"אג'ייל הוא הדרך הנכונה להגדיל את התפוקה של מחלקת המו"פ"

"חברות רבות מבינות את זה ולכן, הנהלות רבות רוצות שהארגונים שהן מופקדות עליהם יותר אג'יליים", אמר ד"ר דרור זרניק, מומחה אג'ייל

שם המשחק: אג'יליות. צילום אילוסטרציה: BigStock

"הדרך הנכונה להגדיל את התפוקה של מחלקת המו"פ היא באמצעות האג'ייל. חברות רבות מבינות את זה ולכן, הנהלות רבות רוצות שהארגונים שהן מופקדות עליהם יותר אג'יליים", כך אמר ד"ר דרור זרניק, מומחה אג'ייל.

זרניק דיבק במפגש של פורום PMI מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון.

לדבריו, חברות ישראליות רבות גדלו מתוך הטכנולוגיה ולכן, מחלקת המו"פ בהן חזקה. לעומת זאת, מעטות החברות, כמו Gett (גט טקסי), שהתחילו מרעיון והתאימו אליו את הטכנולוגיה. "אלא שגם בחברות שצמחו מתוך הטכנולוגיה, המנהלים העסקיים מרגישים שאנשי המו"פ לא עושים מספיק, לא משתפים פעולה ורוצים להגדיל את התפוקה של ארגון המו"פ", אמר.

"המדידה שלי את האג'יליות של הארגון היא כמה זמן לוקח מאז שהמוביל העסקי דורש משהו ועד שמגיע הדולר הראשון מהמוצר", ציין ד"ר זרניק.

עוד הוא אמר כי "מקורן של 70% מהתקלות באי כתיבה נכונה של הדרישות. לכן חייבים אג'ייל. הדרך היחידה לתקן זאת היא לעשות איטרציות מהירות. בכך מאפשרים את האצת הזמן של הגעת המוצר לשוק, ניהול שינוי סדרי עדיפויות, הגדלת פרודוקטיביות, יישור טוב יותר בין ה-IT והעסק והעלאת איכות התוכנה".

לסיום הוא מנה את העיקרים של האג'ייל: העצמת הצוות, משוב מהיר ו-Scrum – מונח שלקוח מרוגבי, שמשמעותו היא שכולם יודעים מה התפקיד שלהם.

ד"ר דרור זרניק, מומחה אג'ייל

ד"ר דרור זרניק, מומחה אג'ייל

מנפלאות לינקדאין

ברטו אוברמן, דירקטור מכירות ב-Proceed, דיבר בשבחה של הרשת החברתית לינקדאין (LinkedIn). "אני מציע למובילי דעה בתחום המקצועי להקדיש שעה בשבוע ללינקדאין – לפתוח פרופיל, להשקיע בו, להרחיב את מעגל החברים, להעלות פוסטים, לכתוב מאמרים וללמוד ממאמרים של אחרים", אמר.

"לינקדאין נוסדה ב-2002, האתר עלה לאוויר במאי 2003, אחרי חודש היו 4,500 חברים וכיום ישנם כ-450 מיליון חברים בכל העולם – נתון שהולך וגדל בקצב מואץ. החברה מוכרת מוצרים משלימים עבור גיוס ושיווק של ארגונים ולמידה מקוונת. באחרונה, מיקרוסופט (Microsoft) רכשה אותה ב-26 מיליארד דולר", אמר.

"בכל הקשור ליצירת קשרים עסקיים עבור חברות, עמוד החברה בלינקדאין מקבל חשיבות גבוהה, כמו אתר החברה והפעילות בפייסבוק (Facebook)", ציין.

אוברמן קרא "לשים דגש בלינקדאין על שיווק ופרסום פורטפוליו החברה, שיווק פעילויותיה ופרסום מאמרים מקצועיים. יש לציין שמלבד חיפושים פעילים, כלומר – כאלה שמחפשים עבודה באופן יזום, יש אפשרות להגיע לאנשים שלא חשבו לחפש עבודה אך הפרופיל שלהם מתאים".

ברטו אוברמן, דירקטור מכירות ב-Proceed

ברטו אוברמן, דירקטור מכירות ב-Proceed

"בפרופיל האישי ניתן להציג ידע, ניסיון, יכולות מקצועיות, פעילות חברתית ועוד. חייבים להשקיע בפרופיל בתחילת העבודה ובשוטף. אלה הפנים שלנו מול העולם", אמר אוברמן.

"הרובוטים לא יעזרו ללקוחות להישאר"

יגאל קשטן, מנכ"ל מבט למצוינות במכירות ובשירות, הציג שורה של סיבות לכך שלקוחות לא אוהבים שירות טלפוני: "המתנה; תהליך זיהוי מעצבן; נציג לא מקצועי, לא שירותי וחסר סמכויות; העברה מנציג לנציג; וחיובים מיותרים, שמקנים ללקוח תחושה שמרמים אותו. התוצאה היא שמחצית מהלקוחות שעוזבים ארגונים עושים זאת עקב שירות לקוי, או כי הם מרגישים שהם מקבלים שירות כזה".

לדבריו, ארגונים לא מודעים לגודל הנזק שגורם שירות לקוי. "תחלופת הנציגים גבוהה ולכן קשה לפתח נציגים טובים", אמר. "חלק מהארגונים מצויים במצוקה כספית שלא מאפשרת להם להשקיע בשירות לקוחות מצוין, וחלקם סוברים שטכנולוגיות כגון מענה קולי ואתר אינטרנט יחסכו להם כסף, ולכן מחליפים מגע אנושי במגע רובוטי. הדבר נכון בטווח הקצר אך לא בטווח הארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים