מכירת שרתי יבמ ללנובו תיסגר מחר תמורת 2.1 מיליארד דולר

העסקה נסגרה בסכום הנמוך ב-200 מיליון דולר מזה שפורסם בתחילה ותשולם כולה במזומן ● הרכישה נועדה לפצות על הירידה בתחום המחשבים האישיים ולסייע ללנובו להתרחב לתחומים נוספים

יואנקינג יאנג, מנכ"ל ויו"ר לנובו

לנובו (Lenovo) סיימה את רכישת עסקי השרתים x86 של יבמ (IBM) בעסקת ענק בהיקף 2.1 מיליארד דולר. ההודעה על כך צפויה לצאת מחר (ד'). מדובר בסכום נמוך ב-200 מיליון דולר מזה שעליו הכריזו החברות בינואר – 2.3 מיליארד. הסיבה לכך היא שינוי בהערכת השווי של המלאי והתחייבות עתידית להכנסות. רוב הסכום, 1.8 מיליארד דולרים, ישולם במזומן והיתר במניות.

הרכישה היא עוד מהלך של לנובו להגדלת כוחה בכלל, ובמכירות בעולם המערבי בפרט – כך גם על פי המומחים. בשנה שעברה היא עקפה את HP בהיקף המכירות של מחשבים אישיים, והרכישה הנוכחית נועדה לפצות על הירידה הכללית בתחום השנה ולגוון את עסקיה של לנובו. מוקדם יותר השנה היא הודיעה כי תשלם 2.9 מיליארד דולר תמורת רכישת יחידת הטלפונים החכמים של מוטורולה (Motorola) מידי גוגל (Google).

לנובו הודיעה כי רכישת חטיבת השרתים של יבמ "תמצב את מעמדנו כשחקנית השלישית בגודלה בשוק שרתי ה-x86, שמוערך כיום ב-42.1 מיליארד דולר".

לנובו רוכשת מיבמ את שרתי ורשתות הלהב System x ,BladeCenter ו-Flex Systems, את המערכות המשולבות של Flex, המבוססות על מעבדי x86, את שרתי ה-NeXtScale וה-iDataPlex ואת התוכנה המקושרת אליהם. כמו כן, היא רוכשת את הפעילות של התחזוקה ושל רשתות הלהב שקשורה להמערכות הללו. הרכישה, נמסר, עומדת בדרישות ובתנאים הרגולטיביים, כולל אישור מ-CFIUS בארצות הברית, הוועדה האירופית ולשכת המסחר של הממשל הסיני.

יאנג יואנקינג, מנכ"ל ויו"ר החברה, אמר היום (ג') כי העסקה מהווה מנוע צמיחה חדש עבור החברה וצפויה להניב מכירות בסך של חמישה מיליארד דולר כבר בשנה הקרובה. הוא העריך כי הרכישה תגדיל את רווחי לנובו ב-4%. יצוין כי עסקי ה-System x הניבו ליבמ ב-2012 הכנסות בסך 5.6 מיליארד דולר – נתון המשקף מעט יותר משליש מכלל המכירות של מערכות הענק הכחול, שעמדו על 15.6 מיליארד.

"אנחנו מוסיפים לסל המוצרים שלנו עסקים ברמה עולמית, שמרחיבים את היצע השירותים והחומרה הארגונית שלנו, ואלה הופכים אותנו באופן מיידי למספר 3 בשוק השרתים הגלובלי", אמר יואנקינג. הוא הוסיף כי "כעת, העדיפות שלנו היא להבטיח שילוב חלק ומעבר נקי עבור לקוחותינו. אני בטוח שלשילוב שלנו יהיו יתרונות תחרותיים שיעזרו לנו להניע צמיחה רווחית ולהפוך את לנובו למובילה ארגונית גלובלית". לדבריו, "בתחום השרתים הגבוהים והבינוניים, אנחנו יכולים למנף באופן מלא את הטכנולוגיה של יבמ ולהתחרות בצורה טובה יותר מול HP ודל (Dell), מאחר שהמומחיות שלנו היא להרוויח במקומות בעלי מתח רווחים נמוך".

הצד של יבמ

המכירה היא עוד מהלך בכיוון החדש אליו הולכת יבמ: התמקדות בתחומים בעלי רווח שולי גבוה והתרחקות מאלה בעלי הרווח השולי הנמוך. על פי הצהרת החברה, היא עתידה להתמקד בשרתים גדולים, במחשוב קוגניטיבי ובענן. הענק הכחול ימשיך לייצר את המחשבים המרכזיים שלו ממשפחת System z, מערכות POWER, מערכות אחסון, שרתי Flex המבוססים על מעבדי Power, ומכשירים משולבים מדגמי PureApplication ו-PureData.

אנליסטים ציינו כי המכירה היא המשך של מהלך השינוי שעובר הענק הכחול, בדרך מחברת חומרה בעיקרה לספקית שירותי IT ותוכנה לעסקים ולממשלות. סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת התוכנה והמערכות של יבמ, אמר בינואר כי "המכירה ללנובו מאפשרת ליבמ להתמקד בחדשנות במערכות ובתוכנה המביעה סוגים חדשים של ערך אסטרטגי, בתחומים דוגמת מחשוב קוגניטיבי, Big Data וענן. ליבמ יש היסטוריה מוכחת של חדשנות ושינוי".

כפי שפורסם באנשים ומחשבים בעבר, מספר חברות ביקשו לרכוש את חטיבת השרתים של יבמ. באפריל אשתקד היה המשא ומתן על העסקה בין הענקית הסינית לענק הכחול מצוי בשלבים מתקדמים, אך הבעיה העיקרית הייתה הסכום הגבוה אותו ביקשה המוכרת, שעמד על שישה מיליארד דולר – סכום שבסופו של דבר ירד באופן משמעותי.

יצוין כי זו הפעם השנייה שבה הענקית הסינית רוכשת פעילות מחשוב מהענק הכחול בעסקת ענק היסטורית. הראשונה הייתה ב-2005, כאשר שילמה לנובו 1.25 מיליארד דולר תמורת חטיבת ה-PC של יבמ – מהלך ששימש לה קרש קפיצה שבעקבותיו הפכה ליצרנית השנייה בגודלה בעולם בתחום ולאחר מכן לראשונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים