"תקרת הזכוכית לנשים היא בעיקר מחשבתית"

"מי שרוצה - יכולה להצליח, ומי שיוצרת את ההצלחה היא אותה הפרסונה שדוחפת קדימה", אומרת כרמית בן דהאן, מנהלת חטיבת ELAD PRO באלעד מערכות

כרמית בן דהאן, מנהלת חטיבת ELAD PRO באלעד מערכות

האם את רואה הבדלים בתפיסות הניהול בין נשים לגברים?
"כן. אחד מהם הוא היותן של נשים יותר מולטי טסקינג מאשר גברים. מנהלת אישה יכולה לטפל בכמה אתגרים במקביל לעשייה היומיומית. יש לה את היכולת לעשות זום אין וזום אאוט, לראות את המיקרו והמאקרו ביחד – ולנתח את המקרה קצת מעבר לסיטואציה הרגילה. בנוסף, אחד היתרונות של ניהול נשי טמון ביכולת ההכלה הרגשית והתמודדות עם סיטואציות ניהוליות שונות".

האם עדיין יש תקרת זכוכית לנשים בתעשיית ההיי-טק?
"התשובה לשאלה הזו מורכבת, מאחר שהדבר תלוי בארגונים עצמם וברצון האישה. אין ספק שכיום יש ליותר ויותר ארגונים הבנה שניהול נשי מעניק ערך מוסף לארגון וגמישות מחשבתית. אותם ארגונים יפעלו לקידום נשים מנהלות, ויש להם את ההבנה ליצור גמישות בעבודה ולספק שעות עבודה גמישות לאלה שזקוקות לכך, מפאת לוחות הזמנים המורכבים והאחריות המשפחתית הקיימת.

יחד עם זאת, אני מאמינה שגם לאישה יש חלק בהחלטה הזו ויש לה בחירה האם לשים את הקריירה בעדיפות גבוהה. כמובן שיותר קל כשיש תמיכה מהבית ומהמשפחה לפיתוח הקריירה.

אני חושבת שתקרת זכוכית קיימת מחשבתית, בעיקר כי מי שרוצה – יכולה להצליח, ומי שיוצרת את ההצלחה היא אותה הפרסונה שדוחפת קדימה".

איך הארגון שלכם מקדם נשים?
"אלעד מערכות הוא ארגון ששומר על צביונו ומאז הקמתו תמיד הייתה בו נוכחות נשית בולטת. כיום, 51% מהמועסקים בתפקידי הפיתוח, המכירות והניהול הם נשים. הנתון הזה מעיד על כך שהארגון מקדם נשים. בחטיבת פיתוח התוכנה יש מובהקות לניהול נשי בכיר, שעומד על כ-70%.

החברה רואה ערך מוסף בנוכחות נשית בכלל ובנוכחות נשית ניהולית בפרט, ומאפשרת בין היתר שעות עבודה גמישות (הגעה מאוחרת או יציאה מוקדמת), אפשרות לעבוד מהבית והשלמת שעות. זאת, לצד משרות ייעודיות לאימהות בעלות אופק".

מה התכונות החשובות ביותר כדי להצליח בקריירה בעידן הנוכחי?
"אמונה, מטרה ונחישות. על מנת להצליח בכל דבר צריך להאמין בעצמנו, שאנחנו מסוגלים לבצע את המשימה, להציב מטרה וכמובן, להיות נחושים להשגתה ולפעול בכל הכוח והמרץ. זה מה שמוביל אותנו להצלחה".

איזה אירוע או אישיות עיצבו את אישיותך או השפיעו על עתידך?
"בתחילת הקריירה, המנהל הראשון שלי היה מומחה להשתלות לב. התקופה שעבדתי עמו לימדה אותי מהי עשייה חשובה ומדויקת, ויצרה אצלי את הרגישות להבדיל בין טפל לעיקר".

מה רצית לעשות כשתהיי גדולה ואיך בסופו של דבר הגעת לאן שהגעת?
"עוד כשהייתי ילדה ידעתי שאני רוצה להיות מנהלת גדולה, אבל לא ידעתי היכן. כשגדלתי, מה שהוביל אותי לאורך כל הדרך היה האמונה שלי לצד המטרה והנחישות להיות מנהלת בכירה, למלא את אותו הרצון מהילדות – וכך גם הגעתי לתפקידי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואש טרוקמן

    כרמית היקרה, ראשית, יום נשים שמח :-) מברכך על פועלך בחברה ומחוצה לה. התברכנו בנשים שכמוך, אמיצות, יזמיות, וראיה מחוץ לקופסא ול"מרחוק"... אכן אנו גאווה בשוויוניות ובערכים אותם אנו מאמצים פה במשפחה השניה שאנו משתדלים לגלם עבור "יהלומי אלעד". מי ייתן ותמשיכי להאיר את סביבתך במשרד ומחוצה לו, בדרכך המיוחדת.

אירועים קרובים