"כלכלה שיתופית מצליחה היכן שהצרכן מקבל ערך"

"ייצור הערך זה שם המשחק - היכולת לתת לכל שחקן את האפשרות להיות בתוכו", אמר אלון רז, מנכ''ל חטיבה עסקית בקבוצת זאפ

אלון רז, מנכ''ל חטיבה עסקית בקבוצת זאפ. צילום: ניב קנטור

"האינטרנט השיתופי הוא בהחלט מגמה מתעצמת, 'היסטרית', בסטארט-אפים וביישומים שרובם מתחילים בארצות הברית. האבחנה בין היישומים המצליחים לבין אלה שלא, היא במקום בו נוצר ערך אמיתי לצרכן". כך אמר אלון רז, מנכ"ל חטיבה עסקית בקבוצת זאפ.

רז דיבר בפאנל מומחים שנערך במסגרת התחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2015. התחרות נערכת זו השנה ה-11 ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. טקס הענקת הפרסים נערך ביום ה' האחרון באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס והפאנל היה יהודה קונפורטס, עורך ראשי אנשים ומחשבים.

לדברי רז, "ישנן דוגמאות רבות לחברות סטארט-אפ שיש להם רעיון ופיתוח אשר מהווה גורם משבש בתחום בו הן פועלות. כך למשל, חברות ההלוואות החוץ-בנקאיות הן משבשות לבנקים. לאובר (Uber) יש ערך כפלטפורמה אשר מאפשרת לכל בעל רכב –  להיות בעל עסק. ככזו היא מייצרת ערך כפול, לבעל המכונית ולצרכן".

ייצור הערך, אמר רז, "זה שם המשחק. היכולת לתת לכל שחקן את האפשרות להיות בתוך המשחק, לא רק של הגדולים, לא רק רשת מלונות הילטון – אלא בעזרת Airbnb כל בעל דירה יכול להיות על מגרש המשחקים".

שילוב בין תעשייה שמרנית למתקדמת

כך, אמר רז, "כל בעל מיומנויות יכול לפעול. ככזו, הכלכלה השיתופית צפויה להצליח במימדים רבים. היא מורידה את חסמי הכניסה והופכת אותם למאוד נמוכים. זהו עולם חדש, בו כולם יכולים להיות 'גיבורים', לאו דווקא התאגידים בעלי הממון".

"החוכמה של הפלטפורמות המסורתיות", אמר רז, "היא לעשות אינטגרציה אשר מביאה לידי ביטוי שילוב בין תעשייה שמרנית לזו המתקדמת".

"אנו מביטים על כל התחומים", אמר רז, "בוחנים ומנסים לראות מה ההשלכות, מה היישומים הרלוונטים, אילו דפוסי פעולה ופיתוחים ניתן לאמץ לטובתנו לטובת הצרכנים".

"אותנו לא מעניין שיקראו עלינו ב-TechCrunch", אמר רז, "אלא מטרתנו לייצר ערך עבור הצרכן. אנו שמים דגש על שימוש ב-Big Data, זה המשחק, זה כלי אדיר לניתוח ולהפקת תובנות. Big Data הוא ה'שריף' החדש שבא לעיירה". הוא סיים בציינו כי "יש 15 מיליון ביקורים בפלטפורמה שלנו, רובם נעשים ממכשירי הסלולר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    אלון רז אחד הקשקשנים הגדולים שיש.מספר סיפורים מקצועי שלא עשה כלום בחייו. לא ניהל בחייו כלום לא עשה כלום לא מבין כלום ורק מדבר .די לדבר דייייי

אירועים קרובים