מעל 250 גופים פיננסים השתתפו בועידת היזמות של Bank Innovation

לאומי-טק אירח את ועידת הפינטק של הבלוג הפיננסי המוביל, לקידום וחדשנות בנקאית

יפעת אורון, דירקטורית בכירה ומנהלת הפעילות הישראלית, קרן בלאקסטון

בפעם הראשונה בישראל, לאומי-טק אירח במלון דן תל אביב את ועידת היזמות של הבלוג הפיננסי היוקרתי Bank Innovation בתחום הפינטק.

הועידה איגדה למעלה מ-250 גופים בינלאומיים בתחום הפינטק כדי לגלות מה צופן לנו העתיד, כשאור הזרקורים מופנה ליזמות בזירה המקומית. בכנס הציג פיל ראיין, העורך הראשי של Bank Innovation, את האג'נדה המורחבת, כולל חשיפת הבכורה של  "חוקי הדרך" של החברה – נושאים משפטיים באופרציה והשקעות בתחום הפינטק.

הכנס הגיע לשיאו עם קיום שני מושבי DEMOvation, בהם הציגו שמונה סטארט-אפים את הפיתוחים הטכנולוגיים או המודלים הפיננסים החדשים לקידום תחום הפינטק בבנקאות. במהלך ה-DEMOvatio התקיים סיעור מוחות אינטראקטיבי על הבמה. הסטארט-אפ הזוכה, Credithood, שבה את לב השופטים עם פתרונו בתחום ההלוואות לעסקים קטנים, דרך מענקים ללקוחות קבועים של הבנק שבהשקעותיהם ישתמשו למענק ההלוואה.

חיים ונושמים את האקו-סיסטם 24/7

בוועידה לקחו חלק פעיל אושיות בכירות כגון יפעת אורון, מנכ"לית לאומי-טק; ויקראם פאנדיט, מנכ"לה לשעבר של סיטיגרופ, שסיפר על חידושים בתחום; טום גלוסר, לשעבר מנכ"ל רויטרס (Reuters), שהסביר על האפשרויות שטומן בחובו העתיד לדאטה פיננסי;  פאנלים בנושאים בוערים כגון שת"פ בין בנקים וסטארט-אפים נערכו בהשתתפות בכירי PayPal ונשיץ-ברנדס-אמיר. אחת הבשורות שניתנו במהלכן הגיעה מאילן בוגנים, ה-CTO של בנק לאומי, שהכריז, בין היתר, על אקסלרטור בפינטק, שיתקיים מטעם הבנק.

אורון הסבירה בדבריה כי במידה רבה, Bank Innovation ולאומי-טק דומים ומשלימים זה את זה. "כזרוע בנקאות ההיי-טק של קבוצת לאומי, מרכזת לאומי-טק את הטיפול של הקבוצה בכל ההיבטים הקשורים בענף ההיי-טק, והיא ממקדת עבור חברות אלה את היכולות של קבוצת לאומי בתחום. אנחנו לא מסתפקים במתן מעטפת בנקאית מלאה וייחודית לחברות ההיי-טק משלב הסיד והלאה, אלא חיים ונושמים את האקו-סיסטם 24/7, מארגנים עשרות מפגשים בתחומים החמים ביותר בתעשייה, שותפים לכנסים ואירועים, משקיעים בחברות ומשתתפים בפעילות הפיתוח שלהן".

עוד הוסיפה כי "אנחנו מרגישים שכשם ש-Bank Innovation הפך עם השנים למוביל בתחומו, כך הופכת לאומי-טק לנקודת המפגש של פיננסים וטכנולוגיה עבור תעשיית ההיי-טק הישראלית. חשוב לנו להיות שותפים בפעילות סטארט-אפים מובילים בתחום. שיתופי הפעולה הללו הם Win-Win עבורנו ועבור הסטארט-אפים, שכן אלה מביעים את החדשנות, היצירתיות והרעיונות פורצי הדרך, ואנו מביאים לשיתוף הפעולה את המומחיות והניסיון הפיננסי שלנו, את הכרת הלקוח וכללי הרגולציה, ואת המערכות שעליהן ניתן לנסות ליישם חידושים ותוצרים".

הזדמנויות חדשות ואתגרים חדשים

פינטק כבר מזמן אינה נישה של בסיס משקיעים ולקוחות קטן, אלא טכנולוגיה המשרתת את הלקוחות של מוסדות פיננסיים, המכסים לא רק את הפעילות האופרטיבית אלא גם פונים למשרד הקדמי, הצרכן והטרנזקציה עצמה. התפתחות הטכנולוגיה וזמינות המידע יוצרות הזדמנויות חדשות ואתגרים חדשים בכל הקשור ליחסי הצרכן והמוסד הפיננסי; מלשפר ולייעל את חווית הקנייה, עד ליכולות אבטחה, טיפול במאגרי המידע העצומים והפקת מוצרים חדשים. גודל שוק הפינטק בארצות הברית לבדה מוערך כיום ביותר מ-1.24 טריליון דולר.

בישראל ישנם למעלה מ-400 סטארט-אפים העוסקים בתחום הפינטק – ממציאת פתרונות בתחום אבטחת המידע לבנקים גדולים, ועד להלוואות מקוונות ורשתות סחר חברתיות. תל-אביב דורגה חמישית בעולם בשימוש בביטקוין, ואחת מהערים הראשונות בעולם להפעיל כספומט לביטקוין לשימוש ציבורי. סטארט-אפים מובילים בתחום הכו כאן שורשים, והבנקים הגדולים בעולם מנסים, ומצליחים, להשיג בו דריסת רגל. גופים כמו מאסטרקארד (MasterCard) וסיטיגרופ מושקעים בארץ בפרויקטי יזמות ומחקר ופיתוח, ובל נשכח את סיפור הסינדרלה של התחום – פאנדטק הישראלית נמכרה במעל מיליארד דולר ל-DH .

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים