הרחפן החדש של סוני יושק בשנת 2016

החברה מפתיעה ומודיעה על שיתוף פעולה שמוליד שני דגמים חדשים שעומדים לשנות את עולם הרחפנים

סוני מרחפת. ה-AS-DT01-E בפעולה

סוני (Sony), שנקלעה לאחרונה לקשיים כלכליים, פותחת חזית חדשה ומשתפת פעולה עם חברת הסטארט-אפ היפנית ZMP המתמחה ברובוטיקה. אף שמנכ"ל סוני טוען כי מתחילת השנה התקבלו רווחים גבוהים (לעומת שש שנים של הפסדים שבאו לפניהם), בחברה לא ממהרים לשבת על זרי הדפנה ומנסים את מזלם עם שני רחפנים חדשים שייצאו לשוק ב-2016.

הרחפן ראשון הוא ה-AS-MC01-P, שמשלב יכולת ניווט אינרציאלית (INS) עם GPS וכן יכולות מיפוי גבוהות. יכולות אלו נועדו לתת לרחפן אפשרות לניהוג עצמי עם דיוק גבוה מאוד. כיאה לסוני, שחטיבת המצלמות שלה עוד חיה ובועטת כמובילה בעולם, הרחפן יישא מצלמה עם חיישן 20.4 מגה-פיקסל ועדשת זום עם טווח רחב במיוחד – שווה ערך ל24-720 מ"מ! המצלמה תוכל לצלם וידיאו באיכות Full HD ובמהירות 60 פריימים לשנייה עם חיישן סוני איכותי.

הרחפן הקטן הזה ישקול כשלושה ק"ג, אבל אל תתנו למשקל הנוצה הזה להטעות אתכם, מדובר בסוס עבודה שסוני מייעדת לקהל מקצועי ואמור לבצע עבודות ניטור ובקרה במקומות רחוקים שקשה להגיע אליהם.

רחפן שני שסוני והחברה הבת שהקימה, Aerosense, הודיעו על השקתו הוא ה-AS-DT01-E. מדובר למעשה בטיסן נושא מצלמה עם יכולת להמריא ולנחות אנכית. העיצוב הייחודי של הטיסן מזכיר חללית ובמרכזה שני רוטורים עם כיוון סיבוב הפוך שיושבים שניהם על ציר שניתן לשנות את כיוונו. כאשר הרחפן ממריא, נוחת או מתמרן בעדינות באוויר – הציר והרוטורים פונים במאונך. כאשר רוצים להגיע לטיסה אופקית במהירות גבוהה, מסובבים את ציר הרוטורים ב-90 מעלות. במצב זה הטיסן מסוגל להגיע למהירויות של 170 קמ"ש.

ה-AS-DT01-E מסוגל להגיע לזמן טיסה של מעל שעתיים ושוקל שבעה ק"ג. המנוע הגדול והחזק שלו מאפשר לו כושר נשיאה של שלושה ק"ג. דיווח שהתקבל בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street journal) מדבר על דגמים עתידיים עם כושר נשיאה של עד עשרה ק"ג!

כשקוראים את הנתונים המרשימים האלו, מחשבה ראשונה שצצה היא "איפה שמתי את הארנק? אני חייב אחד כזה"! אבל לצערנו גם הרחפן הזה מיועד קודם כל למגזר העסקי ולא למטיסים פרטיים. סוני ו-Aerosense מייעדים את הרחפנים שלהם לסייע לעבודות כגון בקרה, מדידה וסקרים מן האוויר. עבודות מן הסוג הזה מושכות אליהן יצרנים נוספים של רחפנים כמו DJI ולא בכדי, מנכ"ל Aerosense, היסאשי טניגוצ'י טוען שעתיד הרחפנים הוא בעבודות מן הסוג הזה שכן רחפנים אוטומטיים הם אמינים, בטוחים ויכולים לחסוך טעויות אנוש. טניגוצ'י אופטימי ומאמין כי רווחי החברה עד 2020 יגיעו לכ-82 מיליארד דולר.

הכותב הינו מ-SkyPro.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים