גלית פיין, STKI: "ארגונים בישראל מפגרים בתחום המובייל בשנתיים-שלוש לעומת המערב"

"על מנהלי ה-IT בארגונים להפנים שניידות ארגונית זה לא לפתח אפליקציה או להכניס אפליקציה קיימת, אלא מדובר בבנייה של אסטרטגיה כוללת, הפיכה של כלל התהליכים לתהליך נייד אחד", אמרה פיין, אנליסטית בכירה בחברה

גלית פיין, אנליסטית בכירה ב-STKI. צילום: קובי קנטור

"על אף שחלה התקדמות בעולם המובייל בקרב ארגונים בישראל, הם עדיין מצויים בפיגור של שנתיים-שלוש לעומת ארצות אירופה וארצות הבריץ", כך אמרה גלית פיין, אנליסטית בכירה, STKI.

פיין דיברה בכנס Mobility 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ג') במרכז הכנסים אווניו קריית שדה התעופה. את האירוע הנחו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה, וגדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק, תחת הכותרת "מחשוב צללים – Shadow IT". פתח את האירוע פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי פיין, על מנהלי ה-IT בארגונים להפנים כי "ניידות ארגונית זה לא לפתח אפליקציה אחת או שתיים, או להכניס אפליקציה קיימת למכשיר חכם או ל-iPad. מדובר בבניית אסטרטגיה כוללת, במסגרתה הארגון עובר לעולם המוביליטי באופן מלא או ברובו, הכולל הפיכה של כלל התהליכים – במשאיות, ברכיבים הניידים, במוצרים והשירותים – לתהליך נייד אחד, שעובד – ובזמן אמת".

כיום, אמרה פיין, "אנו מצויים בעידן דיגיטלי חדש, שהדגש בו הוא על ניהול חוויית לקוח. רשת האינטרנט רצה על מחשבים נייחים ועל מכשירים החכמים, אז לכאורה אין המון שינוי. אבל המדובר בשינוי גדול ומשמעותי, הבשורה והמעבר האמיתי היא לאינטרנט של הדברים, לצד בינה מלאכותית, רובוטים ומזל"טים".

צילופ ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

היא ציטטה מחקר לפיו קבוצות המקצועות שבהם יש את הסיכוי הרב ביותר בו הרובוט יחליף עובדים בני אנוש הם: טלמרקטינג, ראיית חשבון וחשבונאות, אנשי מכירות וכתבים טכניים.

חברות ה-IT, אמרה פיין, "מנסות להצטרף למגמות החדשות, יש המון עשייה, נדרש מיפוי מחדש של השחקנים. זהו עולם חדש. אנו נכנסים לעידן ההתאמה ללקוח, שבא לאחר עידן המידע, אותו גילמו גוגל (Google) ואמזון (Amazon), שהגיע לאחר עידן המוצר, אותו מסמלת המכונית של פורד (Ford)".

היא ציינה כי כאשר ארגונים מיישמים מדיניות של מובייל, "יש להקפיד שלא לנסות לכפות אותה על העובדים, אחרת היישומים הניידים יהיו כאבן שאין לה הופכין ולא ייעשה בהם כל שימוש". מנגד, אמרה, "אנו רואים ארגונים המצליחים לעלות על המגמה ולהשיג בעזרת המובייל תהליכים יעילים יותר וחיסכון כלכלי".

כלל המגמות הטכנולוגיות החדשות, אמרה פיין, "הביא למצב בו נוצר תפקיד חדש – מנהל חוויית הלקוח, BRM. הוא עושה את ההפך ממנהל השיווק, המשמש כקול פנימי של הארגון החוצה. התפקיד החדש בוחן מה הלקוחות שלנו רוצים ומביאם פנימה. בארגונים מצליחים קיים תפקיד BRM. נדרש מסע לעבר הלקוח והוא מורכב, ושדורש שימת דגש על חוויית לקוח במובייל שתהיה טובה יותר מהיום".

היא דימתה את השינוי שארגונים נדרשים לעבור למעבר בין חיפוש תחנת רדיו בתדר AM, לשמיעת שיר במכשיר האישי הזעיר".

פיין סיימה בציינה כי תפקידו של ה-IT כיום, "הוא כפול: עליו להיות שחקן בשני עולמות מנוגדים. עליו להיות ב-IT המסורתי ולשמן את הברזלים, ומצד שני, הוא חייב להפוך את הארגון שלו לדיגיטלי. מי שלא יעשה זאת יפוטר וארגונו לא ישרוד. יש לעבור מהעולם הישן, של מערכת של רשומות, לעולם החדש, של מערכת של קשרים והתחייבויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים