חיילים פיתחו מערכת לאיתור פדופילים

המערכת מצליבה בין מאגר גדול של שיחות של פדופילים מורשעים למאגר של צורות ביטוי והתנסחויות מרשיעות ● היא פותחה במסגרת האקתון שבו השתתפו חיילים ובוגרי 8200, שנערך במשרדי רדוור

צילום אילוסטרציה: BigStock

קבוצה של חיילים פיתחה מערכת אזרחית לאיתור פדופילים, במסגרת האקתון בנושאים חברתיים של חיילי ובוגרי יחידת 8200, שנערך באחרונה במשרדי רדוור (Radware) בתל אביב. הקבוצה זכתה במקום הראשון בהאקתון.

האירוע נועד על מנת לפתח כלים טכנולוגיים למניעת הטרדות מיניות, פדופיליה ובריונות ברשת, כמו גם לסייע להסברה הישראלית בעולם. הוא נערך בשיתוף מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, ,WalkMe ,Gett רפאל ורדוור. את ההאקתון ארגנו גיא קלר ועמרי יצחקי, בוגרי היחידה, יחד עם מ', ר' ו-א', חיילים בה. חברו אליהם השופטים: רמי ברכה, שותף בקרן פיטנגו, גדי מזור, מייסד קרן OurCrowd ומנכ"ל Nobex, ואלון ללצ'וק, סמנכ"ל פיתוח בכיר ברדוור.

מערכת "ציידי הפדופילים"

מערכת "ציידי הפדופילים"

במשך 24 שעות התחרות פותחו ארבעה תוצרים. הזוכה במקום הראשון הייתה קבוצת PedHunter, שפיתחה מערכת לאיתור פדופילים ברשת, שעושה שימוש בלימודי מכונה. פדופילים רבים פועלים ברשת באנונימיות ולכן, רשויות החוק והאכיפה מתקשות להתחקות אחריהם. הפתרון של הקבוצה מאתר ומסמן פדופילים ברשתות החברתיות באמצעות כתיבת תוכנת בינה מלאכותית, המתחזה לפרופיל פייסבוק (Facebook) של קטין/נה, שמסוגלת לנהל שיחות עם מאות פרופילים בכל רגע נתון.

התוכנה עושה שימוש בהצלבת מידע בין מאגר גדול של שיחות של פדופילים מורשעים עם קטינים ובין מאגר נוסף של צורות ביטוי והתנסחויות מרשיעות. במקביל, היא משתמשת בטכניקת לימודי מכונה על מנת לזהות את טיב ההודעה. אם מתקבלות ההתאמות הנדרשות, נשלחת התראה למפעיל התוכנה, לדוגמה – המשטרה. בימים אלה מתעתדת הקבוצה להוציא גרסה נוספת של המוצר, שתהיה זמינה לשימושם של הורים.

מערכת PedHunter בפעולה

מערכת PedHunter בפעולה

קבוצת WiFind זכתה במקום השני בהאקתון. היא פיתחה מערכת לאיתור טלפונים חכמים גנובים, גם לאחר שאלה עברו פרמוט. במקום השלישי זכתה Predi, שבנתה תוסף לדפדפן, המאפשר זיהוי פרופילים מזויפים בפייסבוק בלחיצת כפתור.

רביעית הגיעה קבוצת SmokingNews, שבנתה תוסף לדפדפן שניתן באמצעותו לבדוק את האמיתות של כתבות המתפרסמות באינטרנט בעזרת ממשק נוח. על ידי סימון שורה בכתבה ולחיצה על כפתור ?Is it Fake מופעל אלגוריתם מבוסס שימוש במאגר PPDB (מאגר עצום של ניסוחים ומילים נרדפות) יחד עם אלגוריתם לניתוח משפטים, על מנת לאתר את השורה המדוברת בווריאציות שונות ב-Politifacts – אתר מרכזי שבו עיתונאים וחוקרים מפריכים או מאמתים ידיעות חדשותיות באינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים