לאחר שורת השקעות בישראל: 3M השיקה השבוע מרכז חדשנות בארץ

בשנים האחרונות השקיע התאגיד בשוק ההיי-טק הישראלי ואף הקים כאן זרוע מחקר ופיתוח ● יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל הסניף הישראלי: "מהלך זה מוכיח כי החברה סימנה את השוק המקומי כיעד מוביל ובעל פוטנציאל עסקי"

יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל M3 ישראל. צילום: ינאי יחיאל

תאגיד 3M מעמיק את השקעותיו בישראל: הוא השיק באחרונה מרכז חדשנות בארץ, במטרה להגדיל את פעילות החברה בשוק המקומי.

במרכז החדש מוצגות טכנולוגיות בכל התחומים בהם החברה עוסקת: תעשיה, רפואה, תשתיות תחבורה, רכב, אנרגיה, אלקטרוניקה ומוצרי צריכה לבית ולמשרד. כמו כן, נבנה בו מתחם לימוד ומחקר הכולל כיתת לימוד בה נערכות סדנאות והדרכות מקצועיות, והוקמו חדר יישומים ומעבדה להדרכת לקוחות על אופן השימוש במוצרי החברה, והתנסות בהם לצורך איפיון ומחקר. בנוסף, יתקיימו במרכז כנסים וימי עיון ללקוחות החברה ולקהילת המו"פ והאקדמיה, שמטרתם העמקת הקשר בין החברה הגלובלית לקהילת המו"פ בישראל.

מרכז החדשנות. צילום: עוזי פורת

מרכז החדשנות. צילום: עוזי פורת

בשנים האחרונות המטה העולמי מגלה עניין רב בשוק הישראלי. ב-2010 החברה רכשה, בסכום של כ-230 מיליון דולר, את Attenti (בשמה כיום, 3M Electronic monitoring), העוסקת בתחום הטכנולוגיות למעקב מרחוק ושפעילותה מנוהלת מישראל. 3M גם השקיעה בשתי חברות סטארט-אפ ישראליות: VocalZoom המפתחת טכנולוגיה ליישומי זיהוי קול, כמו גם Takadu המפתחת פתרון לניטור תשתיות מים.

השנה אף הקימה החברה זרוע מחקר ופיתוח בישראל שמטרתה איתור הזדמנויות ויצירת שיתופי פעולה עם חברות סטארט-אפ ומכוני מחקר ופיתוח במוסדות אקדמיים, מתוך מחשבה עתידית גם לפתח מעבדת מחקר ופיתוח של 3M בישראל. מי שעומדת בראש הזרוע היא ד"ר מיכל וקרט וולקין, מומחית בהנדסת חומרים, אשר בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת בחממת הקלינטק המשותפת של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א ושל Clean Tech Open, חממת הקלינטק הגדולה ביותר בארצות הברית.

הערכה ואמון בתעשיית ההיי-טק הישראלית

בנוסף, 3M ממשיכה במאמציה לאתר השקעות אסטרטגיות בחברות סטארט-אפ נוספות. במהלך השנה האחרונה בכירי החברה העולמית הגיעו לישראל בכמה הזדמנויות ונפגשו עם גורמים רלוונטיים. השנה הגדירה החברה שלושה תחומי מחקר בהם היא שואפת להשקיעְ: ננו-טכנולוגיה, חיישנים והאינטרנט של הדברים. כמו כן, נבחנים כיוונים נוספים בעולמות הרפואה, Big Data ועוד.

לאירוע פתיחת מרכז החדשנות בישראל הגיעה משלחת של בכירי החברה ובראשם, סגן נשיא בכיר ב- 3M העולמית, סגן נשיא מרכז ומזרח אירופה, והמזרח התיכון ובכירים נוספים מישראל. עוד השתתפו באירוע ההשקה: עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, ו-ויליאם גרנט, סגן שגריר ארצות הברית בישראל.

מרכז החדשנות הוקם ביוזמתו של יונתן פנטנוביץ', מנכ"ל M3 ישראל, בשיתוף מטה החברה העולמי במינסוטה. המרכז החדש מצטרף ליותר מ- 50 מרכזי חדשנות של החברה ברחבי העולם.

3M מייצרת מדי שנה אלפי מוצרים שונים המשפרים את חייהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם. בשנת 2014 מכרה החברה מוצרים בסכום כולל של 32 מיליארד דולר. החברה מצליחה להישאר בחזית המדע לאורך שנים, באמצעות השקעה אדירה במחקר ופיתוח (רק ב- 2014 הגיע הסכום ל- 1.7 מיליארד דולר) ובאמצעות תרבות ארגונית שלמה המעודדת חשיבה חדשנית (הפניית זמן לפיתוח רעיונות חדשים, רוטציה בין תפקידים, ייסוד פורומים להחלפת רעיונות ועוד). בשנה האחרונה חגגה החברה את הפטנט ה-100 אלף שלה.

ה.צ' שין, סגן נשיא בכיר ב-3M העולמית, אומר כי "פתיחת מרכז החדשנות היא נקודת ציון משמעותית עבור 3M ישראל ועבור החברה כולה. זהו מהלך המצטרף לשורה של מהלכים שקידמנו בישראל, המבטאים את ההערכה והאמון שאנו נותנים בתעשיית ההיי-טק הישראלית. העובדה שישראל כבר שנים רבות נחשבת לחממה של חברות סטארט-אפ מושכת את תשומת ליבנו, ואנחנו ממשיכים לחפש הזדמנויות מעניינות להשקעה שתואמות את המיקוד שלנו במחקר ובפיתוח".

פנטנוביץ' מוסיף ואומר כי "אני שמח שבפתחה של שנת ה-20 ל-3M ישראל, אנחנו משיקים את מרכז החדשנות. פתיחת המרכז היא הבעת אמון של הנהלת 3M, במשק הישראלי. המהלך הזה, בהמשך להשקעות נוספות של החברה בישראל, מוכיח ש-3M סימנה את השוק הישראלי כיעד מוביל ובעל פוטנציאל עסקי, ואני צופה שהחברה תרחיב את פעילותה כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים