"תחום הפקדת ההמחאות יעבור שינוי הן טכנולוגי והן חוקי"

"המהלך מגיע מתוך ההבנה של הרגולטור שיש צורך בשינוי משמעתי", כך הסביר אלון כהן, מנכ"ל אוטופונט

אלון כהן, מנכ"ל אוטופונט. צילום: ניב קנטור

"בישראל מופקדות מעל 200 מיליון המחאות בשנה והדבר האחרון שאפשר לומר על כך שמדובר על כמות קטנה. הבעיה היא שחלק גדול מאוד מההמחאות הללו יכולות להיות מזויפות, ויש עוד את בעיית ההמחאות הלא תקינות. גם אם רוצים, הרבה מאוד עסקים לא יוכלו להתנהל ללא המחאות. אבל למזלן זה תחום שהולך לעבור שינוי מבחינת טכנולוגיה וגם מבחינה חוקית", כך הסביר אלון כהן, מנכ"ל אוטופונט בכנס KMDM, הכנס השנתי לניהול ידע ומסמכים שנערך, כמו בכל שנה, בהפקת אנשים ומחשבים.

לכנס, שנערך זו הפעם החמישית, הגיעו אנשי המקצוע של התחום ובאולם האירועים LAGO בראשון לציון הם שמעו את כהן מדבר על השינוי שיחול בתחום הפקדת ההמחאות, שיקל על הבעיות הרבות שעומדות כיום בפני בעלי העסקים שצריכים להתמודד עם כמות של המחאות בכל יום.

השינוי, הסביר כהן, מגיע מתוך ההבנה של הרגולטור שיש צורך בשינוי משמעתי. "כדי להפוך את ההמחאות כיום לכסף צריך לעבור תהליך מסואב – צריך להקליד אותם ידנית לתוך המערכת פעם אחת, פעם שנייה צריך שליח פיזי שילך לבנק, ולכל בנק שליח, ולחכות בתור, ועוד צריך לחכות כמה ימים לכסף, וכל בעיה קטנה יכולה לעשות בעיית תזרים", הוא תיאר את המצב.

השינוי יבוא באימוץ התהליכים הדיגיטליים. "בנק ישראל מביא משום כך את האפשרות לבצע הפקדה דיגיטלית מיידית מהעסק עצמו, בלי לבקר פיזית בבנק. מעבר לבעיות שהוזכרו קודם, אני גם חוסך זמן בתוך הארגון שלי בעת הקלדת ההמחאה שלא לדבר על הרבה בעיות שיכולות להתרחש בגלל הקלדה לא נכונה, וזה תוך ידיעה כל הזמן מה יש לי בחשבון – כי כל הזמן יהיה תהליך בקרה", הוא סיכם.

דגנית לוי, מנהלת חטיבת תוכן ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

דגנית לוי, מנהלת חטיבת תוכן ב-NessPRO. צילום: ניב קנטור

דגנית לוי, מנהלת חטיבת תוכן ב-NessPRO על הטרנספורמציה שצריך לעבור הארגון למיקום בו הוא מעבר לניהול התוכן צריך גם לדעת לשתף אותו נכון, ואפילו לספק את היכולת לדבר עליו נכון.

"השקנו ממשק משתמש חדש המבוסס על היכולות של Documentum. אני מאמינה שבית בונים רק על יסודות חזקים. אם היסודות מספיק חזקים אפשר להקים כמה קומות שרוצים, וזה אומר שלא מספיק רק לעצב מסמכים, צריך גם מערכת שמאפשרת הפצה וארכוב אמינים, והממשק החדש מאפשר לעשות דברים אלו בקלות ובמהירות ובלי שצריך קוד. הוא גם מאפשר לקבל מסמכים בצורת תמונה או סריקה אבל להפוך אותם לכאלה שניתן לבצע בהם חיפושים ולהנגיש את המידע מהם לכל המערכת הארגונית", היא סיפרה.

היא גם סיפקה הצצה קטנה אל עתיד התוכן והשימוש בידע, כפי שהיא רואה אותו. "אנחנו מדברים היום עדיין על מסמכים, אבל בעתיד פחות ישתמשו במסמכים, ורוצים להעלות יותר וידיאו ויותר תמונות, ו-Documentum מאפשר גם לנהל סרטוני וידיאו ותמונות ולחבר אותם לתיקייה הנכונה ולחבר אותם נכון מבחינת זמינות הידע שבהם, וכך שהם יצוצו ברגע הנכון", היא אמרה.

כדי להגיע לשם, היא סיפרה, המערכת כבר מבוססת על תקנים עכשוויים. "היא מבוססת על HTML 5, כך שהכל תגובתי ואפשר לבצע חיפוש שמספק את כל התוצאות הרלוונטיות, עם הדגשות של מילות החיפוש וגם על ידי הגדרת רמת התאמה לחיפוש. מעבר לכך אפשר לשמור גרסאות מסמך, לשמור ולתעד תהליכים מסביב למסך, לנהל סביבו שיחות, ובסופו של דבר להגיע לגרסה סופית שמתאימה לכל האנשים שקשורים לאותו מסמך", היא סיכמה.

שמעון עמית, מנהל פיתוח עסקי ב-PB Digital. צילום: ניב קנטור

שמעון עמית, מנהל פיתוח עסקי ב-PB Digital. צילום: ניב קנטור

שמעון עמית, מנהל פיתוח עסקי ב-PB Digital, התייחס לעובדה שכיום הצרכן מגיע אל הרבה מאוד עסקים מכף היד שלו, מהטלפון.

"המהפכה הדיגיטלית לא פסחה לא על הארגון ולא על הצרכן. כל אחד מאיתנו כמעט יודע לבצע קניות ברשת עם השוואות, יותר טוב מאשר בעבר, ובקלות מהמכשיר הנייד שלנו. השאלה היא איך אני יוצר חוויית לקוח טובה יותר שתשמר את הלקוח ותגרום לו גם לחזור אלי לאחר מכן, אחרי שהוא יבצע רכישה", הוא שאל.

והתשובה שלו? "יש צורך בדינאמיות וביעילות בעת שאנחנו יוצרים את המסמך עבור הלקוח, ובאופן אינטראקטיבי ואישי שמתאים למצבו של הלקוח בחיים בכלל ומולנו כארגון. חשוב גם נושא ההתאמה העיצובית כי הלקוח הוא המלך היום, וזה אומר שצריך להתאים עיצובים לכל גודל מסך, לכל סוג מכשיר, תוך הצגת האלמנטים היותר הרלוונטיים בהתאם", הוא אמר.

עמית התייחס למערכת ה-CCM שמציעה החברה, שמרכזת את כל התקשורת של הארגון עם הלקוחות הלקוחות שלו. "מערכת CCM בהגדרה, מאפשרת לכל אגף בארגון להפיק מידע רלוונטי ולהפיץ אותו ללקוחות. זה יכול להיות מידע שיווקי, שירות לקוחות, מחלקת תפעול וכדומה, ודרך יצירת מסמכים בפורמטים שונים שנשלחים לאחר מכן ללקוח, כשלפעמים מערכת ההפצה צריכה לתמוך בבת אחת במאות אלפי מסמכים במחזור הפצה אחד", הוא סיפר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים