פייסבוק מקימה יחידת בלוקצ'יין – ומבצעת טלטלה בצמרת ההנהלה

החברה מממשת את תכניתה להתרחב בתחום הטכנולוגי המתפתח וממנה כמנהל היחידה את דיוויד מרכוס, עד כה ראש מחלקת מסנג'ר ● בסך הכל, 12 בכירים בפייסבוק יחליפו עמדות - במהלך שנולד בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה

פייסבוק. צילום: BigStock

פייסבוק (Facebook) הודיעה אתמול (ג') על טלטלה בצוות הניהולי הבכיר שלה – הגדולה ביותר ב-14 שנותיה. במסגרת המהלכים מקימה הרשת החברתית יחידה חדשה שתעסוק בטכנולוגיית הבלוקצ'יין המתפתחת.

ההחלטה על השינויים הללו נפלה לאור פרשיית קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica), שבמסגרתה הופרה הפרטיות של 87 מיליון משתמשים אמריקניים.

מחלקת הבלוקצ'יין החדשה היא מימוש, ולו במובן מסוים, של דבריו של מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מינואר האחרון שלפיהם החברה לוטשת עיניים לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ו-"איך להשתמש בהם בצורה הטובה ביותר בשירותים שלה". מנהל היחידה החדשה, שתהווה חלק מחטיבת הטכנולוגיות המתקדמות של פייסבוק, יהיה דיוויד מרכוס, עד כה ראש מחלקת מסנג'ר (Messenger). הוא הודיע באמצעות פוסט שפרסם ברשת החברתית שהוא "מקים קבוצה קטנה בכדי לחקור את הדרך הטובה ביותר למנף בלוקצ'יין בפייסבוק, ולהתחיל הכל מהיסוד".

התהפוכות הדרמטיות בהנהלת ענקית הרשתות החברתיות נחשפו בראשונה על ידי Recode, שפירט כי הענקית ממאנלו פארק עיצבה מחדש את צוותי המוצר וההנדסה שלה בשלוש יחידות, כולל החטיבה לטכנולוגיות מתקדמות שכאמור, מתמקדת כעת בטכנולוגיית הבלוקצ'יין.

במסגרת הסבב החדש, צוקרברג יישאר מן הסתם בתפקידו, כמו גם סמנכ"לית התפעול הראשית, שריל סנדברג. לעומת זאת, כריס קוקס, מנהל מוצר ראשי וחבר ותיק במעגל הפנימי של צוקרברג, הופקד על יישום הליבה של פייסבוק, כמו גם על שירותים שהיא מספקת לסמארטפונים – מסנג'ר, ווטסאפ (WhatsApp) ואינסטגרם (Instagram), כך אישרה החברה.

"עדיין אריע לווטסאפ – רק מבחוץ"

בכיר ותיק נוסף של פייסבוק, חוויאר אוליבן, יהיה אחראי על חטיבת "שירותי מוצר מרכזיים", ויטפל בתכונות כגון אבטחה ופרסומת, המשותפות לשירותים שונים אשר מנוהלים על ידי הרשת החברתית, כך על פי Recode.

כריס דניאלס, שניהל את יוזמת האינטרנט הזולה של פייסבוק, משתלט על ניהול ווטסאפ, וזאת לאחר שמנכ"ל החברה לשעבר, יאן קום, הודיע על כוונתו לעזוב את משרתו בחודש שעבר, בשל מחלוקת על נושאי פרטיות נתוני המשתמשים שלו מול החברה האם, פייסבוק, שרכשה את שירות העברת ההודעות אשר לו 1.2 מילארד משתמשים, לפני ארבע שנים תמורת 19 מיליארד דולר.

קום בישר בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא לוקח פסק זמן בכדי לעסוק בתחומים המעסיקים אותו, על מנת לעשות דברים שמהם הוא נהנה ושאינם בתחום הטכנולוגיה, כמו אספנות של מכוניות פורשה (Porsche) נדירות, עבודה על המכוניות שלו ומשחק פריסבי. קום סיים והבטיח כי "עדיין אריע לווטסאפ – רק מבחוץ".

השינויים חלו למעשה על יותר מ-12 מנהלים, אבל בינתיים נראה שאף אחד מהם לא עזב את החברה, מלבד קום, שעשה זאת בלי קשר לחילוף הגברי.

השינויים – חלק מלקחי פרשית דליפת המידע הגדולה

ההקשר לשינויים לא הוזכר באופן ישיר, אבל המהלכים והתמורות בהנהלה שאותם אישרה החברה ביום ג', מגיעים בתקופה שבה פייסבוק נאבקת על-מנת לשים מאחור את שערוריית הפרטיות האחרונה שבה היא מעורבת עקב חשיפת התנהלות חברת המחקר, קיימברידג' אנליטיקה (Cambridge Analytica).

צוקרברג העביר את מרבית החודש האחרון כשהוא הודף נשורת רעילה וגלי הדף שעוררה התפוצצות הפרשיה, שהביאה למודעות הציבור והמחוקקים את נושא ניצול נתונים אישיים של משתמשי החברה לצרכים פוליטיים ציניים. פייסבוק מבקשת להרגיע את החששות של גולשי האינטרנט מפגיעה שלה בפרטיותם לצורך רווח כספי על ידי מיקוד מודעות על סמך מה שאנשים חולקים בפלטפורמה.

לאחר סיכום הבדיקה הרגולטורית משני צדי האוקיינוס האטלנטי, פייסבוק עתידה לספוג כנראה עוד תגובה חריפה בגין שערוריית הפרטיות. לפיכך, הרה-ארגון הגורף מגיע גם לנוכח החשש שלה מרגולציה יותר כבדה שעתידה לבוא. לשם כך, גם הודיעה החברה אתמול (ג') כי ג'פרי זינטס – CTO ומנהל ביצועים ראשי לבית הלבן בתקופת אובמה – מצטרף למועצת המנהלים שלה.

"זה זמן חשוב בעבור פייסבוק מכיוון שאנו נוקטים בראייה רחבה יותר על האחריות שלנו", כתב צוקרברג בפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק. "הניסיון של ג'ף יעזור לנו לנווט את האתגרים שאיתם אנו מתמודדים", הוא הבהיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים