תוכן שיווקי

לקראת מפגש פורום C3: האם הענן מהווה הזדמנות לעסקים מכל הגדלים?

15/09/2014 14:36
רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניר שוורץ

מאת: רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל
לאחרונה אישרה חברת המחקר גרטנר(Gartner)  כי מילות המפתח שממשיכות לשלוט בכותרות בשנים האחרונות הפכו סוף סוף למיינסטרים. המושג מחשוב ענן למשל הוא כבר לא ענין של טרנד. הוא נפוץ ויהפוך למקובל יותר ויותר בשנתיים או בחמש השנים הבאות.

ועדיין, הטכנולוגיה שמשתנה מדי יום נשארת מורכבת ועדיין לא ברור כמה מוכנים "להגר" לענן. באם אתה מנהל IT של חברה עם 100 או 100 אלף עובדים, התזוזה לענן אינה פשוטה כמו לעבוד עם גוגל או מצד שני גם אינה מורכבת כמו בניית פלטפורמה וירטואלית. לכן הבנה של דרישות הארגונים היא קריטית בנושא זה- גם במקרים של תשתית פרטית, המציעה ביטחון והתאמה או במקרים של תשתית ציבורית, המספקת יכולות דירוג וחישוב. ענן היברידי צובר פופולאריות היום מאחר והוא מאפשר לאפליקציות ולעומסי העבודה לנוע בקלות מסביבת IT פנימית לענן ציבורי ושוב חזרה – על פי דרישה. עומס העבודה מתנהג אותו הדבר בלי קשר למיקום שלו, כשהוא מציע רמות זהות של ביטחון וציות, ניהול ושליטה.

חלק מהגורמים שיעזרו להגדיר בדיוק את סוג הענן, אותו הארגון צריך הם: גודל הארגון, עד כמה מחלקת ה-IT מתוחכמת, התקציב, הזמן וכמובן הצורך להיות בענן מלכתחילה. בלי קשר למהו הגורם, דבר אחד בטוח, הכרחי להיות מוכן לעידן הענן. כדי להבטיח שטכנולוגיה זו תאומץ ושכל מעבר לענן יהיה קל עד כמה שאפשר, עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
1.    האם אתם מוכנים? האם משהו לא בסדר עם התשתית הקיימת? מה נדרש כדי שהמעבר יוכתר כהצלחה? מה יגדיר הצלחה? האם הצוותים שלכם מוכנים לשינוי? אלו רק חלק מהשאלות שמחלקת ה-IT צריכה לשקול לפני מעבר לענן. באופן כללי, אם נקודת המוצא של שאלות אלו היא טכנולוגית, בטוח לומר שאתם עדיין לא בשלב הנכון. לפני שתעברו לענן, חשוב להבין את הסביבה הקיימת שלכם, ורק אז תוכלו להתחיל לחשוב על הדרישות של היישומים המבניים, עליהם אתם צריכים לענות.

2.    האם זה העיתוי הנכון? תפיסה מוטעית נפוצה היא שהמעבר לענן נעשה בקפיצה אחת. למעשה, הענן אינו המטרה אלא רצף של פעולות, סדרה של שלבים אותם ארגונים צריכים לעבור. ישנן אפשרויות רבות כאשר שוקלים מעבר לענן וקל יותר לעיתים להתחיל עם יכולות vSOM  משולב עם ניהול יישומים לפני ששוקלים יישום מלא.

3

ניתן לצרוך סביבה וירטואלית ישירות מהענן הציבורי של VMware

ניתן לצרוך סביבה וירטואלית ישירות מהענן הציבורי של VMware

.    האם זה יחסוך כסף? לא ניתן להתחמק מהעובדה שהדרישות מאנשי ה-IT הן יותר עוצמתיות מבעבר, מה שמאלץ רבים לאמץ את העידן החדש של ה-IT שדורש חידוש, ובו בזמן קיצוץ בעלויות. דרך טבעית לשמור על ההוצאות היא להתרחק מחידושים ולשמור על התשתית הקיימת. מחקר מבית VMware שבחן אפשרות זה חשף שמחלקות IT באזור אירופה והמזרח התיכון בזבזו בממוצע 14 שעות על התמודדות עם נושאים הקשורים לתשתיות IT מסורתיות. ישנה תפיסה מוטעית ברורה בשוק הנוגעת לתחזוקה וחידוש, כאשר רבים לא מצליחים להבין שהשקעה בטווח הקצר בחידושים יכולה ליצור חיסכון לטווח הרחוק. חוסר מעש הוא כבר לא אופציה.

4.    האם זה בטוח וכיצד ניתן להבטיח זאת? האמת הפשוטה היא שכמו שאנחנו מוכנים לאמץ טכנולוגיות חדשות כדי לעבוד מהר יותר ולהיות יעילים יותר, רבים מאתנו אשמים בכך שאנו מתעלמים מהאתגרים לביטחון הנתונים שלנו. האמת היא שמעבר לתוך הענן לא צריך לסכן את הביטחון באף דרך והוא למעשה יכול לעודד מנהלי IT לשחק תפקיד פעיל יותר בניהול התנהגויות טוב יותר של משתמשי קצה ובאבטחת המדיניות הנכונה בקרב מנהלי החברה. כיום משתמשים בביטחון משולב ובפתרונות ציות לנהלים כדי לפתור את היתרונות שמספק מחשוב הענן ולהבטיח שהדטה סנטר מאובטח ומציית לכללים בכל שלב.

5.    האם אתם מוכנים לעתיד? המעבר לענן מאפשר לארגונים להיות מוכנים יותר לעלייה בדרישות המשאבים הנחוצים לעתיד. התעשייה מתפתחת בקצב מסחרר ובפני מנהיגי ה-IT עומדת ברירה פשוטה: לעמוד מנגד ולראות אחרים צוברים תאוצה או לאמץ את הענן ולשלוט בטכנולוגיה. מעבר לענן הוא יותר מאשר הפחתת עלויות ה-IT או שיפור הביטחון, המעבר לענן מספק שירותים עסקיים שעוזרים לארגון שלכם להישאר תחרותי. אם תחשבו בצורה זו,  ה-IT יוכל להפוך שוב למחלקה שמובילה את הארגון.
ארגונים מכירים בחשיבות של מחשוב הענן לעסקים המודרניים בכל המגזרים. אבל היישום בפועל לעיתים קרובות לא מובן להם עד הסוף. השאלות שלנו נועדו לאפשר למחלקות ה-IT להתגבר על המורכבות ועל הבלבול סביב ההגירה לענן. בעידן שבו התקציבים של ה-IT ממשיכים להצטמצם חשוב להתמקד בתשתית נכונה, כדי להבטיח יעילות מקסימלית. אם הארגון שלכם ישקול את השאלות הללו, ויענה עליהם, הדבר יעזור לארגונכם להסיר את הבלבול סביב הענן, להפוך הליכים עסקיים ליעילים יותר, להוביל על פני המתחרים ובסופו של דבר להרוויח יותר בשורה התחתונה.

אירועים קרובים