תוכן שיווקי

מומחי רד-האט חוזים: איך תיראה 2018 הטכנולוגית? – חלק א'

04/01/2018 17:53
רד-האט

מומחי רד-האט (Red Hat) – הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח – גיבשו את התחזיות שלהם ל-2018 במגוון נושאים טכנולוגיים ומגמות עסקיות בולטות, כולל למידת מכונה ובינה מלאכותית, מסדי נתונים, DevOps, וירטואליזציית שרתים, מובייל, אינטרנט של הדברים וענן. הנה הן לפניכם:

דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין
ב-2018 תימשך מגמת בחירת המנמ"רים בקוד פתוח, לאור הפיכתו למיינסטרים לחלוטין. כבר אין צורך לשכנע שחלופת הקוד הפתוח הפכה לטבעית, תוך אמון ברמת האבטחה הגבוהה הנובעת מבדיקה שורות הקוד על ידי הקהילה באופן נרחב, וחסימת איומים אפשריים.

בשנה זו ימשיך הסניף הישראלי של רד-האט בקצב הצמיחה המהיר שלו, ויתהדקו עוד יותר הקשרים ושיתופי הפעולה של אנשי המכירות והתמיכה עם מרכז הפיתוח שלנו, שמונה יותר מ-200 עובדים. זה יביא להעצמת מודל הקוד הפתוח אצל הלקוחות, תוך עבודה ישירה של לקוחות גדולים כמו הצבא והבנקים עם מרכז הפיתוח, והשפעה על מפת הדרכים הטכנולוגית שלנו.

כמו כן, יתגברו מגמות הענן ההיברידי והקונטיינרים, יואצו תהליכי הפיתוח דרך השימוש בפלטפורמה כשירות (PaaS) עם מוצר OpenShift, הטמעת ארכיטקטורת הענן תוך שימוש ב-OpenStack, פיתוח האפליקציות עם תווכת JBoss והמעבר ההדרגתי לאחסון מוגדר תוכנה עם Ceph.

לימודי מכונה ובינה מלאכותית – קים פלקו, מנהלת מוצר ראשית של Red Hat JBoss Middleware
התחזית שלי היא שהצמיחה המהירה בלימודי מכונה תימשך, מאחר שחברות שואפות להפיק את הערך העסקי הגדול ביותר ויתרון תחרותי מהנתונים הקיימים שלהן. ככל שלימודי מכונה ייכנסו יותר למיינסטרים, נוכל לראות מספר גדל והולך של Data marts (מרכולי נתונים – בסיסי נתונים שמשמשים לעיבודים אנליטיים ודיווחי בינה עסקית), מאחר שצוותים שונים מפרשים נתונים מתוך ים המידע בצורה שונה, ויוצרים נתונים חדשים מנקודת מבט זו.

לימודי מכונה ובינה מלאכותית – מתיו פארלי, טכנולוגיות ואסטרטגיות מתעוררות במשרד ה-CTO של רד-האט
אני חוזה שבמרחב הבינה המלאכותית ולימודי המכונה, נראה ב-2018 את עליית היישום החכם. ההפתעה מ-2017 הייתה ההכרה שיישומים אלה מתחילים להיות יותר במיינסטרים, שהם כבר בקרבנו וימשיכו לקבל בולטות בתהליכי העבודה שלנו. כמו כן, ב-2018 יהיה אימוץ ארגוני נרחב של תהליך עבודה סטנדרטי עבור בניית יישומי בינה מלאכותית – מה שימשיך לדחוף יישומים בעלי יכולת AI לתוך המיינסטרים.

אחת ההפתעות הגדולות ביותר של 2017 היא שהקונסולידציה של מסגרות לימודי המכונה כבר החלה. זה ימשיך לתוך 2018, אבל היסודות לקונסולידציה כבר נבנו.

מסדי נתונים – קים פלקו, מנהלת מוצר ראשית של Red Hat JBoss Middleware
התחזית היא שיתחדש המיקוד באבטחת נתונים, במיוחד בענן הציבורי, שיקודם בעקבות רגולציית ה-GDPR (ר"ת General Data Protection Regulation) של האיחוד האירופי. לאור העובדה שהיקפי הנתונים ממשיכים לעלות, בעידוד האינטרנט של הדברים, חברות ימשיכו להעביר יותר נתונים לתוך הענן כדי לקטוף את הפירות בתחומי הסקלאביליות, ההתאוששות מאסון, הגמישות וכדומה. מהלך זה ידרוש יותר צעדי אבטחה הדוקים יותר.

DevOps – סטפנוס באקון, מנהל בכיר לאסטרטגיית פורטפוליו ברד-האט
התחזית: לאחר שנים של הייפ וכיסוי חיובי במדיה, נראה מספר דוגמאות בולטות של "כישלונות DevOps", שיהיו להם שתי השלכות מקבילות: בחלק מהארגונים תהיה הקפאה והערכה מחודשת של ההתרגשות הראשונית. עם זאת, ארגונים שחושבים יותר קדימה יסתכלו על כשלים אלה כעל חוויות למידה, וייקחו יותר ברצינות את השינויים בתרבות ובתהליכים, כמו גם את הדרישות לפלטפורמות וארכיטקטורות תוכנה בסיסיות שנדרשות כדי להפיק תועלת מ-DevOps. ספקים שיכולים לעבוד עם לקוחותיהם ברחבי ספקטרום מלא זה של צרכים עומדים להרוויח.

חלק ב' יפורסם ביום א' הקרוב.

אירועים קרובים