דיילי ציפי בתלת מימד – חלק א'

תערוכת 3DP

ותודה למרצים ולמציגים.

תערוכת 3DP, שנערכה באחרונה במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים, כחלק מכנס באותו השם, הייתה אחת התערוכות היותר צבעוניות שענף ההיי-טק ראה בשנים האחרונות. בעוד שבתערוכות מחשוב רגילות התצוגות עוסקות בעיקר בפיתוחים והכרזות על טכנולוגיות חדשות, בכנס הזה, שריכז  אליו כמה מאות  מקצוענים,  יכולים היו המשתתפים לראות את המהפכה בעיניים.

דומה שהמשותף לכל אלה שהציגו ובאו הייתה ההפתעה. הפתעה מההתעניינות העצומה שיש בשוק הישראלי בטרנד ההדפסה בתלת מימד והפתעה מהתוצרים הסופיים שניתן לעשות בעזרת המדפסות, החומרים והתוכנות הללו (ובעיקר בעזרת המוח האנושי, כמובן). דומה שהשמיים הם הגבול והמוצרים היפים שהוצגו היו רק הפרומו למה שעוד נראה בעתיד. את ההסברים שמעו המשתתפים באולם, בלעו כל מילה ושאלו כל שאלה אפשרית.

אם כן, התלת מימד כאן – ובגדול, ומהווה הדבר הבא.

צילומים: קובי קנטור.

יריב ענבר, מנכ"ל מדיה טק מקבוצת ג'ון ברייס, פתח את הכנס. בין מאות המשתתפים באירוע הייתה קבוצה של בוגרי הקורס הראשון לתלת מימד שערכה מדיה טק בשנה האחרונה. ענבר ציין כי הנוכחות הרבה שנרשמה בכנס משתלבת עם הביקוש הרב ללמוד את התחום החדש הזה וכי בקרוב ייפתחו קורסים נוספים ברחבי הארץ.

זהבית רייסן, סמנכ"לית חטיבת המוצרים של סטרטאסיס, הייתה אחת מדמויות המפתח בכנס זה. סטראטאסיס היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום התלת מימד.

יש לה מרכז פיתוח גדול ברחובות, המבוסס על רכישתה המוצלחת של אובג'קט, שם עבדה רייסין קודם לכן. בכנס חשפה החברה את הפתרונות המגוונים שלה לתחום צומח זה ובפרט את המדפסות החדשות, שייצאו לשוק בקרוב.

חברת מפעיל ניצלה את הכנס והתערוכה להכרזה על כניסתה לשוק מדפסות התלת מימד. לשם כך היא הביאה לארץ שני אורחים בכירים מחו"ל. אחד מהם הוא גרהם לינדסי, מנהל מכירות לאזור EMEA ב-MCOR, אחת משתי החברות שמפעיל מתחילה לשווק וליישם את פתרונותיהן בישראל. בדבריו אמר האורח כי המסר של החברה שהוא מייצג הוא לקחת את ההדפסה הדו מימדית ולהעביר אותה לתלת מימד, תוך הפקדה על איכות סביבה ופעילות ירוקה. "לקחנו על עצמנו לתת צבע לתלת מימד", אמר גרהם.


המשווקת בישראל של מוצרי ענקית התלת מימד סטראטסיס, מזה שנים רבות, היא SU-PAD. זיו שדה, מנכ"ל החברה המשפחתית, הסביר לנוכחים כי תלת מימד הוא פתרון שכל ארגון צריך לחשוב עליו, מאחר שיש במדפסות ובפתרונות שקיימים כבר בשוק יכולת לקצר בהרבה זמני פיתוח וניסויים שונים, שלא לדבר על יישומים מדהימים שקיימים כבר בעולמות התעופה, הרפואה ואחרים.

עו"ד אביב אילון, מומחה לדיני משפט וטכנולוגיה, הציג בפני מאות המשתתפים את ההיבטים המשפטיים שצצים ביישום טכנולוגיות תלת מימד, בעיקר בכל הנוגע להפרת זכויות יוצרים. הוא ציין שאם המוצרים שהדפסתם במדפסת התלת מימד הביתית יופצו בדרך כלשהי ויהפכו מסחריים, אתם עלולים להסתבך. ראו הוזהרתם.

המשך יבוא…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים