התפתחות דרמטית: מנכ"ל משרד התקשורת נחקר בפרשת בזק

מהרשות לניירות ערך נמסר כי שלמה פילבר נחקר בחשד לביצוע "עבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך"

מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. צילום ארכיון: Mikes doghouse

התפתחות דרמטית בפרשת בזק: מנכ"ל משרד התקשורת נחקר הבוקר (ד') ברשות לניירות ערך, בחשד לביצוע "עבירות על טוהר המידות ועבירות ניירות ערך".

על הפרטים המלאים של החקירה הוטל צו איסור פרסום, וכל שנמסר בהודעה שהוציאה היום הרשות הוא על עצם קיומה. שמו של הנחקר לא פורסם בתחילה ופרסום שמו הותר רק בשעות הצהרים.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ובכירים נוספים בקבוצה נחקרו החל מסוף יוני. ברשות בודקים האם פעולות שביצעו בעל השליטה וחשודים נוספים בתיק השפיעו לטובה על התוצאות שפרסמה בזק. בהמשך שוחרר אלוביץ' בתנאים מגבילים, בהם ערבויות, צו עיכוב יציאה מהארץ למשך חצי שנה ואיסור להיכנס למשרדי החברה ולמחשביה.

אתמול מסרה הרשות על התפתחות נוספת בפרשה והודיעה כי היא החלה לחקור עסקה למתן שירותי תקשורת לוויינית בין yes, חברה בת של בזק, לחלל תקשורת, חברה אחרת שנמצאת בבעלותו של אלוביץ'. לפי הודעת הרשות, החקירה נוגעת לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין. בעקבות ההודעה נעצר אתמול המסחר הן במניות קבוצת בזק והן במניות חלל תקשורת.

בתוך כך, פרסם היום מבקר המדינה דו"ח שעוסק ברפורמת השוק הסיטונאי ובהתנהלות של משרד התקשורת בעניין, בכלל זה מול בזק. הדו"ח מעלה ליקויים חמורים, כולל בהתנהלותו של ראש הממשלה ועד לא מכבר שר התקשורת, בנימין נתניהו, מול אלוביץ'.

הידיעה עודכנה ב-16:15.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים