דיווחים: ההולולנס החדשים יושקו ברבעון הראשון של 2019

מיקרוסופט משדרגת את משקפי המציאות הרבודה שלה ● היכונו לשדה ראייה רחב יותר, משקפיים נוחים יותר ושילוב של שבב בינה מלאכותית עם עיבוד הולוגרפי

הולולנס. צילום: מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft), כך לפי דיווחים, מתכוונת להשיק ברבעון הראשון של 2019 דור חדש של הולולנס (HoloLens), משקפי המציאות הרבודה שלה. למעשה, ועל אף שערכת המשקפיים החדשה אמורה לקבל את השם HoloLens 2, מדובר במעין קפיצת דור, כי הפיתוח של HoloLens V2, כפי שכונה הדור הקודם, הופסק באמצע בעיקר בגלל שבמיקרוסופט הרגישו שהתוספות והעדכונים לא יהיו מספקים מול התחרות כיום בשוק.

אחד האלמנטים החשובים ביותר שאמורים לעבור שדרוג בדור החדש של הולולנס הוא שדה הראייה של המשקפיים. סוגיה זו הייתה אחת הביקורות הקשות ביותר. במבחני שטח התברר ששדה הראייה של המסכים מצומצם מדי כך שעצמי מציאות רבודה פשוט נעלמו מהתצוגה אלא אם המשתמשים הסתכלו אליהם ישירות.

קל ונוח יותר ללבישה

עם זאת יש להזכיר שהמשקפיים הראשונות של מיקרוסופט היו מיועדים בראש ובראשונה למפתחים, עם מעט מאוד מחשבה על מכירה בשוק הפתוח. ייעוד זה הוביל למחיר גבוה מאוד וגם לחוסר נוחות. כעת היבטים אלו אמורים לקבל שדרוג בגרסה החדשה, שאמורה להיות קלה יותר ונוחה יותר ללבישה בין אם קצרה ובין אם ממושכת יחסית.

היבט חדש נוסף במערכת של הולולנס אמור להיות הסתמכות על מעבדים ייעודיים ולא על פתרון מדף. משמעות הדבר היא שבמקום מעבד של אינטל (Intel) יבוצע שילוב של שבב בינה מלאכותית עם יחידת עיבוד הולוגרפית (HPU) שתוכננה בידי החברה כדי לאסוף ולשלב את המידע מכל החיישנים – כולל מידע שמגיע מחיישן שיציג עבור המשקפיים את הטכנולוגיה שנמצאת בבסיס של פרויקט Kinect for Azure, שהוצג בכנס Build 2018, שנערך באחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים