"יש לשלב את ה-ERP וה-CRM לטובת שיחה עסקית בארגון"

"שינינו את התפיסה, וכעת מערכות ה-IT לא מדברות טכנולוגיה - אלא ביזנס", כך אמר דרור הרשקו, מנהל טכנולוגיות עסקיות בקבוצת לובינסקי

דרור הרשקו, מנהל הטכנולוגיות העסקיות של קבוצת לובינסקי. צילום: יח"צ

"הבאנו לשילוב מערכת ה-ERP ומערכת ה-CRM שלנו, כך שהן עובדות כמערכת אחת, משותפת – עם הפרדות. שינינו את התפיסה, וכעת מערכות ה-IT לא מדברות טכנולוגיה – אלא ביזנס", כך אמר דרור הרשקו, מנהל טכנולוגיות עסקיות, קבוצת לובינסקי.

הרשקו דיבר בפתח המפגש הראשון של פורום מקצועני Microsoft Dynamics. המפגש התקיים היום (ב'), במשרדי קבוצת לובינסקי בראשון לציון. חברות ועדת ההיגוי של הפורום הן עידית לסר, מנכ"לית IT Solutions ושמעונה נווה, מנמ"רית קבוצת לובינסקי.

הוא הציג את הפרויקט במסגרתו פרודוור (Prodware) ישראל העלתה לאוויר בקבוצת לובינסקי מערכות ERP ו-CRM של מיקרוסופט (Microsoft).

קבוצת לובינסקי, אמר הרשקו, היא יבואנית של סיטרואן (Citroen), DS, פיז'ו (Peugeot), ו-MG. החברה החלה את דרכה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, אז מייסד החברה, דוד לובינסקי ז"ל, החל בייבוא מכוניות לארץ.

עובדת היות הקבוצה פרטית, הסביר, "משנה את תפיסת ניהול הסיכונים". בשנת 2016 עברה החברה למשכנה הנוכחי מבני ברק. הקבוצה מונה שש חברות, 700 עובדים, לה 250 מוסכים ובמערכות המידע יש 30 עובדים.

"שוק כלי הרכב חווה גידול מדהים", אמר הרשקו. "ב-2016 נמכרו יותר מ-300 אלף מכוניות חדשות, והשנה צפויה מכירה של 350 אלף". לובינסקי, הוסיף, "היא יבואן המכוניות הגדל ביותר בהיקף המכירות בשנתיים האחרונות".

משתמשים עצבניים חסרי אמון במערכות המידע

מערכות ה-ERP וה-CRM של Microsoft Dynamics, אמר הרשקו, חולשות על כל הקבוצה. בעבר, הסביר, היו בקבוצה מערכות מדף בנות 30 שנה, ומחשב AS400 של יבמ (IBM).

"היו לנו מערכות IT ישנות שהביאו לכך שחלק מהתהליכים נעשה בצורה ידנית, עם הרבה עבודת ניירת, סיבוך של תהליכים – משמע תלויי-אדם", אמר.

"בנוסף, חלק מהמידע העסקי נוהל מחוץ למערכת. העבודה מול המערכות היתה כרוכה בניירת וחלק מהמידע לא היה נגיש. זה גרם לתלות במשאבים, והביא לכך שמגבלות טכנולוגיות הביאו למתן מענה חלקי בלבד לצרכים העסקיים של הקבוצה. רמת השירותיות של מערכות ה-IT היתה נמוכה. התהליכים היו חסרים ולא סגורים, היו לנו משתמשים עצבניים שהיו חסרי אמון במערכות המידע, וגם היו באגים".

בעקבות הפרויקט, אמר, "רתמנו את מיקרוסופט ואת פרודוור: עצרנו ארגון מסוחרר ויצרנו משולש של שיתוף פעולה. קיבלנו מערכת אחת, יחידה, מטוייבת, עם BI חזק מאוד. בנינו אמת ארגונית אחת".

"שינינו את מבנה ה-IT בקבוצה", אמר הרשקו. "תחתי, כמנהל טכנולוגיות עסקיות – נמצאים אנשי פיתוח ומובילי תחומים. צמצמנו את היקף כוח האדם במערך המחשוב. הכשרנו את העובדים שלנו לעבודה על המערכות, הטמענו מתודולוגיה לניהול הפיתוח באופן מסודר – והבאנו לשינוי תפיסה של ה-IT ברמת הארגון. עברנו ממצב של הנפקת שתי גרסאות ביום – לאחת בחודש".

"מיעוט הלקוחות בארץ, והעובדה שאין עובדים זמינים בשוק חייבו אותנו לערוך הכשרות פנימיות. יש במערכות הללו הרבה תכונות ונדרש להכירן לעומק", סיכם הרשקו. "בעקבות הפרויקט, כעת כל המידע נגיש וזמין. מצב זה מאפשר לנו התאמה לכל צורך עסקי – בזמן סביר".

טמיר קסל, מנהל תחום Dynamics 365, מיקרוסופט ישראל. צילום: פלי הנמר

טמיר קסל, מנהל תחום Dynamics 365, מיקרוסופט ישראל. צילום: פלי הנמר

טמיר קסל, מנהל תחום Dynamics 365 במיקרוסופט ישראל, אמר כי "המערכת שלנו מעצימה את האינטראקציות עם המשתמשים והלקוחות – ומביאה עימה תובנות".

לדבריו, "המסע הדיגיטלי הוא מסע שכל ארגון נדרש לעשותו, הדיגיטליזציה היא תהליך חוצה תעשיות, ולנו יש יכולת לסייע לו בארגונים, עם בנייה של מודלים חדשים עסקיים, עם שירותים חדשים".

הוא ציטט את סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, לפיו "כל עסק יהא עסק (מבוסס) תוכנה. הדרך לבדל את ארגונך תהיה על בסיס שירותים דיגיטליים הניתנים ללקוחות".

Dynamics365, אמר קסל, "היא פלטפורמה חדשנית, אינטגרטיבית מבוססת מיקרוסופט מקצה לקצה – המספקת יכולות בעולמות CRM ,ERP ,BI רב-ערוציות ועוד. בעזרתה, אנו רוצים לחבר את המערכות התפעוליות, כך שנוכל להיות פרואקטיביים מחד ולחסוך עבור הלקוח הארגוני מאידך".

"השירותים הדיגיטליים הניתנים ללקוחות", סיכם קסל, "הם שיסייעו לארגונים בתחרות, הם יביאו לשיפור חוויית הלקוח. נגמרה שפת ה-CRM וה-ERP – יש אפליקציות הנמצאות לרוחב התהליכים הארגוניים. יש מכירות, יש שירות בשטח ויש ניהול פרויקטים מנקודת המבט של הלקוח".

"המסע של הלקוח עובר דרך כל אחת מנקודות המגע שלו עם העסק. המערכת מספקת מבט של 360 מעלות עליו, ואנליטיקה חכמה תביא לקבלת החלטות טובות יותר ולפעולות שיניבו לארגון רווחים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים