בזק בינלאומי תציע שירותי ענן מבוססי Rackspace

העסקה תניב לבזק בינלאומי עשרות מיליוני שקלים בשנה - כך נודע לאנשים ומחשבים ● החברה תתחרה בהיצע הענן הציבורי מול אמזון ובינת

מימין: גרהאם ווסטון, יו"ר ומייסד Rackspace; מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי; ואלכס פינצ'ב, סמנכ"ל בכיר ונשיא מכירות ושיווק גלובלי ב-Rackspace

בזק בינלאומי תציע שירותי ענן מבוססי Rackspace, במסגרת שיתוף פעולה ששתי החברות הודיעו היום (ב') שחתמו עליו. גורמים בשוק העריכו בפני אנשים ומחשבים כי ההסכם יניב לבזק בינלאומי מכירות של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

הענן של בזק בינלאומי יתחרה בעננים הציבורי והיברידי של בינת תקשורת ומחשבים, שמבוססים על CSC, ובענן הציבורי של AWS מבית אמזון (Amazon).

בשל ההסכם, בזק בינלאומי תרחיב את היצע שירותי הענן ללקוחותיה, בין השאר עקב יכולותיה של Rackspace בניהול סביבות OpenStack ובשירותי ענן מנוהלים, לצד עבודה מול ספק IT מקומי ובליווי המקצועי של אנשי בזק בינלאומי.

עוד תציע החברה את Everywhere OpenStack – פתרונות ענן במודל OpenStack מנוהל כשירות. עננים מנוהלים אלה יכולים להיות ממוקמים בדטה סנטר של בזק בינלאומי או אצל הלקוח הארגוני. כחלק משיתוף פעולה זה, בזק בינלאומי תציע קורסים מקצועיים למנמ"רים בתחום ה-OpenStack, עם הסמכה של Rackspace העולמית. החברה צופה שקורסים אלה, שאותם היא מציעה לצד שירותים נוספים לתמיכה מקצועית, יביאו לאימוץ מהיר של הטכנולוגיות החדשות.

כמו כן, כחלק מההסכם, יוכלו הלקוחות הישראליים של בזק בינלאומי לבחור את אופי השירות – ענן ציבורי, פרטי או היברידי – וכן את המיקום שלו, בישראל או במקומות אחרים בעולם – לפי אופי פעילות החברה והמיקום של לקוחותיה. התשלום יבוצע לפי צריכה. בנוסף, הלקוחות יוכלו לבחור האם להטמיע את הענן בחצר הלקוח או בדטה סנטר של בזק בינלאומי.

Rackspace נמצאת במקומות ה-3-5 בדירוג העננים, לצד אמזון, גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM) ו-VMware. גרטנר (Gartner) מדרגת אותה ראשונה בתחום שירותי הענן המנוהלים. החברה מנהלת את סביבת הענן הציבורית מבוססת ה-OpenStack הגדולה בעולם ומשרתת לקוחות ארגוניים ב-120 מדינות, מרביתן חברות המדורגות בפורצ'ן 100 (Fortune 100). היא מפעילה 11 דטה סנטרים ברחבי העולם ומעסיקה יותר מ-6,000 עובדים.

"על המנמ"ר להשקיע באפליקציות ובעולמות החדשים"

מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, אמר כי "שיתוף הפעולה עם Rackspace יעצים את החדשנות והשירות בהיבט של שירותי הענן לעסקים בישראל. הוא עונה על צורך שזיהינו אצל לקוחות ישראליים, ששואפים להרחיב ולשדרג את ניהול המידע של הארגון בענן מנוהל בינלאומי, כאשר במקביל הם רוצים להמשיך לקבל שירות של ספק מקומי מוכר".

איל צפריר, סמנכ''ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי. צילום: יח"צ

איל צפריר, סמנכ"ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי. צילום: יח"צ

בראיון לאנשים ומחשבים אמר איל צפריר, סמנכ"ל המגזר העסקי בבזק בינלאומי, כי "ריבוי הטכנולוגיות וקצב השינויים משפיעים על המנמ"ר ועל מה שעליו לעשות. הענן מאפשר לו להתמקד בליבה העסקית של הארגון – ולא בארונות ובחשמל". לדבריו, "על המנמ"ר להשקיע באפליקציות ובעולמות החדשים, ולא לעסוק בתחזוקה, ברכישת מערכות אחסון, ארונות, מערכות אל פסק ומיזוג אוויר".

"אנחנו מציעים שירותי ענן המבוססים על פתרונות ענן מנוהלים", הוסיף צפריר. "בזמן שמרבית ספקיות שירותי הענן נותנות פתרונות תשתית כשירות (IaaS), אנחנו, עם Rackspace, מציעים שירותי ענן מנוהלים בסביבות ענן מגוונות, ביניהן OpenStack ,AWS, מיקרוסופט ו-VMware. אנחנו מסייעים באפיון ארכיטקטורת פתרונות הענן ובניית הסביבה הרצויה, לרבות ניטור ואופטימיזציה. לצד אלה אנחנו מציעים שירות ותמיכה טכנית סביב השעון, של שתי החברות".

גרהאם ווסטון, יו"ר ומייסד Rackspace, אמר ש-"אנחנו רואים בישראל מרכז יזמות ופיתוח, ומבחינים שהלקוחות הישראליים מוכנים לבניית יכולות עסקיות חדשות, מבוססות שירותי ענן מנוהלים ו-OpenStack. הנוכחות שלנו בשוק הישראלי תאפשר את העשרת שירותי הענן המנוהלים המסופקים במדינה".

אלכס פינצ'ב, סמנכ"ל בכיר ונשיא מכירות ושיווק גלובלי ב-Rackspace, אמר כי "שיתוף הפעולה עם בזק בינלאומי מסייע מאוד להתרחבות שלנו בישראל. לבזק בינלאומי יש את רשת הדטה סנטר הגדולה במדינה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    המידע בכתבה לא מדויק, שחקני הענן הציבורי בישראל עם נוכחות פיזית בישראל זה רק MedOne. שאר הספקים הם אמאזון, מיקרוסופט וגוגל, אין פתרון ענן ציבורי לבינת, הפתרון של בב"ל הוא ענן ציבורי לא בישראל וללא גיבוי של אתר שני בארץ (הנחיות רגולציה). השוק הישראלי רווי במידע שגוי, בזק בינלאומי לא הייתה מעולם חברת הדטה סנטר הגדולה והמובילה בארץ.

אירועים קרובים