גוגל רוכשת את חברת טנור המתמחה בקבצי GIF

טנור תכניס קבצי GIF לשימוש פשוט ונגיש יותר בתוך שירותים של ענקית הטכנולוגיה, כמו Google Images ו-Gboard ● סכום העסקה לא פורסם

כולם משוגעים עליהם. קבצי GIF. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הודיעה אתמול (ג') כי רכשה את טנור (Tenor), חברת סטארט-אפ אמריקנית הפועלת מסן פרנסיסקו, בעסקה שהיקפה לא ידוע.

טנור, שנוסדה בשנת 2014, פיתחה פלטפורמה מצליחה לחיפושי קבצי GIF מונפשים. לפני הרכישה גייסה החברה 32 מיליון דולרים, כשבין המשקיעים בה נכללו Redpoint, Menlo Ventures, Tenaya Capital, OCA Ventures, Cowboy Ventures, Signia Venture Partners ו-Initial Capital. עם סיום העסקה תמשיך טנור לפעול כעסק נפרד, כאשר מייסדיה יוסיפו להיות אחראים על החברה.

יחד עם מנוע חיפוש ואירוח באתר שלה, החברה מציעה מספר יישומים משלה – ראשית יש לה "מקלדות GIF" שפיתחה בעבור מכשירים מבוססי אנדרואיד ו-iOS, המאפשרות למשתמשים להוסיף GIFים של אנימציה לכל הודעה שהם כותבים במכשיר הנייד שלהם. שנית, החברה מאפשרת שילוב של הפיתוח שלה לתוך יישומים של צד שלישי, שהבולט ביותר ביניהם הוא ה-Messenger של פייסבוק (Facebook).

כולם משוגעים כיום על קבצי ה-GIF המצחיקים שבהם חוזרת על עצמה סיטואציה מונפשת או מצולמת בלופ משעשע. זה אמנם מתבצע מאחורי הקלעים אבל כיום, בתוך ה-Messenger, כאשר משתמשים מגיעים לאפשרות להכניס GIF לצ'אט שלהם, הנתונים נשלפים מטנור. ויש גם אפליקציות אחרות המשתמשות בממשק ה-API של טנור, שכולנו עושים בהן שימוש, וביניהן נכוללות ה-iMessage של אפל (Apple), וואטסאפ (WhatsApp), וטוויטר (Twitter), כמו גם מקלדת Gboard של הבעלים החדשים של החברה, גוגל.

לא פלא שגוגל בחרה לרכוש את טנור, הנתונים שבהם מתגאה הסטארט-אפ הצעיר יחסית מרשימים במיוחד – טנור משרת 12 מיליארד חיפושים חודשיים שאותם מבצעים 300 מיליון משתמשים.

לאחרונה התקדמה חברת טנור גם לתחום המציאות הרבודה (AR) עם ערכת פיתוח תוכנה וממשק תכנות ליישומים, שמפתחים יכולים להשתמש בהם בכדי להטמיע אנימציות ביישומי AR שלהם.

"עם ספריית התוכן העמוקה שלהם, טנור שולפת את קבצי ה-GIF הנכונים במומנט הנכון, כך שתוכל למצוא את זה התואם את מצב הרוח שלך", כתבה קתי אדוארדס, מנהלת ההנדסה ב-Google Images, בבלוג. "טנור תעזור לנו לעשות זאת בצורה יעילה יותר ב-Google Images, כמו גם במוצרים אחרים המשתמשים ב-GIF, כמו Gboard", הוסיפה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים