גוגל בראש רשימת המותגים השווים ביותר עולם

חברות הטכנולוגיה הגדולות מתברגות בקלות לעשירייה הפותחת של המותגים שערכם הוא הרב ביותר מבין שלל מותגי תבל, כשהענקית ממאונטיין וויו ראשונה ולאחריה אפל - שתיהן שומרות בלי כל בעיה על מקומן בצמרת גם השנה ● אמזון עוקפת את מיקרוסופט והגיעה השנה למקום השלישי

גוגל. אילוסטרציה: BigStock

דירוג המותגים היקרים ביותר בעולם, המפורסם מדי שנה על ידי Kantar Millwards Brown, מראה כי עשרת המקומות הראשונים כוללים חברות טכנולוגיות רבות.

מותגי הטכנולוגיה שהם, כאמור, המנצחים הגדולים של 2018, כפי שעולה מנתוני הדו"ח החדש, מאיישים 92% משמות החברות הדירוג הכללי.

הענקיות הטכנולוגיות גוגל (Google) ואפל (Apple) ניצבות בגאון בראש הרשימה, כשבפעם הראשונה המותגים שלהן שווים יותר מ-300 מיליארדי דולרים – והם המותגים היחידים בדירוג שחצו רף זה. גוגל שוב מתברגת למקום הראשון, עם ערך מותג של 302 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 23%, בעוד ש-אפל נצמדת אליה מאחור, במקום השני, עם ערך של 301 מיליארד דולר, לאחר שראתה עלייה של 28%.

יש לציין כי אמזון (Amazon), שנמצאת במקום השלישי, עקפה את מיקרוסופט (Microsoft) ומצמצמת את המרחק מהצמרת במהירות, ונמצאת על אחד ממסלולי הצמיחה המהירים ביותר שהדו"ח אי פעם ראה – קמעונאית האונליין הגדילה את שווי המותג שלה ב-49% ל-208 מיליארד דולר השנה.

מיקרוסופט, שגדלה ב -40% ל-201 מיליארד דולרים, מגיעה לפיכך "רק" למקום הרביעי.

ופייסבוק (Facebook)? למרות השפעתה העצומה על העולם, היא עדיין לא נמצאת בחמישייה הפותחת של המותגים, וכובשת בינתיים את המקום השישי בלבד עם צמיחה של 25% וערך מותג העומד על 162 מילארדי דולרים השנה.

הסיניות באות

החידוש בעשירייה הפותחת של השנה – לראשונה התברגו לצמרת ה"מצעד" שתי חברות סיניות. במקום התשיעי מדורגת חברת המסחר האלקטרוני העצומה עליבאבא (Alibaba) אבל עוד לפניה, במקום החמישי ברשימה ניצבת קבוצת Tencent.

עליבאבא ראתה את ערך המותג שלה כמעט מוכפל השנה, ומגיע ל-113 מיליארדי דולרים, וזאת לאחר שהמותג התרחב לתחומים כמו תשלומים ניידים ומחשוב ענן.

Tencent, שנמצאת ברשימה מאז 2017, מחזיקה כעת במקום החמישי בזכות ערך המותג שלה, העומד על 179 מיליארד דולרים, שהם עלייה של 65% לעומת אשתקד. החברה מתמחה במשחקים אונליין, ביישומים, בשירותי הודעות מידיות ובתשלומים מקוונים.

העשירייה הפותחת במלואה:

  1. גוגל
  2. אפל
  3. אמזון
  4. מיקרוסופט
  5. Tencent
  6. פייסבוק
  7. ויזה (Visa)
  8. מקדונלד'ס (McDonald’s)
  9. עליאבאבא
  10. AT&T

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים