נשיא התאחדות התעשיינים לנתניהו: "בטל את הרגולציות לסייבר המקומי"

"אם יאושרו התקנות החדשות, הן יפגעו דרמטית בפעילותה ובהתפתחותה של תעשיית הסייבר בישראל", התריע שרגא ברוש בפני ראש הממשלה

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים. צילום: פלי הנמר

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, פנה אתמול (ב') לבנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הכלכלה, בבקשה שיבטל את הרגולציה החדשה שמתכוון מטה הסייבר הלאומי להשית על תחום הסייבר הישראלי.

בדצמבר האחרון, כתב ברוש, "הוציא מטה הסייבר הלאומי במשרדך, בשיתוף האגף לפיקוח על היצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון ומשרד הכלכלה, את טיוטת הנוסח להגדרת מוצרים וידע לפיקוח בתחום הסייבר – להערות הציבור".

"התקנות החדשות, אם יאושרו", התריע ברוש, "עתידות להביא לפגיעה דרמטית בפעילותה ולהתפתחותה של תעשיית הסייבר בישראל, והן עומדות בסתירה מוחלטת למאמצי הממשלה לקדם את מעמדה של ישראל כאומת הסטארט-אפ והחדשנות בכלל, ולמאמצים לקידומה של תעשיית הסייבר בפרט".

נוסח מעומעם ולא ברור

תעשיית הסייבר הישראלית, מציין ברוש, "היא המובילה בעולם ולה נתח שוק של 8% מהשוק העולמי הכללי. נתח שוק זה מעמיד את תעשיית הסייבר המקומית במקום הראשון בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה והכלכלה הישראלית".

טיוטת התקנות שפורסמו לעיון הציבור, מציין נשיא התאחדות התעשיינים, "מציעות להרחיב את ההסדר הרגולטורי הנוכחי באופן משמעותי, ובנוסף – נוסח התקנות מעומעם ואינו מאפשר להבחין בצורה ברורה בין המוצרים והידע שאמורים להיות מפוקחים"

"לא ברור מדוע בחרה ממשלת ישראל להוביל מגמה מרחיבה זו", כותב ברוש, "מגמה הסותרת את המגמות העולמיות בתחום זה. ההנחיות הללו עתידות להציב את ישראל בנחיתות ממשית בתחרות העולמית בשוק הסייבר".

"תקנות אלו, אם תאושרנה – תהפוכנה את ישראל מהמדינה המובילה בתחום תעשיית הסייבר, למובילה בתחום רגולציית יתר על הסייבר. אלה שני דברים מנוגדים, אשר תוצאתם הינה יציאת תעשיית הסייבר מישראל", מתריע ברוש.

קיפאון בהשקעות החדשות בשוק הסייבר

עוד הוא מציין במכתבו כי "חשוב מכך: כבר כעת אנו עדים לקיפאון בהשקעות החדשות בשוק הסייבר, על רקע טיוטת התקנות הללו. זאת, מתוך חששם המוצדק של המשקיעים וחוסר הבהירות הקיימת באשר לחדירה ממשלתית ביטחונית בישראל לתחום הסייבר". לדבריו, "אישור התקנות עלול להביא להפסקת ההשקעות הזרות והמקומיות בתחום הסייבר בישראל ולהעברת פעילותן של חברות קיימות – לחו"ל".

"יש לציין", כתב ברוש, "כי הכוונה להכביד את נטל הרגולציה על תעשיית הסייבר הישראלית – הינה בניגוד למדיניות הממשלה בשנתיים האחרונות, להפחתת הנטל הרגולטורי והביורוקרטי, בהתאם להחלטת ממשלה 2118 מאוקטובר 2014".

העתקים מהמכתב לנתניהו נשלחו גם לד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי ולדובי לביא, ראש אפ"י במשרד הביטחון. "לאור כל זאת", סיכם ברוש, "אני פונה אליך בבקשה להודיע על ביטול טיוטת נוסח התקנות – על מנת להבטיח את המשך צמיחת ענף הסייבר בישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי גורפינקל

    מה שיקרא הוא דבר פשוט ביותר אותן חברות שלא יוכלו לפעול בישראל עקב בעיות רגולטוריות , יעברו למדינות אחרות בהן יהיה להן יותר קל לפעול אבל מכיוון ש"המלך ביביהו השלישי" חושב שהוא יודע הכל או שהוא מוקף ביועצי אחיתופל או בלוביסטים שמייצגים עשירי עולם , אזי קשה להאמין שהוא יעשה משהו לטובת הנושא כל עניינו הוא קידום האינטרסים שלו

אירועים קרובים