מארק צוקרברג ופייסבוק מתכוננים לבחון מטבעות וירטואליים השנה

המטרה היא חלק מהאתגר האישי שבחר לעצמו השנה מנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם ● חלק נכבד מהאתגר השנתי הפעם מתמקד בפתרון הבעיות של פייסבוק ● עוד ציין צוקרברג התעניינות בהצפנה ובכלל - התעניינות בהחזרת הכוח לידי בני האדם במקום הממשלות והתאגידים הגדולים

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, פרסם ביום ה' האחרון פוסט ברשת החברתית שלו, שבו בישר כי בכוונתו לבחון מגמות כמו הצפנה ומטבעות מבוזרים, שלטענתו ביכולתם "לקחת את הכוח ממערכות מרכזיות ולהחזיר אותו לידי האנשים".

"מדי שנה אני לוקח על עצמי אתגר אישי ללמוד משהו חדש. ביקרתי בכל מדינה בארה"ב, רצתי 365 קילומטרים, בניתי בינה מלאכותית (AI) עבור הבית שלי, קראתי 25 ספרים, ולמדתי מנדרינית", פתח צוקרברג את הפוסט שלו.

"התחלתי באתגרים אלה בשנת 2009. בשנה הראשונה המשק היה במיתון עמוק ופייסבוק עדיין לא הייתה רווחית. היינו צריכים להיות רציניים ולוודא שפייסבוק תהיה מודל עסקי בר קיימא. זו הייתה שנה רצינית, ואני לובש עניבה בכל יום כתזכורת לך", המשיך וכתב.

לדברי צוקרברג, 2018 תהיה שנה רצינית של שיפור עצמי, שבה החברה שלו תלמד מעבודה על תיקון הבעיות שלה. הוא הוסיף כי השאלות המעניינות ביותר בטכנולוגיה עכשיו עוסקות בריכוזיות לעומת ביזור. צוקרברג אמר כי הוא מאמין שמשתמשים רבים נכנסו לטכנולוגיה משום שהאמינו שהיא יכולה להיות כוח ביזורי שמכניס יותר שליטה ועוצמה לידיי בני האדם.

על פניו אתגר לא אישי

"אנשים רבים איבדו אמון בהבטחה הזאת, עם עליית מספר קטן של חברות טכנולוגיה גדולות – וממשלות המשתמשות בטכנולוגיה כדי לצפות באזרחיהן – אנשים רבים מאמינים כיום שהטכנולוגיה רק מרכזת את הכוח ולא מבזרת אותו. יש מגמות חשובות שנוגדות (את התופעה – ג"פ) כמו הצפנה ומטבעות וירטואליים, אבל הן באות עם הסיכון של היותן קשות יותר לשליטה. אני מעוניין להתעמק ולחקור את ההיבטים החיוביים והשליליים של הטכנולוגיות הללו, וכיצד להשתמש בהן בצורה הטובה ביותר בשירותים שלנו", כתב צוקרברג.

הוא הדגיש כי לפייסבוק יש הרבה עבודה לעשות על מנת להגן על הקהילה מפני אביוז ושנאה, וכדי להגן על החופש של האנושות מפני התערבות של מדינות לאום. צוקרברג הודה כי האתגר האישי שלו בעבור 2018 היה להתמקד בתיקון נושאים חשובים אלה.

הוא ציין כי "אנחנו לא נמנע את כל השגיאות או האביוז, אבל כרגע אנחנו עושים טעויות רבות מדי באכיפת המדיניות שלנו ובמניעת שימוש לרעה בכלים שלנו. אם נצליח השנה, נסיים את 2018 על מסלול הרבה יותר טוב".

צוקרברג הבהיר גם כי "זה אולי, על פניו, לא נראה כמו אתגר אישי, אבל אני חושב שאלמד יותר על ידי התמקדות אינטנסיבית בנושאים אלה מאשר אם הייתי עושה משהו נפרד לחלוטין. נושאים אלה נוגעים בשאלות של היסטוריה, אזרחות, פילוסופיה פוליטית, תקשורת, ממשלה וכמובן טכנולוגיה. אני מתכנן לצוות קבוצות של מומחים יחד בכדי לדון ולעזור בעבודה על נושאים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים