תיירות – תור הסטארט-אפים

תחרות הסטארט-אפים שערך אתר Booking.com ביום ה' האחרון בתל אביב המחיש היטב את העובדה שעולם התיירות הדיגיטלית הוא הרבה מעבר ל-Trip Advisor ושאר אתרי התיירות הגדולים

צילום אילוסטרציה: Weedezign, Bigstock

עולם התיירות הדיגיטלית מתקשר אצלנו אסוטציאטיבית, מטבע הדברים, ל-Trip Advisor, אקספדיה (Expedia) ועוד אתרים גדולים שמציעים מסלולי טיולים, מקומות מומלצים וכמובן אפשרויות מגורים ביעד הבא שאנחנו רוצים להגיע אליו. אלא שהוא הרבה מעבר לכך – ותחרות הסטארט-אפים לעולם התיירות שערך אתר Booking.com ביום ה' האחרון בתל אביב המחישה זאת היטב. באי האירוע לקבל הצצה למיזמים קצת פחות שכיחים: למשל, אפליקציה שמאפשרת סיור קולינרי לא הכי שגרתי, פלטפורמת תיירות לאנשים עם מוגבלויות ומיזם לאנשים שאינם הרפתקנים.

התחרות הבינלאומית נערכה כחלק מתכנית Booster Lab של Booking.com ותשעת הסטארט-אפים המשתתפים, ששישה מהם עלו לשלב הגמר, התמודדו על הפרס הראשון – מימון של 25 אלף יורו. שני מיזמים ישראליים זכו בפרס הזה: bitemojo, שפיתחה אפליקציה שמציעה חוויות קולינריות עצמאיות מחוץ למיינסטרים, שהן גמישות, אישיות וזמינות באמצעות הסמארטפון בלבד; ו-accessibleGO, שמציעה לאנשים עם מוגבלות ולעמיתיהם לטיול להזמין הפלגות, תחבורה, אטרקציות וכמובן בתי מלון נגישים ברחבי העולם, ולקרוא ביקורות עליהם.

במקום השני, ובמימון של 20 אלף יורו, זכה הסטארט-אפ הרומני Questo, שמציע מסלולי טיולים שהומלצו על ידי מקומיים. שלישי הגיעה Knowers הישראלית – חברה שמחברת את התיירים עם עסקים מקומיים – שקיבלה 15 אלף יורו.

נציגי הסטארט-אפים הזוכים ואנשי Booking.com באירוע. צילום: יח"צ

נציגי הסטארט-אפים הזוכים ואנשי Booking.com באירוע. צילום: יח"צ

שלב הגמר התקיים לאחר תכנית בת שלושה ימים, שבמסגרתה עברו הסטארט-אפיסטים סדנאות מעשיות ומפגשי מנטורינג של אחד על אחד עם מומחי Booking.com. כל הסטארט-אפים שזכו בתחרות ימשיכו לקבל הדרכה וליווי מצוות האתר הענק.

המיזמים הנוספים שהשתתפו בתכנית הם: FarmGuests – פלטפורמה המאפשרת לתיירים באזורים כפריים ולבעלי עסקים מקומיים לאתר האחד את השני ולתקשר ביניהם; Paratek – שירות שהופך טרקים ופעילויות חוץ לנגישים עבור בעלי מוגבלות, באמצעות התאמה של מסלולים ומכשירים תומכים לכל אדם על פי צרכיו; Tralize – פלטפורמה לאנשים שאינם הרפתקנים, שהופכת את ההתמצאות והניווט במרחב לקלים ובטוחים; ו-Lightheat היווני (שאר הסטארט-אפים ברשימה זו הם ישראליים), שמסייע להשתמש באנרגיה של השמש על מנת לחמם או לקרר בתים, מלונות ומפעלים.

האירוע בישראל – השני שנערך בעולם

"ההשתתפות בתכנית הייתה חוויה מדהימה, בעיקר הודות לחונכים ולמנטורים, שסיפקו טיפים יעילים והרבה עזרה לאורך כל הדרך", אמר מיכאל וייס, מייסד שותף ב-Bitemojo. "זה דבר שונה לחלוטין להיפגש ולקבל עצות מהאנשים שמתפעלים ומנהלים את אחד המותגים המכובדים והגדולים ביותר בתחומי הטכנולוגיה והתיירות".

מריאן גיבלס, מנהלת גלובלית לאחריות תאגידית ב-Booking.com, אמרה כי "ראינו בימים האחרונים כמה רעיונות חדשניים, ואנחנו מצפים לראות את כל אחת מהחברות הללו מתרחבת וצומחת בתעשייה הזו".

ה-Booster Lab התל אביבי היה האירוע השני של התכנית, שהושקה בשנה שעברה בברצלונה. במהלך השנה יתקיימו תכניות דומות בערים אחרות בעולם. אירועים אלה הם חלק מתכנית המחויבות Booking Cares של Booking.com, יחד עם Booking Booster – אקסלרטור בן שלושה שבועות לסטארט-אפים בצמיחה בתחום התיירות בת הקיימא, ועם קרן המימון החדשה Booking Care Fund – תכנית מלגות עבור גורמים ללא מטרות רווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים