ג'נסיס רוכשת את יריבתה אינטראקטיב אינטליג'נס תמורת 1.4 מיליארד דולר

אנליסטים ציינו כי העסקה משקפת את השינויים התכופים שקורים בעולם התקשורת האחודה, המושפעים מהדרישה של הלקוחות הארגוניים להיצע שירותים בתחום חוויית הלקוח ושיתופיות - כך שיהיו מבוססי ענן

פול סגר, מנכ''ל ג'נסיס. צילום: פלי הנמר

ג'נסיס (Genesys) רוכשת את יריבתה בעולם הקונטקט סנטר – אינטראקטיב אינטליג'נס (Interactive Intelligence) תמורת 1.4 מיליארד דולר. העסקה צפוייה להסתיים עד סוף 2016.

אנליסטים ציינו כי העסקה משקפת את השינויים התכופים שקורים בעולם התקשורת האחודה, המושפעים מהדרישה של הלקוחות הארגוניים להיצע שירותים בתחום חוויית הלקוח ושיתופיות – כך שיהיו מבוססי ענן.

ג'נסיס מספקת פתרונות למוקדי שירות ושירות לקוחות. יש לה יותר מ-3,000 לקוחות ב-80 מדינות, והתוכנה שלה מנתבת יותר מ-100 מיליון אינטראקציות מדי יום בין מוקדי שירות ובמערכי הבק-אופיס. הרוכשת מסייעת לחברות לספק שירות מהיר ופשוט עם חוויית לקוח אישית במגוון ערוצים.

ג'נסיס גם מתעדפת את הקדימויות בזרם העבודה של עובדי הבק-אופיס, הנוצר מכל אינטראקציה עם לקוח, זרמי עבודה פנימיים, או יישומים עסקיים, וכך ממטבת את ביצועיהם של נציגי השירות בארגון. ג'נסיס נוסדה ב-1990, ובשנת 1999 רכשה אותה אלקטל (Alcatel) תמורת 1.5 מיליארד דולר. ב-2012 רכשה קרן ההשקעות הפרטית פרמירה (Permira) את ג'נסיס. כיום היא פועלת באופן עצמאי עם מחזור מכירות מוערך של כ-1.3 מיליארד דולר. בין לקוחותיה נמנות Pay Pal ורד-האט (Red Hat). ג'נסיס מיוצגת בארץ על ידי TSG IT, יבמ (IBM) ו-ITNavPro.

מעמיקים את הקשר

אינטראקטיב אינטלג'נס, המכונה בקיצור ININ, היא חברה אמריקנית הנסחרת בנסדא"ק, והטכנולוגיה שלה מאפשרת מפגש ותמיכה בלקוחות הארגון בעולם הרב-ערוצי: פנייה טלפונית, פקס, מייל, צ'אט ומדיות חברתיות. היא מיוצגת בארץ על ידי תדיראן טלקום שירותי תקשורת. הנרכשת הונפקה בבורסה ב-1999, ובין לקוחותיה נמנות קוקה קולה (Coca Cola) וסוני (Sony).

שתי החברות ציינו כי הרכישה תביא לשילוב ולהשלמה של טכנולוגיות, ותיצור חברה גדולה עם היצע נרחב ללקוחות הארגוניים בתחום. הרכישה אף הביאה להזמת השמועות שדווחו באוגוסט האחרון, לפיהן ג'נסיס תרכוש את עסקי הקונטקט סנטר של אוויה (Avaya) תמורת ארבעה מיליארד דולר.

מהלך הרכישה של ג'נסיס מגיע כחודש לאחר שקרן ההון הפרטית Hellman and Friedman רכשה נתח מניות משמעותי בחברה, שהביא לקופתה 900 מיליון דולר. פול סגר, מנכ"ל ג'נסיס, אמר כי "הרכישה היא עוד צעד שיביא לצמיחת החברה ולניווט שלה בתעשייה המשתנה במהירות. המהלך יביא לכך שאנו נוביל את השוק, החווה שיבוש. כבר בעבר הצלחנו לשנות את עצמנו מחברה המספקת טכנולוגיה של קונטקט סנטר, לכזו המטפלת בקשר רב-ערוצי מול הלקוחות, תוך דגש על חוויית הלקוח והעמקת הקשר עימו".

החברה הממוזגת תטפל ותתמוך מדי שנה במיליארדי התקשרויות בין ארגונים ולקוחותיהם, ביותר מ-10,000 לקוחות ארגוניים. הטכנולוגיות של שתי החברות יוצעו במתכונת הרישוי המסורתי, לצד מודל הרישוי בענן. הנרכשת כבר החלה בשנה האחרונה להעביר את היצע השירותים שלה לענן, עם שירותי תקשורת אחודה, UC, מבוססי ענן באופן כולל – PureCloud.

סגר, מנכ"ל גנסיס, ציין כי הרוכשת תמשיך להשקיע "בצורה משמעותית" בקווי העסקים  של הנרכשת – לרבות PureCloud, תקשורת בענן כשירות (CaaS) ומרכז קשרי לקוחות (CIC).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים