OpenAI ממשיכה לשדרג את יכולות המשחק של הבוטים

Dota 2 הוא אחד המשחקים הפופולריים בתחומי ה-eSports התחרותיים שמשוחקים ברחבי העולם, ונחשב גם כמשחק מורכב במיוחד ● הבוטים של אילון מאסק הולכים ומנצחים בו את המקצוענים האנושיים ומפתחים מיומנויות מרתקות בקרבות 5-נגד-5

הבוטים כובשים אותו. משחק Dota 2. מקור: שיר אוניל, BigStock

זוכרים את מחשבי העל שהיו בונים פעם כדי לנצח אלופי עולם בשחמט, דמקה וגם במשחק הלוח הסיני גו? אז תשכחו מזה. הבוטים של היום כבר מתחילים לקבל יכולות שמאפשרות להם לנצח שחקנים אנושיים במשחקי וידיאו מהשורה.

מעבדת המחקר OpenAI, מייסודם של אילון מאסק וסם אלטמן, הודיעה שפיתחה קבוצה של שחקני בינה מלאכותית שיכולים להתמודד, ואף לנצח, את האחוזון העליון של שחקני משחק הזירה הפופולארי Dota 2 – משחק וידיאו חינמי, שמציע זירת קרב וירטואלית שפותחה על ידי Valve.

מדובר בצעד נוסף של התהליך שהתחיל כבר אוגוסט 2017, אז הצליחה OpenAI – שלהגדרתה היא חברה ללא מטרות רווח שעורכת מחקר ומקדמת חקיקה של "הנתיב לבינה מלאכותית בטוחה" – לאמן בוטים כך שניצחו בקרבות של 1-נגד-1. בטורניר מרשים שנערך בקיץ שעבר גברה התוכנה על הגיימר Dendi, אוקראיני בן 27, באליפות העולם ב-Dota 2. הבוט של OpenAI הביס את Dendi בתוך פחות מ-10 דקות בסיבוב הראשון, ואז ניצח אותו שוב בסיבוב השני. כך הוא הבטיח לעצמו את הניצחון, כיוון שגבר על הגיימר בשניים מתוך שלושה סיבובים. "ה-'בחור' הזה מפחיד", אמר Dendi ההמום לקהל הענק שצפה באירוע.

קרבות 5-נגד-5 – בקרוב מול מקצוענים

אבל ההתפתחות לא עצרה שם – הפעם המערכת הצליחה להכשיר קבוצה של בוטים להתמודדות בקרבות 5-נגד-5, שבהם יש צורך רב יותר בתכנון מראש ובתיאום בין השחקנים.

הקבוצה שהוכשרה התמודדה מול קבוצות של שחקנים חובבים ושחקנים שמוגדרים כחצי מקצוענים. בחמשת המשחקים שבהם שותפה ניצחה בארבעה וסיימה אחד בתיקו. השלב הבא יהיה מאוחר יותר השנה, עת קבוצת הבוטים תתמודד מול קבוצה של 5 שחקנים מקצוענים, שמוציאים את פרנסתם בטורנירים של eSports.

לפי OpenAI, במשחקים שערכה הקבוצה הבוטים היו צריכים לבחור אחת מבין כאלף פעולות אפשרויות בכל נקודת זמן נתונה, תוך שהם מעבדים כ-20,000 נקודות מידע שייצגו את מה שקורה במשחק באותו רגע.

הבוטים עברו תהליך של אימון והכשרה עצמאיים בסביבת משחק שבה הם היו צריכים להשיג את המטרות שלהם בשיטת ניסוי וטעייה, ובהתאם לשיטת ניקוד שנקבעה על ידי המתכנתים. לפי אנשי המעבדה, הבוטים שיחקו בכל יום 180 שנות משחק בקצב מואץ, ואומנו כך במשך מספר חודשים.

עם זאת יש לציין שעדיין לא מדובר בבוטים שמשחקים באופן חופשי, אלה שיש מספר מגבלות – הראשונה היא שמדובר בבחירה של חמש דמויות מתוך 115 הזמינות במשחק, ורק דמויות אלו, עם היכולות המסוימות שלהן. אלמנט אחר הוא שחלק מההחלטות הקשות יותר הוטבעו בהם מראש, כולל החפצים שהם רוכשים במהלך המשחק והיכולות שהם בוחרים לשדרג.

מכיוון שכך, יש עוד בכל זאת כנראה עבודה לא מעטה לקראת ההתמודדות שלהם עם מקצוענים אמיתיים של משחקי מחשב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים