אקוויפקס: הפרה נוספת שנחשפה תביא לחקירה פלילית נגד בכירים

פרטים חדשים מלמדים שחברת דירוג האשראי גילתה הפרה משמעותית במערכות המחשוב שלה כבר בחודש מרץ - כחמישה חודשים לפני מועד חשיפת הפריצה הנוכחית ● הדברים מעוררים תהיות בנוגע למכירות של מניות מטעם בכירים

אנשי צבא סינים מואשמים שעמדו מאחורי הפריצה. אקוויפקס

לפני כעשרה ימים נחשפה פריצת ענק לאקוויפקס (Equifax) האמריקנית – סוכנות לדירוג אשראי לגורמים פרטיים ולחברות – שחשפה מידע על אודות כמחצית מאוכלוסיית ארצות הברית. בין היתר נגנבו בפריצה פרטי אשראי של כ-209 אלף צרכנים.

כעת מתברר כי החברה ידעה על הפרת נתונים נוספת, כבר בחודש מרץ, כחמישה חודשים לפני מועד הגילוי הציבורי של ההפרה האחרונה.

בהצהרה שלה לתקשורת טוענת החברה כי הפרת הנתונים של מרץ לא הייתה קשורה לפריצה שחשפה את הנתונים האישיים והפיננסיים על 143 מיליון צרכנים בארה"ב, אך אחד האנשים המיודעים לנושא אמר כי ההפרות כרוכות באותם הפורצים. כך או כך, החשיפה כי סוכנות דיווח האשראי הוותיקה, בת 118 השנים, סבלה משתי תקריות מרכזיות בטווח של כמה חודשים מוסיפה למשבר ההולך וגדל בחברה, שהוא הנושא של חקירות מרובות ושהביא כבר ל"פרישה" של שני בכירים – המנמ"ר ומנהלת האבטחה שלה – ביום ו' האחרון.

לפי הדיווחים, אקוויפקס שכרה את חברת האבטחה Mandiant בשתי הפעמים. ייתכן שבתחילה האמינה שההפרעה הראשונית נמצאת תחת שליטה, אלא שנאלצה להחזיר את החוקרים כאשר גילתה פעילות חשודה חדשה ב-29 ביולי, כך אמרו שניים מהאנשים המיודעים לדבר. מנגד טוען דובר החברה כי ההעסקה של Mandiant בפעם הראשונה לא הייתה קשורה לתקרית של ה-29 ביולי. ויטור דה סוזה, סגן נשיא בכיר לשיווק בינלאומי בחברת FireEye, חברת האם של Mandiant, סירב להגיב.

בכירים מכרו מניות רבות בין ההפרות

ההתגלות על הפרת מרץ תסבך ככל הנראה את מאמציה של החברה להסביר שורה של מכירות חריגות במניות שבוצעו על ידי מנהלי אקוויפקס. אם תמצא הוכחה כי מנהלים אלה עשו זאת לנוכח ידיעה כי פריצה אחת או שתי ההפרות עלולות לפגוע בחברה, הם עלולים להיות חשופים להרשעה בגין סחר במידע פנים. מחלקת המשפטים האמריקנית פתחה בחקירה פלילית בנוגע למכירת המניות, כך על פי אנשים המכירים את המקרה. איקוויפקס מצידה טוענת כי המנהלים לא ידעו שחלה פריצה כאשר העסקאות נעשו.

חשיפות אחרונות אלו בנוגע לאיקוויפקס הן רק תוספת לסדרה מדורגת של חשיפות אחרות על התנהלות בעייתית מאוד של החברה. בחודש האחרון ירדו מניות אקוויפקס ביותר מ-30%, אם כי אחרי הדיווח הראשוני של בלומברג (Bloomberg) מניות אקוויפקס ירדו כנראה רק בשיעור נמוך בהרבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים