לראשונה מאז קום המדינה: משרד הפנים הכיר רשמית בתפקיד המנמ"ר ברשויות המקומיות

עד כה עבדו מרבית המנמ"רים ברשויות המקומיות ללא תקן רשמי, וההערכה היא שרק ב-30 עד 40 רשויות יש מנמ"רים המוגדרים כך בתפקיד

לראשונה מאז קום המדינה, ובתום מאבק של המנמ"רים בשלטון המקומי, הכיר משרד הפנים רשמית בתפקיד.

המצב כיום הוא שמרבית המנמ"רים ברשויות עובדים ללא תקן רשמי, וההערכה היא שרק ב-30-40 רשויות ישנם מנמ"רים המוגדרים כך.

חלק מראשי הערים והרשויות ניצלו עובדה זו במשך שנים ולא מינו מנהלי מערכות מידע ראשיים ברשות שלהם, או לחילופין העסיקו אותם תחת תקנים אחרים ומחייבים.

ההחלטה לפרסם את התפקיד כתקן רשמי, במעמד ובהיקף מישרה הכפופים לגודל הרשות ואופיה, מחייבת את השלטון המקומי ואת כל הרשויות, אם כי יש לציין שלא מדובר במחויבות חקיקתית.

בהגדרות התפקיד של המנמ"ר, כפי שמופיע באתר משרד הפנים, נאמר כי הוא יהיה כפוף למנכ"ל או סמנכ"ל הרשות, וברשויות קטנות יותר המשתייכות לקבוצות ב-ג, יהיה כפוף למנכ"ל או מזכ"ל הרשות.

עוד מופיעות באתר משרד הפנים דרישות הבסיס לתפקיד המנמ"ר: תואר אקדמי במוסד מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה, ניסיון מקצועי של חמש שנים (במידה ומפרסמים מכרז) וניסיון ניהולי. תיאור התפקיד די דומה לתפקידים שקיימים כיום ברשויות וכולל בין השאר תכנון וניהול מערכות מידע, גיבוש מדיניות, וניהול עובדים.

מלבד מנמ"ר, הגדיר המשרד תפקידים נוספים בתחום מערכות המידע ברשויות: COO – מנהל תפעול ראשי, מנהל רשת ומנהל האינטרנט העירוני, שיעסוק בעיקר בפיתוח ותחזוקה של פורטל האתר של הרשות.

החריג היחיד מכל הרשימה הוא תפקיד מנהל אבטחת מידע, אותו חייב ראש הרשות למנות על פי סעיף 17ב לחוק הגנת הפרטיות.

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות, בירך על החלטת משרד הפנים: "אני שמח שמאבק שנמשך שנים, שלו היו שותפים ראשי השלטון המקומי, ביניהם רון נחמן ז"ל, הגיע לסיומו המוצלח. אני מקווה שמכאן והלאה מעמד המנמ"ר ברשויות יהיה חזק יותר וברור יותר, ובעתיד הלא רחוק גם יהיה חלק מאותם תפקידים סטטורים שכל רשות תהיה חייבת למנות, על פי חוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים