האם סירי עומדת לנצח את אלקסה בקרב העוזרות האישיות?

אפל חשפה אמצעי חדש ומשמעותי שיעניק לסירי נקודות זכות על פני השירות המתחרה שלה, מבית אמזון ● עיקרי החידוש - דברו אל ה-Apple Watch שלכם

Siri. קיצורי הדרך אליה מסכנים משתמשים?

חברת אפל (Apple) הודיעה אמש (ג') על כך שבגרסה האחרונה של ה-WatchOS – מערכת ההפעלה של השעון החכם שלה – היא משלבת את העוזרת האישית סירי (Siri) באפליקציות Apple Watch שונות. היישומים הספציפיים שבהם תשולב סירי יהיו יישומי כושר, תשלומים, נסיעה ויישומי הודעות.

עד היום הצליחה העוזרת האישית סירי להזמין, למשל, שירות שיתוף נסיעות מאובר (Uber), אך עשתה זאת רק באמצעות ה-iPhone. בעתיד, כך מבטיחה ענקית הטכנולוגיה, הדבר יהיה אפשרי גם מה-Apple Watch. נכון לעכשיו עדיין לא קיימות אפליקציות שימומשקו עם השירות של סירי, אך הכלים למפתחים שעשויים לגרום לזה לקרות זמינים כבר כעת.

לא צריך לרכוש רמקול – רק לעדכן גרסה בשעון החכם

סירי היא אחת מכמה עוזרים ווירטואליים של מספר ענקיות היי-טק אשר נלחמות על אותו נתח שוק. גוגל (Google) מציעה את ה-Google Assistant בעוד שאמזון (Amazon) מספקת את אלקסה (Alexa), שזוכה לאחרונה להיות מאומצת על ידי יותר ויותר יצרניות חומרה, אבל שהצליחה גם להיות מעורבת בחקירת מקרה רצח בשל תכונה מעניינת שמתלווה או לא מתלווה לשירות שלה.

כיום מקובל להתייחס אל אמזון ואל אלקסה שלה כאל המנצחות במירוץ לשליטה בשוק העוזרות האישיות הווירטואליות. שתי החברות, גוגל ואמזון, כבר השכילו לארוז את העוזרות האישית שלהן ברמקולים מיוחדים – Google Home ו-Amazon Echo – שמיועדים להצבה בבית לצורך שליטה על מספר רב של פעולות ממוחשבות. על פי שמועות, גם אפל עובדת כבר על מוצר דומה.

אבל לענקית מקופרטינו יש את היתרון של מיליוני שעונים חכמים שכבר נמצאים על פרקי ידיהם של משתמשים רבים, מה שמייתר את הצורך להביא את סירי למשתמשים רק כשאלו ירכשו הרמקול הלא זול כלל, ומאפשר החדרת סירי למערכת השעון החכם באמצעות עדכון גרסה בלבד. בנוסף, ההערכה היא כי יש יותר שעונים של אפל שנמצאים בשימוש מאשר רמקולים של אמזון.

למעוניינים לנסות את כוחם בבניית אפליקציות Apple Watch שיופעלו בסנכרון עם סירי, ממתין מידע נוסף באתר המפתחים של אפל.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים