטחה ולאכיפת מדיניות הממשל בזמן הריצה. לצד השימוש במוצר של יבמ, אנשי ה-IT של הבנק עסקו בפיתוח ובהתאמות שלו לסביבה האפליקטיבית והתשתיתית של דיסקונט.

בראיון לאנשים ומחשבים, אמר הלוי כי "הפלטפורמה מספקת ללקוח אפשרות להצטרף לשירותי פינטק, על פי בחירתו, לכל אחד מחשבונותיו, תוך בחירת רמת הרשאה ספציפית לכל חשבון. זאת, בכפוף למדיניות הבנק, לתקופות שונות. כמו כן, הלקוח יכול לבחור לבטל את ההצטרפות בכל עת".

הלוי הסביר כי "אנו מיישמים מודל של בנקאות פתוחה, המאפשרת ללקוחות להשתמש בפתרונות צד ג' בצורה מאובטחת – ועל בסיס תקנים פתוחים".

אפליקציה לעסקים קטנים ובינוניים

במסגרת הפרויקט, דיסקונט חתם על הסכם שיתוף פעולה עם iCount, המספקת פתרונות דיגיטליים לניהול עסקים קטנים ובינוניים.

האפליקציה של  iCount היא הראשונה אשר חוברה לפלטפורמה של יבמ שהוטמעה בדיסקונט. כך, לקוחות יוכלו להצטרף לשירות, במסגרתו יונגש מידע בנקאי מחשבונותיהם בדיסקונט, וישולב אוטומטית במערכת iCount. מהלך זה, נמסר, "יסייע ללקוחות לייעל את התנהלותם העסקית, באמצעות כלים המתבססים על שילוב מקוון של מידע בנקאי וחשבונאי".

הלוי ציין כי "זהו שיתוף פעולה עסקי-טכנולוגי, המיישם את תפיסת הבנקאות הפתוחה שלנו, לממשק עם חברות פינטק, באמצעות פלטפורמת ניהול ה-API. הוא מאפשר חיבור מאובטח על בסיס תקן בינלאומי.

זהו מהלך נוסף במתווה של דיסקונט ליישום מודלים בנקאיים חדשניים, כאלה אשר יעניקו ללקוחות הבנק שירות מתקדם ומותאם לצרכיהם". הוא ציין כי לפני כמה חודשים הבנק חתם על הסכם שיתוף פעולה עם Paybox, מהלך אשר איפשר לו כניסה מהירה לתחום התשלומים הדיגיטליים.

הלוי סיכם באומרו כי "שיתוף הפעולה עם  iCount הוא מימוש ראשון במערכת הבנקאית בישראל, אשר מיישם הלכה למעשה את המשולש לקוח-חברת פינטק-בנק, ועושה זאת באופן מקוון ומאובטח. בדרך זו אנו מאפשרים ללקוח לפעול במערכת הנוחה לו, עם נתונים עדכניים מתוך חשבונותיו בבנק דיסקונט – ובשקיפות מלאה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Erez

    סיפור הצלחה מדהים של בנק דיסקונט, מי שרוצה לשמוע את ה CTO של הבנק מספר על הפרוייקט מוזמן לכנס הענן של יבמ https://goo.gl/srGCyk

אירועים קרובים