מדריכי ומפקדי בסמ״ח עוזרים לזולת במסגרת האקתון המעשים הטובים

במסגרת ההאקתון חולקו המפקדים לצוותים, ובמשך 24 שעות פיתחו יישומים מגוונים שיתנו מענה מיטבי לצרכי הזולת

עוזרים לזולת - כי גם להם מגיע. צילום: דובר צה"ל

השבוע לקחו מדריכי ומפקדי בסמ״ח, האקדמיה הצה״לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר, הפסקה של 24 שעות מהעשייה היומיומית שלהם, והקדישו את זמנם להאקתון בסימן "מעשים טובים".

במסגרת ההאקתון חולקו המפקדים לצוותים, ובמשך 24 שעות פיתחו יישומים מגוונים שיתנו מענה מיטבי לצרכי הזולת. בהאקתון השתתפו כ-50 אנשי סגל מכלל הקורסים בבסמ״ח, והשופט הבכיר של האירוע היה לא אחר ממפקד בסמ"ח, סא"ל יניב אוסי.

"ההאקתון נועד כדי למקצע את הסגל, שעסוק מאוד ביומיום במשימות הדרכה ופיקוד, ואין לו תמיד זמן לאהבה הגדולה שלנו – תכנות. תוך כדי גיבוש ואווירה טובה אנו מתכנתים, כותבים קוד ומפתחים תוכנות, שמעבר לעשייה המהנה האישית שלנו, יעזרו ויסייעו לזולת מול הסביבה – כך נולד האקתון המעשים הטובים", אמר מארגן ההאקתון ומפקד בקורס תכנות, סגן טל בניוניס.

לדבריו, "מעבר להיותו מדריך ומורה דרך מצוין, על מפקד בבסמ"ח להיות איש תקשובי וטכנולוגי ברמה גבוהה, שישלוט בתחומים השונים ולא רק ידע להעביר את החומר הנלמד", הוסיף סגן בניוניס.

נותנים את אחת התרומות החשובות ביותר שאפשר לתת. בסמ"ח. צילום: דובר צה"ל

נותנים את אחת התרומות החשובות ביותר שאפשר לתת. בסמ"ח. צילום: דובר צה"ל

"כל מה שצריך זה לבנות קוד וליהנות מעשייה טכנולוגית משותפת ומהנה. רואים פה רצינות גבוהה מצד כולם, ניכר שכולם באים ורוצים לעשות את החלק שלהם בצורה הטובה ביותר", הדגיש אחד ממשתתפי ההאקתון, רב"ט אמיר בצרי.

בתום 24 שעות המרתון, הוצגו שמונה פיתוחים שונים תחת הקונספט המשותף להאקתון, מעשים טובים, ביניהם:

תוכנת חסכון אישית – תוכנה העוזרת לחשב את ההוצאות החודשיות שלך בהתחשב במשכורתך. התוכנה מחולקת למספר קריטריונים, כמו מזון, קוסמטיקה, דלק וכו'. בעזרת האפליקציה ניתן ליצור תוכנית חסכון אישית ולהיות בבקרה תמידית על כספך.

חוויית הוויזואליה לעיוורים – אתר אינטרנט המנגיש תמונות לעיוורים. אותו אדם יכול לצלם/להדביק תמונה לשקופית באתר, שמתאר, מנתח ומסביר עבורו את התמונה לפרטי פרטים. אתר זה מסייע לעיוורים "לראות" את התמונה, ומנגיש אליהם תחום שכמעט כולו חסום עבורם.

הפיתוח המנצח בהאקתון הינו מערכת שנועדה לסייע לאנשים הלוקים בתסמונת גיליאן ברה, הגורמת לחוסר תפקוד במערכת העצבים – שיתוק בגפיים, בעיות בקנה הנשימה ועוד. המערכת שפותחה בהקאתון מסייעת לאנשים הלוקים בתסמונת זו לתקשר עם הסביבה רק באמצעות אצבע אחת. הזזת האצבע המתפקדת דרך ג'ויסטיק מייצרת את הטקסט שאותו אדם רוצה לומר, ועוזרת בתקשורת ישירה מול הסביבה גם דרך הצ'אט של אפליקציית הפייסבוק (Facebook).

השראה גדולה. האקתון המעשים הטובים. צילום: דובר צה"ל

השראה גדולה. האקתון המעשים הטובים. צילום: דובר צה"ל

‎"בבסמ״ח אנו מעודדים את הסגל למקצועיות, יוזמה ויצירתיות. אירועים מסוג זה הם בדיוק אירועי שבירת השגרה שמעלים את הדרייב בעשייה התקשובית של המדריכים והמפקדים", אמר רמ״ד תוב״ל בבסמ״ח, רס״ן דור כהן.

לדבריו, "אנו מעודדים גיבוש ואיחוד בין הסגל, במיוחד כשכל אחד מהם נמצא בצוות שלו במהלך היומיום. ב-24 השעות שהקצבנו להם, הם מתגבשים, נהנים, מתכנתים ובסופו של דבר, בסיום ההקאתון, גם נותנים את אחת התרומות החשובות ביותר שאפשר לתת, לתרום לזולת ולחברה שלנו".

בגמר ההאקתון דיבר אוסי, ששימש כאמור כשופט הבכיר באירוע, והדגיש כי "האקתון המעשים הטובים נגע בי מאוד, לא רק כמפקד ושופט התחרות, אלא גם כאדם שעומד מולכם. חשוב ביומיום שלנו לעצור ולחשוב כיצד אנו יכולים לסייע לאחרים, ומה שעשיתם ב-24 שעות הללו מעורר השראה גדולה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים