תוכן שיווקי
לקראת אירוע - IOT 2016, יום ב' 28 במרץ, LAGO, ראשון לציון

"האינטרנט של הדברים הוא המהפכה הבאה – יש לשאול: 'מה לארגון שלי ולזה'"

כך אמרה ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל ואינטרנט של הדברים בנס ● לדבריה, "נדרש לספק ערך מוסף עסקי בעקבות ההבנה של המידע הזה, ניתוחו וחיזוי בעקבותיו"

23/03/2016 15:34
ד''ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל והאינטרנט של הדברים בנס

כתב: הילל יוסף

"באומרנו אינטרנט של הדברים, אנו מדברים על המהפכה הבאה. מחד, היא מביאה את הדיגיטציה לעולם הפיזי. מצד שני היא 'מכניסה פנימה' לאינטרנט את כל מה שאנשים יודעים, מרגישים, חווים – בהקשרים בהם הם נמצאים", כך אמרה ד"ר יעל דובינסקי, מנהלת תחום אג'ייל ואינטרנט של הדברים בנס.

ד"ר דובינסקי התראיינה לקראת אירוע "האינטרנט של הדברים". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים בשבוע הבא, יום ב', ה-28 במרץ באולם אירועים LAGO, ראשון לציון.


באינטרנט של הדברים, אמרה ד"ר דובינסקי, או בהכללה Internet of Everything, "מדובר על הוספת חיישנים, יכולות חישוב ועיבוד לאובייקטים שונים וחיבורם לרשת האינטרנט. זאת, לטובת איסוף מידע בזמן אמת, עיבודו ושינוע שלו לטובת ישומים שונים. וברמה העסקית – הבאת ערך מוסף לתהליכים העסקיים הפנים והחוץ ארגוניים".

היא ציטטה את גרטנר (Gartner), לפיו 6.4 מיליארד אובייקטים יהיו בשימוש בעולם במהלך 2016, נתון המשקף גידול של 30% לעומת 2015, וצפי ל-20.8 מיליארד אובייקטים מקושרים בשנת 2020.

שחקנים המשלבים חומרה ותוכנה

עוד, לפי חברת המחקר, "האינטרנט של הדברים הינו מונחה שירותים ולראייה, 235 מיליארד דולר יושקעו בשירותי האינטרנט של הדברים – 22% יותר מאשר ב-2015. אותם שירותים מיושמים עבור שווקים שונים, כמו ערים חכמות, אנרגיה חכמה, מערכות בריאות חכמות, תחבורה חכמה ועוד".

התחום, ציינה ד"ר דובינסקי, מורכב ממספר שחקנים המשלבים חומרה ותוכנה: מפתחי התקנים שונים לאיסוף מידע, ספקיות התשתיות, מחשוב ותקשורת, ולצידם, יצרניות הרכיבים כדוגמת המחשוב הלביש, בוני פלטפורמות לתכנון, מידול ופיתוח של סוגי האינטרנט של הדברים ומפתחים ובודקים של ישומים שונים בתחום".

היא הוסיפה כי "הישומים מביאים לידי ביטוי את כל המידע הנאסף, בין אם מאובייקטים פיזיים ובין אם מאלמנטים של מחשוב לביש. בכל מקרה, נדרש לספק ערך מוסף עסקי בעקבות ההבנה של המידע הזה, ניתוח המידע, וחיזוי בעקבותיו".

נס, אמרה ד"ר דובינסקי, "ערוכה לישומי האינטרנט של הדברים, עם מתודולוגיה וכלים, הטמעת תשתיות, פיתוח פרויקטים, ויכולות בדיקה ותקפות של יישומים. נס כבר מעורבת בפרויקטים של BI ואינטרנט של הדברים בשיתוף פעולה עם Comply בתחום של ולידציה (תיקוף) עם אתגרי בדיקתיות של החלק המחשובי בישומים אלה".

איחוד תחומים בתוך האינטרנט של הדברים

כך, אמרה, "לדוגמה, למשאף, שהינו מוצר רפואי נטול חיבוריות לאינטרנט, ניתן להוסיף לו חיבור אינטרנטי ולהפוך אותו ל'אוביקט רפואי חכם'. נס אחראית לתקפות של המחשוב וההתאמה לדרישות הרגולטוריות ביישום כזה, כדי לתקף בין היתר את הקישוריות בין האובייקטים לענן וליישומי המובייל, ולוודא את רמת הפרטיות וההגנה במערכות הקשורות".

נס, ציינה ד"ר דובינסקי, "משתפת פעולה עם חברות כמו יבמ (IBM) ומיקרוסופט (Microsoft), כדי לערוך פרויקטים משותפים תוך הטמעת כלים, ותמיכה בפרויקטים באמצעות חטיבות הפיתוח והבדיקות".

על מנת להמחיש את אופי יישומי האינטרנט של הדברים, אמרה ד"ר דובינסקי, "מדובר גם על איחוד תחומים בתוך האינטרנט של הדברים. לדוגמא, יישום האינטרנט של הדברים בתחום ערים חכמות עבור צמצום פשע באיזורים מסוימים, יכול לשלב מידע מתאורה ציבורית חכמה, מידע ממצלמות חכמות ומידע ממחשוב לביש של כוחות המשטרה. חיבור התחומים יניב מענה טוב יותר לאתגרים של תרחישים חוצי ארגונים. בזמן אמת ניתן יהיה לקבל החלטות על סמך מידע זמן אמת וניתוחו".

לסיכום, "נס חושפת לקוחות ארגוניים לכל האפשרויות כיום בתחום האינטרנט של הדברים, וביחד עימם מובילה סיעור מוחות, כדי להבין מה האינטרנט של הדברים יעשה לתהליכים העסקיים שלהם, ומה מתוך תחום נרחב זה ניתן לנצל לטובת הארגון. האינטרנט של הדברים הוא המהפכה הבאה וחשוב שמקבלי החלטות בארגונים ישאלו את עצמם – מה לארגון שלי ולמהפכת האינטרנט של הדברים הבאה".

אירועים קרובים