HPE-מיקרו פוקוס תספק למגזר הביטחוני מוצרי שו"ב ל-IT, כלי מיכון ו-DevOps

היקף ההסכם עומד על כ-40 מיליון שקלים לשלוש שנים ● הפתרונות שיוטמעו בצה''ל ובגופים ביטחוניים נוספים יסייעו להם לפתח תוכנה מהר יותר ולעבור טרנספורמציה, מתהליכי פיתוח מסורתיים - לאג'ייל ול-DevOps

אליעזר (איקו) חסון, הסגן הבכיר לרכש מודיעין ותקשוב במשרד הביטחון

חטיבת התוכנה של HPE ישראל תספק למגזר הביטחוני מסגרת לאחזקה ועדכונים של רישוי תוכנות, בעולמות התוכן של מוצרי שליטה, ניטור ובקרה של תשתיות IT; כלי אוטומציה; כלי ALM ו-Devops לעולמות הבדיקות והפיתוח – כך נודע לאנשים ומחשבים.

מדובר בחידוש הסכם מסגרת, לאחזקה ועדכונים לרישוי תוכנות HPE. ההסכם מתחדש אחת לכמה שנים, למוצרים שונים של החברה שנמצאים בשימוש במערכת הביטחון, על פי צרכי הגופים השונים. זאת, בדומה להסכמים שמתחדשים אחת לתקופה, עם חברות תוכנה דומות, דוגמת מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP) או אורקל (Oracle). היקף ההסכם עומד על 11 מיליון דולר למשך שלוש שנים.

ההסכם הושג בתום משא ומתן שהתנהל במשלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק, בהובלת אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנה"ר (מינהל הרכש) לתקשוב ומודיעין, ושמואל רויטר, סגן ראש המשלחת בניו יורק. במהלך המו"מ, משרד הביטחון הצליח להשיג הוזלה בתעריפים אותם ישלם לענקית ה-IT.

הפתרונות שיוטמעו בצה"ל ובגופים ביטחוניים נוספים יסייעו להם לפתח תוכנה מהר יותר, ולעמוד בדרישות ההולכות וגוברות של הארגונים – לעבור טרנספורמציה, מתהליכי פיתוח מסורתיים – לאג'ייל ול-DevOps.

לדברי חסון, "מדובר בהסכם טכנולוגי, שבו יוטמעו מערכות מתקדמות ליחידות הטכנולוגיות של צה"ל ולכלל זרועות הביטחון. המערכות שיוטמעו, יבטיחו רציפות מבצעית ועליונות טכנולוגית לאורך זמן".

לממש את תפיסת העולם הנייד

בראיון לאנשים ומחשבים, לרגל סיום תפקידו, אמר אל"מ עומר דגן, מפקד מצפ"ן שבלוטם, אגף התקשוב, כי "עשינו כברת דרך משמעותית בעולם מערכות השו"ב ומערכות ה-IT לעולם המבצעי. כיום אנו משקיעים בפיתוח מערכות מבצעיות In House יותר מבעבר. יש תהליך של מעבר מעבודה במיקור-חוץ – לעבודה פנימית, תהליך שהחל לפני שלוש שנים".

"השלמנו את פיתוח מערכת טירת האגם – מערכת השו"ב לפיקוד ולמטכ"ל – בבית. התהליך נעשה יחד עם TSG, שבעבר עסקו בפיתוח המערכת. קלטנו את המערכת, עשינו שדרוג לארכיטקטורה שלה לתשתיות מודרניות והוספנו אפליקציות", אמר אל"מ דגן.

"פיתחנו עוד מגוון אפליקציות לאינטרנט המבצעי – בעולמות תקיפת המטרות, חוזי, פו"ש, והגנה בסייבר". לדבריו, "בעבר כל גוף היה מפתח לעצמו, תחת תפיסה של קישוריות. כיום העבודה היא בצוותים משותפים, כשמצפ"ן מובילה את העבודה של אמ"ן, חילות ים, אוויר וזרוע היבשה, והיא נעשית בתפיסות אג'ייל ו-DevOps. כיום בונים מערכת לפי עולם תוכן – ולא לפי צבע המדים. בדרך זו אנו מספקים מוצרים ושירותים בתוך חודשים – ולא שנים כבעבר".

לדבריו, "לצד העבודה בקוד פתוח, אג'ייל ו-DevOps, אנו שמים דגש על הידוק הקשר עם המשתמש הסופי: חיילי מצפ"ן יורדים לשטח מדי זמן, להבין את הצרכים בשטח. לפני כשנה התחלנו לממש את תפיסת העולם הנייד, התחלנו לפתח אפליקציות בראיית המובייל, לטובת הגעת הנתונים לסלולר הצבאי, המוצפן – וגם לטאבלטים".

בספטמבר 2016 הודיעה ענקית המחשוב HPE, כי היא מפצלת את עסקי התוכנה שלה. מיקרו פוקוס (Micro Focus) הבריטית תרכוש חלק מעסקי התוכנה שלה, בעסקת מיזוג בשווי של 8.8 מיליארד דולר. החברה החדשה, הממוזגת, תחל לפעול בתחילת ספטמבר השנה, בנפרד מ-HPE, בעולם – כמו גם בישראל.

לא התקבלה תגובת HPE ישראל לידיעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חיים

    "במהלך המו"מ, משרד הביטחון הצליח להשיג הוזלה בתעריפים אותם ישלם לענקית ה-IT" 40 מיליון ש"ח ל -3 שנים, אכן הוזלה מדהימה. מעניין למה הם לא עוברים ל-JIRA ושאר מוצרי Atlassian ומשלמים פחות מ10%

אירועים קרובים