"תוכנה כשירות הפכה למרכיב מרכזי במחשוב הארגוני"

כך אמר אלברטו מרנפלד, סמנכ''ל בכיר ומנהל פעילות SaaS באורקל ישראל ● לדבריו, "הארגון מבין שהוא לא יכול לעשות את המחשוב לבד, בלא סיוע המנמ''ר, ולכן עולם ה-SaaS חוזר לשליטת המנמ''ר"

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר, ראש אגף SaaS, אורקל ישראל

"אנו חשים באווירה של שינוי בקרב הלקוחות הארגוניים. מרכיב התוכנה כשירות, SaaS שהיה פעם בשוליים בתוך כלל מערכי המחשוב – הפך להיות מרכזי במחשוב הארגוני", כך אמר אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר ומנהל פעילות SaaS, אורקל (Oracle) ישראל.

מרנפלד היה אחד ממשתפי כנס Oracle Open World 2016. הכנס נערך בסן פרנסיסקו בשבוע שעבר. השתתפו בו כ-150 איש, אנשי IT והיי-טק ישראלים, לצד כ-60 אלף מומחים טכנולוגיים ומנהלים מהעולם.

לדברי מרנפלד, "הסיבה המרכזית בגינה ארגונים הולכים לעבר תוכנה כשירות היא הרצון להשקיע פחות תקציבי IT על תחזוקה, ולהפנות יותר משאבים לחדשנות. אנו רואים את המעבר ל-SaaS זה יותר משנתיים, בקרב ארגונים מכל הסוגים, בכל פלחי שוק ובכל הגדלים".

התוכנה כשירות, ציין, "אינה מאפיינת שירות אחד: יש לנו לקוחות ארגוניים בתחומים שונים – משאבי אנוש כשירות, ERP בענן, CRM בענן, שיווק דיגיטלי ותכנון ניהול קמפיינים, תכנון תקציב ארגוני ועוד".

טכנולוגיות היכולות להגיע בלחיצת כפתור

לדבריו, ליחידה בראשותו יש יותר מ-100 לקוחות ארגוניים בישראל. "על הלקוחות בענן נמנות אורבוטק, אלקטרה, מלאנוקס, פלייטיקה וקליקסופטוור, שהעבירו את מערכות ניהול משאבי האנוש שלהם לענן של אורקל. בעולם ה-ERP נמנה ארגון מהמגזר הביטחוני, Wix ואמרסיס. בעולם ה-CRM – מלונות פתאל, פלייטק, תמה, רדוור (Radware), ברמד, פיוניר (Payoneer) ובעולם השיווק דיגיטלי – תנובה, טמפו ובזק. בעולם תכנון התקציב הארגוני – קליקסופטוור, טויגה, ואבן קיסר. במכרזים רבים אנו לא רואים את סאפ (SAP)".

הלקוחות הארגוניים, הסביר מרנפלד, "עוברים שינוי כי הם מחפשים חדשנות. בעולם השירות כתוכנה, המנמ"ר יכול להפוך ולהיות יותר יוזם מבעבר, להיות מוביל כי הוא יותר יוזם ויותר פרואקטיבי. המעבר ל-SaaS מביא עימו טכנולוגיות היכולות להגיע בלחיצת כפתור. המתחרים המסורתיים שלנו, סאפ, נעלמו, כיוון שההיצע שלהם בענן מוגבל".

"אנו מבחינים שהלקוחות הארגוניים כיום, יותר מבעבר, מחפשים אחר חדשנות. חדשנות משמעה הבאת יותר ערך וקיצור משך הזמן של החזר השקעה. החדשנות באה לידי ביטוי בעבודת מערך המחשוב הארגוני בתצורת תוכנה כשירות", סיכם מרנפלד.

"ה-SaaS נושאת עימה את בשורת החדשנות עם התועלות העסקיות והטכנולוגיות. יש תופעה של 'חזרה בתשובה': הארגון מבין שהוא לא יכול לעשות את המחשוב לבד, בלא סיוע המנמ"ר, ולכן עולם ה-SaaS חוזר לשליטת המנמ"ר. כך מתרחש תהליך בו המנמ"ר שב ומקבל בחזרה את השליטה על כלל ה-IT בארגון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים