אורקל רכשה את Crosswise הישראלית בעשרות מיליוני דולרים

הנרכשת פיתחה טכנולוגיה האוספת ומנתחת מידע על משתמשים ממגוון מכשירים ● התוכנה יודעת לזהות את קבוצת המכשירים ששייכת למשתמש מסוים, ובכך לזהות אותו עצמו ולשלוח לו פרסום מותאם אישית

רכישה בעשרות מיליוני דולרים. אורקל ו-Crosswise

עוד אקזיט לחברה ישראלית: לאחר שנים בהן מיעטה לערוך רכישות בארץ – עד לפני כמה שבועות, אורקל (Oracle) רכשה את הסטארט-אפ Crosswise – כך מסרה היום (ה') הנרכשת. היקף הרכישה לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני דולרים.

הנרכשת פיתחה טכנולוגיה האוספת ומנתחת מידע על משתמשים. המידע מתקבל ממגוון המכשירים שלהם. Crosswise פיתחה תוכנה שיודעת לזהות את קבוצת המכשירים השייכת למשתמש מסוים, ובכך לזהות את המשתמש – כך שיוכל לקבל פרסום רלוונטי ומותאם אישית עבורו. שם החברה הוא משחק מילים על יכולתה לנתח מידע חוצה מכשירים (Cross device data).

ל-Crosswise יש "מכונה לומדת" שעורכת חיבור בין נתונים המגיעים ממכשירים ניידים שונים (טלפונים חכמים וטאבלטים), שמאפשר למנהלי שיווק וגופי תקשורת ומדיה לנצל את התועלת הגלומה במידע זה ובניתוח הפרטני שלו, למטרות פרסום מותאם אישית. הטכנולוגיה שלה מעבדת מדי חודש מידע בהיקף של יותר מ-1 פטה-בייט נתונים, המגיעים ממיליארדי מכשירים. הטכנולוגיה שלה תשולב בענן של אורקל.

יצוין כי הטכנולוגיה של הנרכשת מאפשרת לזהות את קבוצת המכשירים השייכים למשתמש מסוים בלי לסכן את פרטיותו. היא מקשרת בין המשתמשים למכשירים, על בסיס ניתוח וקישור סוגי מידע רבים: מיקום המכשיר, סוגי האפליקציות המותקנות בו, דפוסי השימוש, האתרים בהם ביקרו המשתמשים ועוד.

Crosswise הוקמה ב-2013 על ידי סטיבן גלנץ, המשמש מנכ״ל החברה, יונתן סידנר, סמנכ״ל הטכנולוגיות, ורון רייטנר, סמנכ״ל המו״פ. החברה מונה 20 עובדים ומאז הקמתה גייסה חמישה מיליון דולר.

הרכישות הקודמות של אורקל בישראל

מדובר ברכישה השנייה של אורקל בארץ בחודשיים האחרונים. בפברואר היא קנתה את ראבלו (Ravello Systems) תמורת כחצי מיליארד דולר. ראבלו מספקת דרכים להרצת יישומים על גבי מחשוב ענן, ופיתחה כלים לאיזון עומסים ולתפעול יעיל יותר, לדבריה, של שירותים ויישומים על ענן ציבורי.

אף שאורקל איננה רוכשת סדרתית בארץ של חברות בסכומים גבוהים מאוד, כמו HP, יבמ (IBM) וסיסקו (Cisco), היא ביצעה לאורך השנים כמה רכישות של חברות ישראליות ומרכז הפיתוח המקומי שלה התגבש סביב רכישת חברות תוכנה.

ב-2006 רכשה ענקית ה-IT את דימנטרה (Demantra) – סטארט-אפ שפעל בעולם ניהול שרשרת האספקה – תמורת 45 מיליון דולר במזומן.

ב-2008 היא קנתה חברה עם זווית ישראלית – פרימוורה (Primavera), שמפתחת תוכנות ניהול פרויקטים. לפרימוורה יש מרכז פיתוח בישראל, אותו קיבלה ב-2006 עם רכישת הסטארט-אפ פרוסייט (ProSight) תמורת כ-45 מיליון דולר.

שנה לאחר מכן אורקל רכשה נכסים מהסטארט-אפ הישראלי HyperRoll. החברה מספקת פתרונות להאצת דיווחים כלכליים ושאילתות במערכות BI.

רכישה נוספת הייתה ב-2010 – הפעם של Convergin, תמורת כ-70 עד 100 מיליון דולר. החברה עוסקת בפתרונות לשילוב שירותים וגישור בין טכנולוגיות ברשתות טלפוניה.

אורקל הרחיבה את פעילותה בישראל גם בשל רכישת חברות בינלאומיות שהיו להן סניפים מקומיים – סאן (Sun) והייפריון (Hyperion).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים