סלקום רוכשת את גולן טלקום בסכום של 1.17 מיליארד שקלים

אתמול בלילה נחתם הסכם בין מיכאל גולן, המייסד והמנכ"ל של החברה הנרכשת ובין ענקית הסלולר ● למעשה הרכישה הכוללת תהיה על סך 1.67 מיליארד שקלים כשהיא כוללת מחיקת חוב לרוכשת בהיקף של 500 מיליון שקלים ● מלבד זה נותר לחברה חוב של 280 מיליון שקלים למשרד התקשורת, אותו תשלם בכוחות עצמה

תירכש על ידי סלקום? גולן טלקום

אמש, בשעות המאוחרות של הלילה, נחתם הסכם בין מיכאל גולן, המייסד והמנכ"ל של חברת הסלולר גולן טלקום, ובין סלקום, במסגרתה גולן טלקום תימכר במחיר אפקטיבי של 1.67 מיליארד שקלים: משמע, תשלום של 1.17 מיליארד שקלים ומחיקת חוב של גולן טלקום לסלקום בהיקף של 500 מיליון שקלים. מלבד זה נותר לחברה חוב של 280 מיליון שקלים למשרד התקשורת, אותו תשלם בכוחות עצמה.

העסקה חייבת לקבל את האישורים הרגולטוריים הדרושים , בעיקר של משרד התקשורת ושל רשות ההגבלים העסקיים, וכפי שעושה רושם יעברו עוד מספר חודשים טובים עד קבלת כל האישורים, וכמו כן, תמיד ישנה האפשרות הסבירה שהעסקה כלל לא תאושר.

מאחר וגולן טלקום היא חברה פרטית, אין לדעת מה אחוז הבעלות של גולן עצמו, וכמה כסף יקבל לכיסו. אך בהחלט ניתן להאריך שמדובר בכמה עשרות אחוזים.

במידה והעסקה תאושר היא תקפיץ את סלקום רחוק ממתחריה העיקריים, פלאפון ופרטנר. סלקום היא אמנם חברת הסלולר הגדולה בארץ, אך הפער בינה ובין מתחריה אינו גדול בכלל. אישור העסקה הנוכחית תוסיף לה קרוב ל-900 אלף מנויים חדשים.

אדוארדו אלשטיין, הבעלים של IDB, שסלקום נמצאת בבעלותה, אמר כי "העסקה מבטאת עידן החדש בקבוצת IDB, בו היוזמה, הקדמה ופיתוח עסקי הליבה של הקבוצה עומדים במרכז העשייה. מדובר בעסקה משמעותית בשוק התקשורת, שתבסס את מעמדה של סלקום כחברה מובילה וחדשנית, שמשקיעה לטובת הצרכן הישראלי. זהו צעד חשוב לחברה ולמשק כולו".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה לפרסומים כי הוא "טרם קיבל לידיו את מסמכי העסקה שנערכה בין סלקום לגולן טלקום. לאחר שהמסמכים הרשמיים יגיעו לידינו, אנשי המקצוע במשרד התקשורת יבחנו, בשיתוף פעולה מלא עם אנשי הרשות להגבלים עסקיים, את מסמכי העסקה ויקבלו את ההחלטה המושכלת בנדון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים